یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۶ب.ظ
::آخرین مطلب 53 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

خانه مطبوعات در لارستان افتتاح شد

میلاد لارستان: با حضور معاون مطبوعاتی فارس خانه مطبوعات و همچنین دبیرخانه دائمی جشنواره مطبوعات در لارستان افتتاح شد. به گزارش میلاد لارستان؛ صبح امروز در مراسمی با حضور صابر…

میلاد لارستان: با حضور معاون مطبوعاتی فارس خانه مطبوعات و همچنین دبیرخانه دائمی جشنواره مطبوعات در لارستان افتتاح شد.

به گزارش میلاد لارستان؛ صبح امروز در مراسمی با حضور صابر سهرابی معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و اسلامی فارس، سیدعلی اصغر رفعت حقیقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان، خبرنگاران، سردبیران و پیشکسوتان عرصه رسانه، خانه مطبوعات و همچنین دبیرخانه دائمی جشنواره مطبوعات در لارستان افتتاح شد.

در این مراسم، مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و اسلامی فارس با ابراز خرسندی از ایجاد این دو مرکز در لارستان، اظهار داشت: شهرستان لارستان به لحاظ رسانه و مطبوعات دارای پیشینه ای غنی و طولانی مدت است و ایجاد خانه مطبوعات در این منطقه به نوعی حق اصحاب رسانه این شهرستان بود.

وی با تقدیر از مسئولان لارستان در تجهیز و استقرار امکانات در خانه مطبوعات تازه تأسیس این شهرستان، افزود: خانه مطبوعات بدلیل زیرپوشش قراردادن خانواده مطبوعات در سراسر کشور به سرعت در حال گسترش است.

این مسئول هدف از تشکیل خانه مطبوعات را ساماندهی کردن حوزه رسانه اعم نشریات مکتوب، سایتها، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری است، تصریح کرد: بیش از ۱۰ سال است که خانه مطبوعات در استان فارس راه اندازی شده است.

سهرابی با بیان اینکه با پیگیری های مجدانه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان، نخستین شعبه خانه مطبوعات در بین شهرستان های استان فارس در لارستان راه اندازی شده است، خاطر نشان کرد: خانه های مطبوعات تمام مسائل، مشکلات و نیازهای اصحاب رسانه را با پشتیبانی فرهنگ و ارشاد اسلامی برعهده دارد.

وی یکی دیگر از وظائف خانه مطبوعات را راه اندازی جشنواره ها، برگزاری مراسم روز خبرنگار، برگزاری کارگاه های آموزشی و غیره برشمرد و افزود: خانه مطبوعات مرکزی مناسب برای شناسایی، معرفی و آموزش خبرنگاران است.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه کارت های شناسایی رسمی از حوزه مرکزی برای خبرنگاران عضو خانه مطبوعات صادر می شود، گفت: خانه مطبوعات می تواند در بحث بیمه خبرنگاران و پیگیری یارانه نشریات از این طریق صورت می گیرد.

وی با تأکید بر اینکه رسمی ترین نهادی که وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یک نهاد رسمی می شناسد خانه مطبوعات است، تصریح کرد: تمامی خدمات و اجرای برنامه های فرهنگی هنری در حوزه رسانه از طریق خانه مطبوعات انجام می شود.

سهرابی با اشاره به اینکه خانه مطبوعات لارستان ۹ شهرستان جنوب استان فارس را تحت پوشش قرار می دهد، ابراز امیدواری کرد: با مشارکت و هفمکری اصحاب رسانه شکلی متفاوت و نو در عرصه رسانه در این خانه مطبوعات رخ دهد.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با ابراز خرسندی از برگزاری نخستین جشنواره مطبوعات استان فارس در لارستان، ادامه داد: با حمایت مسئولین و خبرنگاران می توان در سال آینده این جشنواره را در سطح منطقه ای و به میزبانی شهر لار برگزار کرد.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۷:۲۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین