یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۰ق.ظ
::آخرین مطلب 2 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

اعطای تسهیلات به 570 واحد خسارت دیده از زلزله‌های جنوب فارس

وقوع زلزله‌های پی در پی در شهرستانهای جنوبی فارس، تخریب ۴۸۰ واحد مسکونی روستایی و ۹۰ واحد مسکونی شهری را به دنبال داشت که جهت بازسازی بنا به آنها تسهیلاتی…

وقوع زلزله‌های پی در پی در شهرستانهای جنوبی فارس، تخریب ۴۸۰ واحد مسکونی روستایی و ۹۰ واحد مسکونی شهری را به دنبال داشت که جهت بازسازی بنا به آنها تسهیلاتی ارائه می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان، مدیرکل بنیاد مسکن فارس در گفت و گو با خبرگزاری فارس، از سالهای گذشته همواره شاهد وقوع زمین لرزه‌هایی در حد یک و دوریشتری بوده ایم که خسارتی به دنبال نداشته اند اما در هفته های اخیر در شهرستانهای لارستان،گراش و خنج، بزرگی زمین‌لرزه‌ها به بیش از ۵ ریشتر رسید و موجب خسارت دیدن ۴۸۰ واحد مسکونی روستایی و ۹۰ واحد مسکونی شهری شد.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با اشاره به بررسی انجام شده در محل‌های وقوع زلزله و تایید گزارش ستاد مدیریت بحران،گفت: از میان واحدهای خسارت دیده، ۱۳۰ واحد تعمیری و ۳۵۰ واحد احداثی در حوزه روستایی همچنین ۴۰ واحد تعمیری و ۵۰ واحد احداثی در حوزه شهری شناسایی و تایید شده اند.

زمانی ادامه داد: ارائه تسهیلات به این واحدها به تایید ستاد بحران، امضای معاون عمرانی استان رسیده و راهی ستاد کشوری شده است تا پس از تصویب به بنیاد مسکن ابلاغ و پیگیری شود.

وی با اشاره به تشکیل پرونده متقاضیان به صورت همزمان افزود: تاکنون ۵۰۰ پرونده تشکیل شده است و منتظر دریافت مصوبه دولت هستیم.

زمانی با بیان اینکه تاکنون میزان تسهیلات در واحدهای شهری ۵۰ میلیون تومان و واحدهای روستایی ۴۰ میلیون تومان با درصد سود چهار تا پنج درصد بوده است، گفت: بر اساس حوادثی که در سالهای پیش رخ داده این مبلغ تعیین شده است اما امیدواریم امسال مبلغ بیشتری را مصوب کنند.

وی افزود: طی سالهای گذشته برای واحدهای تعمیری، بسته به میزان خسارت مبلغ ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان اختصاص داده می‌یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: دولت برای حوادث مشابه ۱۲ میلیون تومان جهت احداث واحدهای شهری و ۱۰ میلیون تومان جهت احداث واحدهای روستایی نیز کمک بلاعوض جهت اسکان موقت زلزله زدگان در نظر گرفته است که پس از تصویب تسهیلات به فراخور اعطا خواهد شد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۴:۱۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین