شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

خوابگاه دانشجویی فنی و حرفه ای لارستان امسال افتتاح می شود

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس حدود یک میلیارد تومان اعتبار برای ساخت خوابگاه دانشجویی لار که ۱۵ سال بلاتکلیف مانده بود جذب شده است که امیدواریم امسال این…

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس حدود یک میلیارد تومان اعتبار برای ساخت خوابگاه دانشجویی لار که ۱۵ سال بلاتکلیف مانده بود جذب شده است که امیدواریم امسال این خوابگاه افتتاح شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس در آئین کلنگ زنی خوابگاه فنی و کشاورزی فسا اظهار داشت: خوابگاه دانشجویی دانشکده فنی و کشاورزی فسا در زمینی با زیربنای یکهزار متر مربع در دو طبقه ساخته می‌شود.

محمدجامعی با بیان اینکه اعتبار اولیه این طرح دو میلیارد تومان است و با بهره‌برداری از این خوابگاه ۱۰۰ دانشجو در آن اسکان می‌یابند, گفت: قرارداد ساخت این خوابگاه منعقد و پیمانکار نیز تجهیز کارگاه این پروژه را آغاز کرده که امیدواریم در مدت ۱۸ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با بیان اینکه ساخت خوابگاه یکی از ضرورت‌های مهم در این دانشگاه به شمار رفته و در راستای رفاه دانشجویان در دانشکده‌های فنی به عنوان یک اولویت دنبال می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر ساخت خوابگاه در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای شهید باهنر و شهید رجایی شیراز و همچنین دانشکده‌های فنی شهرستان‌های لارستان، فیروزآباد و فسا در دست ساخت است.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از این خوابگاه‌ها بیش از یکهزار تخت خوابگاهی به تعداد تخت‌های خوابگاهی ۱۴ دانشکده فنی و حرفه‌ای استان فارس افزوده می‌شود.

جامعی افزود: در زمینه ساخت خوابگاه‌ها، حدود یک میلیارد تومان اعتبار برای ساخت خوابگاه دانشجویی لار که ۱۵ سال بلاتکلیف مانده بود جذب شده است که امیدواریم امسال این خوابگاه نیز افتتاح شود.

رییس دانشگاه فنی وحرفه‌ای استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت آموزش‌های مهارتی اشاره و با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک دانشگاه کارآفرین است، افزود: مهارت‌آموزی امروز دیگر انتخاب نیست، بلکه الزام است، باید در مورد فرهنگ مهارت‌آموزی و گرایش دانش آموزان به سمت هنرستان‌ها بیشتر تلاش کرد.

جامعی تاکیدکرد: درخواست ما این است اقشار مختلف جامعه به خصوص ائمه جمعه و جماعات موضوع فرهنگ‌سازی آموزش‌های مهارتی را بیش از پیش در جامعه ترویج دهند تا خانواده‌ها ترغیب شوند فرزندان خود برای تبدیل شدن به یک نیروی ماهر و آچار به دست به سمت تحصیل دانشکده‌های فنی تشویق کنند.

امام جمعه‌ شهرستان فسا نیز در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه‌ها در ارتقاء سطح معرفتی جامعه و مهارت‌آموزی تاثیرگذارهستند اظهار داشت: یکی از این دانشگاه‌ها دانشگاه فنی و حرفه‌ای است که با آموزش‌های مهارتی تاثیر بسزایی در تربیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مهارت‌محور داشته است.

حجت‌الاسلام جمالی بیان کرد: تحصیل ۱۴ هزار دانشجو در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان فارس نشان از اهمیت و علاقه دانشجویان به سمت تحصیل در رشته‌های مهارتی و مهارت آموزی است که ما نیز به سهم خود در نهادینه کردن و فرهنگ‌سازی آموزش‌های مهارتی تلاش می‌کنیم.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۷:۴۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین