پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۳ق.ظ
::آخرین مطلب 15 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

مشارکت بسیج سازندگی فارس در محرومیت زدایی 2 دهستان لارستان و خنج

بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس در محرومیت‌زدایی، ۲ دهستان در لارستان و خنج مشارکت می کند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معانت استانداری و فرمانداری…

بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس در محرومیت‌زدایی، ۲ دهستان در لارستان و خنج مشارکت می کند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معانت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ با حضور معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان، نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی، فرماندهی بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس و فرمانداران و فرماندهان سپاه ناحیه شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز، جلسه محرومیت زدایی در فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد.

جلیل حسنی در این جلسه در سخنانی اظهار کرد: با توجه به وسعت و جمعیت زیاد منطقه لارستان می طلبد که به این منطقه توجه جدی تر شود و طرح های محرومیت زدایی در مناطق محروم این شهرستان، بخصوص منطقه درزو سایبان اجرا شود.

فرماندار ویژه لارستان بیان داشت: دولت با تمام توان از مشارکت همه نهادها، بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران از جمله قرارگاه خاتم الانبیا، سپاه و بسیج سازندگی و غیره برای سرمایه‌گذاری، اشتغالزایی و ایجاد تولید استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: بر اساس سند چشم‌انداز توسعه شهرستان لارستان، تمام طرح‌های عمرانی نیمه تمام، طرح‌های دارای اولویت بهره‌برداری و ظرفیت‌ها و کمبودهای هر منطقه حتی در دورترین نقطه روستایی با میزان قابلیت‌ها و نیازمندی‌های آنها در ابعاد مختلف احصا شده و زمینه برای مشارکت و سهیم شدن هر نهاد و بخش خصوصی نیز فراهم است.

نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی گفت: تمرکز و تکیه بیش از حد بر روی استفاده از ظرفیت خیران در لارستان، نوعی انتظار کاذب است، در حالیکه باید رویکرد ما در بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها منطقی باشد و به گونه‌‍ ای نباشد که مسوولان قوای سه‌گانه و یا نهادهای مختلف وظایف خود را در قبال رسیدگی به امور نادیده انگارند.

حسین حسین‌زاده افزود: همه ما به وجود خیران و انسان‌های نیک‌اندیش در لارستان افتخار می‌کنیم و قدردان همه تلاش‌ها و مشارکت محسوس آنها در توسعه این منطقه هستیم اما تکیه بر این موضوع نباید نافی اصل مسوولیت پذیری نظام، حاکمیت و دولتمردان در قبال توسعه و رفع محرومیت‌های تاریخی در بسیاری از مناطق و روستاهای این حوزه شود.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با گذشت بیش از ۴۰ سال از عمر با برکت این انقلاب، حتی برخی مناطق و روستاهای این شهرستان‌ها از نبود زیرساخت های اولیه رنج می‌برند که اگر چه نظام و دولت‌ها به ویژه دولت‌های یازدهم و دوازدهم در بحث محرومیت‌زدایی، تلاش‌های فراونی انجام داده‌اند اما هنوز به دلیل عمق محرومیت‌ها این خدمات قابل ملموس برای مردم نیست.

حسین زاده ادامه داد: بسیج سازندگی و برخی نهادهای حاکمیتی دیگر باید در این شرایط به کمک دولت بیایند و ضمن اجرای طرح‌های مشارکتی در برخی طرح‌های عمرانی و اقتصادی با رویکرد جهش تولید و اشتغالزایی نیز خود به طور مستقیم ورود کنند.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس نیز در این نشست گفت: این نهاد بر اساس وظیفه و رسالتی که برای رفع محرومیت از مناطق مختلف و ایجاد اشتغال دارد، در مرحله نخست با هماهنگی فرمانداران شهرستان‌های لارستان و خنج برای محرومیت‌زدایی از ۲ دهستان محروم این دو شهرستان مشارکت خواهد کرد.

سید مجتبی سرور زاده، افزود: این ۲ دهستان شامل درزو سایبان لارستان با جمعیتی حدود ۷ هزار نفر و همچنین دهستان سیف آباد شهرستان خنج با حدود ۷۰۰ نفر جمعیت است.

وی بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین سپاه پاسداران و استانداری فارس، میزان این مشارکت به صورت یک سوم هست.

به گفته سرور زاده، بسیج سازندگی سپاه استان فارس در سال ۹۹ و در فاز نخست، افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال طرح‌‍‌های مشارکتی با دستگاه‌های مختلف اجرایی این استان در حوزه های گوناگون عملیاتی خواهد کرد.

در ادامه این جلسه فرمانداران و فرماندهان سپاه ناحیه شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز نیز به ایراد سخن پرداختند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۵:۴۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین