هواپیمایی چابهار بار مسافران پرواز لارستان را جا گذاشت. به گزارش میلاد لارستان، پرواز روز جمعه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۳ لار_تهران با هواپیمایی چابهار با یک حاشیه همراه و آنهم تخلیه…
هواپیمایی چابهار بار مسافران پرواز لارستان را جا گذاشت.
به گزارش میلاد لارستان، پرواز روز جمعه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۳ لار_تهران با هواپیمایی چابهار با یک حاشیه همراه و آنهم تخلیه بار غالب مسافران بهدلیل وزن بالا و گرمای شدید بود. موضوعی که با اعتراض برخی مسافران همراه و موضوع به خبرگزاریهای سراسری مثل تسنیم کشیده شد.
در همینباره هواپیمایی چابهار نیز جوابیهای منتشر کرده که در ادامه مطلب انتقادی تسنیم و جوابیه مذکور را میخوانید:
گزارش خبرگزاری تسنیم:
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت هواپیمایی چابهار بار مسافران پرواز شماره ۸۷۸۳ لارستان-تهران را جاگذاشت.
یکی از مسافران پرواز مذکور در اینباره به خبرنگار تسنیم، گفت: پرواز ما ساعت ۸:۱۵ بود که با حدود یک ساعت تاخیر حدود ساعت ۹ فرودگاه مبدا را به مقصد تهران ترک کرد.
وی افزود: هواپیمای پرواز ما بوئینگ MD بود و هواپیمایی چابهار بلیت همه صندلیهای آنرا فروخته بود.
وی یادآور شد: در زمان شروع سوار شدن به هواپیما دیدم کارکنان فرودگاه بخشی از بارها را بیرون میآورند. علت این کار را از سرمهماندار جویا شدم که وی در پاسخ گفت نگران نباشید همکاران در حال جابجا کردن بار مسافران هستند تا پرواز متعادل باشد.
وی اضافه کرد: این در حالی بود که فقط بار ۲۰ مسافر را به تهران آورند و مابقی در لارستان جا مانده است. این در حالی است که بار برخی مسافران دارو، پرونده پزشکی و مواد فاسدشدنی است.
وی با بیان اینکه حدود ۲ ساعت که در فرودگاه پیگیر این کار هواپیمایی چابهار هستیم، اظهار کرد: مسافران از ایرلاین خواستند که بار آنها را با کامیون یخچالدار به تهران منتقل کند که گویا از یک کامیون معمولی برای این کار استفاده شده است.
وی از جلسه تعدادی از مسافران با دادستان فرودگاه مهرآباد برای پیگیری این موضوع خبر داد و با بیان اینکه هیچکدام از مسئولان هواپیمایی چابهار در فرودگاه حضور ندارند، گفت: پلیس خیلی در این ماجرا خیلی همراهی کرده و در حال آرام کردم مردم است.
پاسخ هواپیمایی چابهار:
روابط عمومی هواپیمایی چابهار ضمن عذرخواهی از مسافرین گرامی پرواز شماره ۸۸۷۳ این شرکت، توضیحاتی جهت تنوير افكار عمومی به شرح زیر ارائه مینماید:
این روزها با توجه به گرم بودن هوا و تاثیر مستقیم گرما در وضعیت ایمنی و وزن پروازها در هنگام برخاستن، خلبانان پرواز شماره ۸۸۷۳ هواپیمایی چابهار پس از بررسی صورت گرفته متوجه اضافه وزن پرواز بدلیل گرمای بیش از حد و پیش بینی نشده شدند.
در همین راستا بمنظور حفظ ایمنی، بار مسافرین تخلیه و وزن هواپیما جهت پرواز مناسب سازی گردید. لازم به ذکر است سایر ایرلاین ها جهت کم نمودن وزن پرواز، تعدادی از مسافرین را پیاده میکنند که این امر در دستور کار هواپیمایی چابهار نمیباشد و مشتری مداری همواره سرلوحه کاری این شرکت میباشد.
پس از تخلیه تعدادی از بارها، بلافاصله هماهنگیها جهت انتقال چمدان ها توسط سایر شرکت های هواپیمایی انجام و انشاالله طی چند ساعت آینده بار مسافرین گرامی این پرواز به آنها تحویل داده خواهد شد.
گفتنی است همکاران هواپیمایی چابهار در ایستگاه فرودگاه مهرآباد در محل حضور داشته و نسبت به بیان توضیحات، اخذ شماره تماس جهت تحویل بار و… اقدام نمودهاند که اظهارات صورت گرفته مبنی بر عدم حضور مسئولان چابهار ایر تکذیب میشود.
همچنین در انتها ضمن عذرخواهی مجدد از مسافرین محترم لازم به ذکر است که هواپیمایی چابهار همواره در راستای خدمت رسانی به مناطق کم برخوردار از نظر پروازی پیشرو و پیشتاز بوده و در ایام حج که پروازهای سایر ایرلاین ها به لار و سایر شهر ها باطل شده بودند، این ایرلاین جهت رفاه حال مسافرین و سهولت دسترسی به پایتخت، نسبت به برقراری چندین پرواز فوق العاده در راستای خدمت رسانی به مردم عزیز و تمامی هموطنان اقدام نموده و تمام تلاش همکاران ما در هواپیمایی چابهار کسب رضایت و خدمت رسانی شایسته به مسافرین گرامی است.
ف ۱۱۰