سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

فرماندار لارستان:بدون برنامه‌ریزی نمی‌توان با آتش‌سوزی جنگل‌ها مقابله کرد

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان لارستان گفت: نمی‌توان با انجام کارهای روزمره و بدون برنامه‌ریزی با آتش‌سوزی جنگل‌ها مقابله و از عرصه‌های منابع طبیعی صیانت کرد. به گزارش…

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان لارستان گفت: نمی‌توان با انجام کارهای روزمره و بدون برنامه‌ریزی با آتش‌سوزی جنگل‌ها مقابله و از عرصه‌های منابع طبیعی صیانت کرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا، جلیل حسنی، یکشنبه در نشست کمیته بحران شهرستان لارستان اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) با ساختار و شرایط سازماندهی شده، می‌توانند بهترین حلقه اتصال بین مردم و نهادهای متولی در حوزه رفع چالش‌های زیست محیطی و منابع طبیعی باشند.

وی بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت و توان سازمان‌های مردم نهاد و جوامع محلی، بهترین و مناسب‌ترین راهبرد و از رویکردهای اصلی و مورد تاکید متولیان امر برای حفاظت و صیانت از جنگل‌ها و منابع زیست محیطی در شهرستان لارستان است.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که تا کنون امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی موجود در دستگاه‌های دولتی و متولی و همچنین دستورالمعل‌های اجرایی در این زمینه پاسخگوی کاهش میزان خسارات و راهکار مناسبی برای صیانت از عرصه‌های جنگلی و مرتعی نبوده است.

حسنی افزود: کارشناسان، مسوولان و متولیان امر در شهرستان لارستان نیز بر این باورند که تنها عامل جلوگیری از تخریب‌ها و بحران‌های گسترده زیست محیطی، همراهی، مشارکت و هم‌افزایی با مردم ، سازمان‌های مردم نهاد و بهره‌گیری منطقی و صحیح از توان و پشتیبانی جوامع محلی به جای تقابل با آنهاست و از سوی دیگر نیز کمیته بحران و سازمان‌های متولی، خود نباید عامل و نقطه بحران زا در مواقع بروز خطر باشند.

وی، همچنین بر ضرورت همکاری‌های گسترده رسانه‌ها ، اطلاع رسانی همه جانبه و مشارکت هدفمند و قانونمند مردم در زمینه مسائل زیست محیطی، تاکید و بیان کرد: به هر میزان که در این زمینه هزینه شود این امر خود به مثابه سرمایه‌گذاری است.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد:دستگاه‌های متولی از جمله منابع طبیعی، اداره حفاظت محیط زیست و همچنین شهرداری‌ها باید علاوه بر آمادگی کامل و بهره‌گیری از توان نیروی انسانی، لجستیکی و همچنین امکانات موجود، برای مقابله با بحران‌ها و چالش‌های زیست محیطی از سایر ظرفیت‌ها و گروه‌های مختلف مردمی، و نیروی مقامت بسیج نیز استفاده و بهره لازم را ببرند.

حسنی، همچنین از بخشداران و دهیاران شهرستان لارستان نیز خواست با آمادگی کامل و سازماندهی شده در مواقع بروز بحران‌ها و به ویژه هنگام وقوع آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع در خط مقدم همراهی و کمک قرار گیرند.

وی بیان داشت: البته نباید از ظرفیت بالای شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای آگاهی بخشی و ایجاد حساسیت‌های منطقی در مواقع بروز بحران‌ها از جمله آتش‌سوزی جنگل‌ها غافل شویم.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین