یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۲ب.ظ
::آخرین مطلب 49 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

۱۸ سال انتظار برای اتمام پروژه خوابگاه دانشجویی فنی‌وحرفه‌ای لارستان

    با گذشت مدت ۱۸ سال از آغاز ساخت خوابگاه دانشجویی آموزشکده فنی و حرفه‌ای لارستان، متأسفانه این پروژه در چاله عدم تخصیص اعتبار گیر افتاده است. به گزارش…

 

 

با گذشت مدت ۱۸ سال از آغاز ساخت خوابگاه دانشجویی آموزشکده فنی و حرفه‌ای لارستان، متأسفانه این پروژه در چاله عدم تخصیص اعتبار گیر افتاده است.

به گزارش میلاد لارستان، خوابگاه‌های دانشجویی یکی از نیازهای اساسی مراکز علمی و آموزشی به ویژه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی محسوب می‌شود.

بهره‌مندی از خوابگاه که یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های دانشجویان است، می‌تواند تمرکز آنان در کسب علم را برطرف کند و از طرفی از تحمیل هزینه اضافه بر دانشجویان جلوگیری می‌کند.

با توجه به اهمیت مراکز علمی فنی‌وحرفه‌ای و امکان دستیابی به شغل با توجه به مهارت کسب شده، رغبت جوانان و نوجوانان برای تحصیل در این دانشگاهها بیش از پیش شده است که به همین دلیل می‌بایست به لحاظ کیفی و کمی اعم از فراهم کردن زیرساخت‌های رفاهی، جذب اساتید و هیأت علمی، افزایش رشته‌ها، توسعه فضای فیزیکی، تخصیص بودجه مناسب، افزایش رشته‌ها در مقاطع مختلف و غیره به این مراکز توجه خاص شود.

آموزشکده دولتی فنی‌‌وحرفه‌ای لارستان یکی از با سابقه‌ترین مراکز در کشور و استان فارس شمرده می‌شود و در حال حاضر حدود ۳۰۰ دانشجو در رشته‌های برق، الکترونیک، کامپیوتر و حسابداری در مقاطع کارشناسی و کاردانی دارد.

کار ساخت خوابگاه آموزشکده فنی و حرفه ای لارستان به همت خیرین مرحوم حاج عبدالله زرعونی در سال ۱۳۸۳ شروع و تا بخش زیادی اجرا شده اما برای اتمام نیاز به اعتبارات دولتی دارد که شوربختانه طی سالیان گذشته با اعتبار قطره چکانی گام اساسی برای بهره‌برداری از آن برداشته نشده است.

برای اطلاع از چندوچون وضعیت این پروژه خبرنگار میلاد لارستان گفت‌وگویی با قدرت یادگاری‌فرد رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای لارستان انجام داده است که در زیر می‌خوانیم:

 

لطفاً درباره مختصات فیزیکی خوابگاه آموزشکده فنی و حرفه‌ای لارستان توضیح دهید:

این پروژه در شهرجدید لار، انتهای بلوار مهارت در چهل متری بهداشت واقع شده است. متراژ زمین ۶۷۰۰ مترمربع است که ۱۲۵۰ مترمربع آن به ساختمان خوابگاه اختصاص یافته است.

شروع ساخت پروژه به سال ۱۳۸۳ برمی‌گردد. این پروژه در دو طبقه طراحی شده که در حال حاضر فقط طبقه هم‌کف کار شده است.

 

برای این خوابگاه چه امکاناتی پیش‌بینی شده است؟

در حال حاضر دارای ۱۴ اتاق دانشجویی، سالن مطالعه، نمازخانه، اتاق سرپرستی، رختشوی‌خانه، حمام و سرویس بهداشتی، تاسیسات و نگهبانی است.

 

ظرفیت این خوابگاه چقدر است؟

ظرفیت اسمی خوابگاه ۸۴ نفر است.

 

تاکنون چقدر برای آن هزینه شده است؟

چون قریب به ۱۸ سال از شروع ساخت پروژه می گذرد و بخشی از هزینه توسط خیر در آن زمان هزینه شده و بخشی هم طی چند سال اخیر توسط دانشگاه، آمار دقیقی از کل هزینه ها در دست نیست، اما با بررسی‌های انجام شده، مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان در آن مقطع توسط خیر بزرگوار هزینه شده و مبلغ حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هم طی چند سال اخیر صرف شده است.

 

این طرح چند درصد پیشرفت فیزیکی دارد؟

در فاز اول قریب به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

موانع موجود در اتمام طرح چیست؟

موانع موجود در اتمام طرح؛ عدم تخصیص اعتبار کافی و مورد نیاز به علت مشکلات اقتصادی کشور است.

 

اقدامات انجام شده برای رفع مشکل چه بوده است؟

اقدامات انجام شده برای رفع مشکل؛ مکاتبات و پیگیری های مداوم از طریق دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس و فرمانداری لارستان، بازدید فرمانداران شهرستان و معاونین ایشان از پروژه، بازدید ریاست دانشگاه فنی و حرفه اي استان و معاون اداری مالی از پروژه، بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس از پروژه و غیره انجام شده است.

 

برای اتمام پروژه چقدر بودجه نیاز است و کی به پایان می‌رسد؟

بودجه مورد نیاز برای اتمام فاز اول حدودا ۱۰ میلیار تومان است و ۶ ماه پس از تخصیص کامل اعتبار مورد نیاز می‌توان به بهره‌برداری از پروژه امیدوار بود.

 

آیا برای پروژه خوابگاه آموزشکده فنی و حرفه‌ای لارستان طرح توسعه هم پیش‌بینی شده است؟

بله. احداث سالن دو طبقه شامل؛ آشپزخانه و سلف سرویس، سالن دو منظوره فرهنگی و ورزشی، احداث ساختمان اداری و آموزشی است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین