چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۴ق.ظ
::آخرین مطلب 37 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

اعطای تسهیلات بلاعوض به واحدهای آسیب‌دیده از زلزله‌ در لارستان، خنج و گراش

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از تخصیص کمک‌های بلاعوض جهت تعمیر منازل آسیب‌دیده از زلزله‌های اخیر و پی در پی جنوب استان خبر داد. به گزارش میلاد لارستان محمود…

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از تخصیص کمک‌های بلاعوض جهت تعمیر منازل آسیب‌دیده از زلزله‌های اخیر و پی در پی جنوب استان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان محمود رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به زلزله‌هایی که در هفته اخیر به صورت پی در پی در شهرستانهای لار،گراش، خنج و بخش هایی از لامرد رخ داد، اظهار داشت: این زمین‌لرزه ها در ابتدا شدت زیادی نداشتند و کم کم به شدت آنها افزوده شد تا جایی که شب گذشته شاهد زلزله ۵/۲ ریشتری بودیم.

وی با بیان این مطلب که به طور طبیعی در پی وقوع زمین‌لرزه عوامل و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران استان و شهرستانها بر اساس دریافت اطلاعات وارد عملیات می شوند،گفت: در پی این زلزله ها نیز هلال احمر، فرمانداری ها، بخشداری ها و دستگاه های خدمات رسان امدادی و … وارد میدان شده و در آمادگی کامل بودند تا شرایط را تحت کنترل داشته باشند.

معاون عمرانی استانداری فارس با اشاره به اینکه خوشبختانه در این زلزله‌ها شاهد خسارت جانی نبودیم، افزود: ترک خوردگی دیوارها در این زمین‌لرزه‌ها به ویژه در روستای خلیلی اتفاق افتاد اما تخریب کامل و ریزش ساختمان را شاهد نبوده ایم.

وی تاکید کرد: بر این اساس ضمن انجام آموزش های مراقبت در برابر زلزله به مردم مناطق یاد شده، در بحث پیشگیری ورود کرده و مردم را به مناطق امن تری اناقال داده ایم.

رضایی افزود: توزیع چادر و اسکان خانواده ها در مکان های امن‌تر همچنین توزیع بسته های معیشتی اقداماتی است که طی روزهای اخیر صورت گرفته است‌.

وی با اشاره به ادامه دهر بودن این زمین‌لرزه‌ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعدادی از منازل نیازمند مرمت هستند که تسهیلات بلاعوضی بستگی به میزان خسارت وارد شده به صورت بلاعوض به آنها تعلق خواهد گرفت.

همچنین با توجه به اینکه این زمین‌لرزه‌ها کماکان ادامه دارد و احتمال تخریب و ریزش وجود خواهد داشت برنامه ریزی جهت ساخت مجدد منازل در مکان های جدید با در نظر گرفتن تسهیلات کم بهره برای نقاط آسیب دیده صورت گرفته است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۴:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین