جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۱ق.ظ
::آخرین مطلب 30 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

نابودی 2500 اصله درخت «بادام و بنه» در آتش سوزی کوه شب لارستان

رئیس اداره محیط زیست لارستان با بیان اینکه متأسفانه در این حادثه ۲ هزار درخت بادام و ۵۰۰ اصله درخت «بنه» در آتش سوخته است، گفت: شوربختانه در این اتفاق…

رئیس اداره محیط زیست لارستان با بیان اینکه متأسفانه در این حادثه ۲ هزار درخت بادام و ۵۰۰ اصله درخت «بنه» در آتش سوخته است، گفت: شوربختانه در این اتفاق تلخ، زیستگاه کل و بز، پرندگان وحشی نظیر کبگ و تیهو و… تخریب شده است.

خدانظر انصاری در مصاحبه با میلاد لارستان با بیان اینکه آتش سوزی در کوه شب منجر به نابودی ۳۰ هکتار از مراتع شده است، اظهار داشت: پیش بینی می شود که علت به احتمال زیاد این حادثه عمدی یا سهوی انسانی باشد.

وی با بیان اینکه متأسفانه در این حادثه ۲ هزار درخت بادام و ۵۰۰ اصله درخت «بنه» در آتش سوخته است، افزود: شوربختانه در این اتفاق تلخ، زیستگاه کل و بز، پرندگان وحشی نظیر کبگ و تیهو و… تخریب شده است.

رئیس اداره محیط زیست لارستان از مهار و اطفاء کامل آتش سوزی کوه شب خبر داد و تصریح کرد: محل این آتش سوزی ارتفاعات بالای ۲ هزار متری کوه شب در مرز لارستان و هرمزگان بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه مسیر بسیار صعب العبور است به طوری که حدود ۱۲ تا ۱۵ ساعت به شکل پیاده تا رسیدن به محل زمان نیاز است، خاطر نشان کرد: زمان شروع آتش سوزی ۵ تیرماه آغاز و عصر روز ۷ تیرماه اتش کنترل و مهار شد.

وی از همکاری دهیاران، شوراها و اهالی خوب روستاهای هرمود، زاهد محمود و علی اباد و بخش رویدر تقدیر و تشکر کرد و اضافه کرد: به طور قطع بدون حضور جوامع محلی امکان اطفا وجود نداشت.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۴:۱۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین