جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۱ق.ظ
::آخرین مطلب 11 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اولویت کمیته امداد لارستان در سال 99 ایجاد اشتغال و ساخت مسکن است

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) لارستان اولویت این نهاد در سال ۹۹ را ایجاد اشتغال و ساخت مسکن دانست و گفت: در آینده نزدیک کلنگ احداث ۴ واحد مسکونی در…

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) لارستان اولویت این نهاد در سال ۹۹ را ایجاد اشتغال و ساخت مسکن دانست و گفت: در آینده نزدیک کلنگ احداث ۴ واحد مسکونی در شهر لار به زمین زده می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان هوشنگ دلاور در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد در سال گذشته بابیان اینکه خوشبختانه به در سرفصل‌های تعیین‌شده به نقطه مطلوبی رسیده‌ایم، اظهار داشت: اولویت نخست کمیته امداد در سال جهش تولید، ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش در راستای کاهش وابستگی است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ تعداد ۱۵۱ طرح با هزینه‌ای بالغ‌بر ۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و درآمدی به اجرا درآمد، افزود: بنا به برنامه‌ریزی‌ها، سعی می‌شود برای اجرای طرح‌های جدید، مشاغلی راه‌اندازی شود که امکان رقابت و در پی آن پایداری داشته باشد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) لارستان با اذعان به اینکه نصب پنل های خورشید، کاشت گیاه آلوئه ورا، گلخانه‌های خانگی و غیره ازجمله مشاغلی است که به متقاضیان ایجاد شغل پیشنهاد می‌شود، تصریح کرد: طرح ایجاد گلخانه‌های خانگی برای سال ۹۹ پیش‌بینی‌شده و به شکل آزمایشی اجرا خواهد شد.

این مسوول همچنین از واگذاری امتیاز نصب پنل های خورشیدی به مددجویان با سن بالای ۵۰ سال خبر داد و یادآور شد: در منطقه محروم دهستان «دُرزوسایبان» در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است به‌طوری‌که در سال گذشته ۱۵ پنل خورشیدی با درآمد ماهیانه بیش از یک‌میلیون تومان در سطح لارستان به اجرا درآمده است.

وی به پرداخت ۵۶۷ فقره وام قرض‌الحسنه بااعتباری بالغ‌بر ۲ میلیارد و ۱۰۵ میلیون تومان در قالب صندوق قرض‌الحسنه ولایت اشاره کرد و ادامه داد: ۳۹۷ فقره از این وام به ارزش یک میلیارد و ۲۶۱ میلیون تومان آن با مشارکت خیرین و ۱۷۰ فقره وام به ارزش ۸۴۴ میلیون تومان از محل درآمد امداد به متقاضیان پرداخت‌شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) لارستان ضمن دعوت از خیرین برای سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت جهت پرداخت وام به نیازمندان، خاطرنشان کرد: خیرین می‌توانند با سپرده‌گذاری در این صندوق بنا به نظر خود به افراد واجد شرایط وام پرداخت کنند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۵۳۰ میلیون تومان توسط خیرین در صندوق امداد ولایت برای پرداخت وام به افراد نیازمند سپرده‌گذاری شده است، بیان کرد: وام‌های زیر ۵ میلیون تومان بدون سود و بالای ۵ میلیون تومان با کارمزد ۳ درصد پرداخت می‌شود.

دلاور با تأکید بر اینکه تمام کمک‌های جمع‌آوری‌شده از صدقات در خود لارستان صرف و هزینه می‌شود، اذعان داشت: در لارستان تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ حامی در قالب طرح اکرام ایتام مشارکت دارند که در سال گذشته ۱۹۱ میلیون تومان به‌طور نقدی به‌صورت مستقیم کمک‌های خود را به‌حساب ایتام واریز کرده‌اند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) لارستان خیرین در قالب طرح محسنین یعنی کودکان نیازمند غیریتیم ۹۵۷ میلیون تومان کمک نقدی کرده‌اند، تصریح کرد: در بحث ساخت و تعمیر مسکن نیز ۵۵۲ میلیون تومان از اعتبارات دولتی و ۳۵۰ میلیون تومان کمک خیرین برای افراد نیازمند هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در بحث تأمین جهیزیه نوعروسان هرچه میزان کمک‌ها بیشتر باشد، امکان جذب اعتبارات استانی بیشتر خواهد بود، عنوان کرد: اگر نیک‌اندیشی ۵ میلیون تومان درزمینهٔ خرید جهیزیه زوج‌های جوان مشارکت کند، امکان جذب ۱۵ میلیون تومان از اعتبارات دولتی فراهم می‌شود.

دلاور بابیان اینکه درزمینهٔ ساخت مسکن شهری ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان وام شهری پرداخت می‌شود، گفت: در ساخت مسکن روستایی نیز ۲۰ میلیون تومان وام بلاعوض و ۱۵ میلیون تومان وام روستایی پرداخت می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) لارستان ساخت مسکن برای ایتام از اولویت‌های این نهاد در سال ۹۹ است، افزود: در آینده نزدیک کلنگ احداث ساختمان ۴ واحدی در زمینی که توسط خیرین اهداشده است، در شهر لار به زمین زده خواهد شد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۸:۰۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین