سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۵ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 23

ساخت دستگاه تولید دستکش یکبار مصرف توسط بسیجیان مبتکر در لارستان+عکس و فیلم

در روزگاری که برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی به خاطر بحران ایجادشده ناشی از کرونا اقلام بهداشتی را از یکدیگر سرقت می‌کنند، عده‌ای از بسیجیان لارستانی دست به ابتکار زده…

در روزگاری که برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی به خاطر بحران ایجادشده ناشی از کرونا اقلام بهداشتی را از یکدیگر سرقت می‌کنند، عده‌ای از بسیجیان لارستانی دست به ابتکار زده و دستگاه تولید دستکش یک‌بارمصرف ساخته‌اند.

به گزارش میلاد لارستان، در دورانی که همه کشورهای دنیا با ویروس منحوس «کرونا» دست‌وپنجه نرم می‌کنند و به‌نوعی تعداد زیادی از آن‌ها که اغلب یدک‌کش و مدعی توسعه و مدرنیته هستند در مقابل آن کمر خم کرده‌اند، در ایران اسلامی با اتکاء به هوش و ذکاوت و همت و تلاش جوانان، کمبودها بسیار کمتر احساس شد.

 

اگر در اخبار می‌بینیم که مردم کشورهای به‌اصطلاح توسعه‌یافته از ترس کمبود مواد غذایی و بهداشتی فروشگاه‌ها را غارت می‌کنند، ملت متمدن ایران علاوه بر آنکه اوضاع را درک می‌کنند و در مصرف نیازهای خود حد و اندازه را نگه می‌دارند، جمع زیادی از آن‌ها عملاً به عرصه تولید و خدمت‌رسانی ورود کرده و همراه و همگام و هم‌نفس با مسوولان به دنبال رفع نیازها هستند.

یکی از این نمونه‌ها، ساخت دستگاه دست‌ساز تولید دستکش توسط عده‌ای از جوانان بسیجی باقابلیت تولید بالا و باکیفیت است.

عباس ساجدی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید یعقوب مرادی شهر لطیفی از توابع بخش مرکزی لارستان در این زمینه به خبرنگار ما می‌گوید: با همکاری مجتبی مبشری از جوانان مسجد حضرت علی(ع) و با مشاوره فنی محسن حسینی از مهندسان شرکت‌های دانش‌بنیان و جابر باقری از اعضاء پایگاه مقاومت شهید مرادی دستگاه تولید دستکش یکبار مصرف طراحی، ساخت و تولید رسید.

وی بابیان اینکه این دستگاه از چند قطعه بسیار ساده شامل تخته «MDF»، تخته کوچویی، المنت، پارچه نسوز و منبع تغذیه با ولتاژ۲۴ ساخته‌شده است، افزود: این دستگاه با حضور دو نیروی کار، قابلیت تولید روزانه تعداد ۳ هزار عدد دستکش و به عبارتی یک هزار و ۵۰۰ جفت دستکش یکبار مصرف را دارد.

ساجدی با اذعان به اینکه برای تولید این دستکش‌ها نیاز به نایلون به ابعاد ۲۷ * ۳۷ سانتیمتر است، تصریح کرد: با همکاری خیرین اقدام به خرید این نوع نایلون‌ها که در سطح بازار به‌وفور یافت می‌شود، شد و پس‌ازآن با تولید بیش از ۴۰ هزار دستکش توسط نیروهای جهادی بسیج، در قالب بسته‌های ۲۰ عددی به‌صورت رایگان در اختیار مردم شهر لطیفی قرار گرفت.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید یعقوب مرادی شهر لطیفی با اشاره به اینکه هزینه ساخت این دستگاه در حدود یک‌صد هزار تومان است، خاطرنشان کرد: با توجه به کارکرد ساده و همچنین سرعت عمل بالای دستگاه، با استقبال بسیجیان و نیروهای جهادی در سایر نقاط مواجه شدیم.

 

وی ادامه داد: نحوه ساخت و تولید این دستگاه دست‌ساز دستکش یکبار مصرفی پلاستیکی به‌طور کاملاً رایگان به بسیجیان شهرهای لار، گراش، عمادشهر و روستاهای فیشور آموزش داده شد که خوشبختانه تاکنون عملکرد موفقی در این زمینه داشته‌اند.

در گوشه‌ای از شهر لار نیز، بسیجیان پایگاه مقاومت امام رضا(ع) و کانون فرهنگی و هنری ثامن‌الحجج(ع) با همکاری خیرین با ساخت و به‌کارگیری این دستگاه مبتکرانه، اقدام به تولید ۶ هزار عدد دستکش یکبار مصرف کرده‌اند و همراه با یک هزار ماسک در بین اهالی حوزه استحفاظی پایگاه کرده‌اند.

تولید و توزیع ۱۳ هزار دستکش یکبار مصرف در شهر دهکویه لارستان

فرمانده حوزه مقاومت سردار شهید عفیفه در گفت‌وگو با میلاد لارستان اظهار داشت: بسیجیان پایگاه مقاومت شهید صفری دهکویه ۱۳ هزار دستکش یکبار مصرف تولید و بین همشهریان خود توزیع کردند.

ابوالفضل اقتصادی فرد افزود: در این پایگاه ۸ نفر از بسیجیان به مدت ۱۰ روز در ۳ شیفت کاری تعداد ۱۳ هزار دستکش یکبار مصرف تولید و در بین ۱۳۰۰ خانواده به‌صورت بسته‌های ۱۰ تایی توزیع کردند.

 

تولید روزانه ۵ هزار دستکش توسط بسیجیان حوزه شهدا

فرمانده حوزه شهدا نیز در مصاحبه با خبرنگار میلاد لارستان در این زمینه از فعالیت روزانه ۲۴ نفر در دو شیفت برای تولید دستکش‌های یکبار مصرف خبر داد و گفت: این بسیجیان با ۶ دستگاه مشغول به تولید دستکش هستند.

 امید شرف دینی با اشاره به اینکه روزانه تعداد تولید ۵ هزار دستکش یکبار مصرف در این کارگاه تولید می‌شود، افزود: این دستکش‌ها در قالب بسته‌های ۱۰۰ عددی به قیمت ۱۰ هزار تومان در فروشگاه زنجیره‌ای اتکا به فروش می‌رسد.

وی با ابراز خرسندی از استقبال شهروندان در خریداری این دستکش‌ها و بابیان اینکه قیمت دستکش‌ها از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان تعیین‌شده است، تصریح کرد: شهروندان جهت ثبت سفارش می‌توانند با شماره ۰۹۱۶۴۱۴۹۵۰۱ تماس بگیرند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “ساخت دستگاه تولید دستکش یکبار مصرف توسط بسیجیان مبتکر در لارستان+عکس و فیلم”

  1. ناشناس گفت:

    سلام و خدا قوت عرض میکنیم خدمت شما جهاد گران عزیز

    درخواستی که از محضرتان داریم این است که چون تعدادی از جوانان بسیجی مسجد چهارده معصوم شهر کرمان تمایل دارند که طرح شمارا در این مسجد اجرایی نمایند لذا خواهشمند است لطف کرده و نحوه ی ساخت این دستگاه را به صورت تصویری برای ما ارسال نمایید .
    در ضمن اگر امکان دارد یک شماره تماس هم برای ارتباطات بعدی ارسال نمایید
    با تشکر طالب الدینی امام جماعت مسجد چهارده معصوم کرمان ۰۹۱۳۲۹۸۳۴۹۷

  2. طالب الدینی گفت:

    سلام و خدا قوت عرض میکنیم خدمت شما جهاد گران عزیز

    درخواستی که از محضرتان داریم این است که چون تعدادی از جوانان بسیجی مسجد چهارده معصوم شهر کرمان تمایل دارند که طرح شمارا در این مسجد اجرایی نمایند لذا خواهشمند است لطف کرده و نحوه ی ساخت این دستگاه را به صورت تصویری برای ما ارسال نمایید .
    در ضمن اگر امکان دارد یک شماره تماس هم برای ارتباطات بعدی ارسال نمایید
    با تشکر طالب الدینی امام جماعت مسجد چهارده معصوم کرمان ۰۹۱۳۲۹۸۳۴۹۷

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین