یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۵ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

شناخت معادن لارستان در راستای توسعه اقتصادی منطقه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: از ۳۷ ماده معدنی ارزشمند شناسایی شده در این استان تنها ۲۱ نوع آن در حال بهره‌برداری است. به گزارش فارس، غفار…

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: از ۳۷ ماده معدنی ارزشمند شناسایی شده در این استان تنها ۲۱ نوع آن در حال بهره‌برداری است. به گزارش فارس، غفار صفری در جلسه بررسی روند اجرایی طرح‌ها و برنامه‌های این سازمان با اشاره به سفر تیم اقتصادی فارس به کشور چین و وجود ذخایر و معادن غنی سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهک، سنگ گچ، سنگ نمک و خاک نسوز و مواد معدنی ارزشمند و کمیاب در این استان نظیر کرومیت، کبالت، مس، سرب، روی و باریت که قابلیت ایجاد صنایع فرآوری در این استان، اظهار داشت: توجه سرمایه‌گذاران چینی به این مزیت‌ها که فارس را به یکی از استان‌های مهم کشور در صنایع معدنی تبدیل کرده است، قرار گرفت.

وی همچنین ابراز داشت: هم‌اکنون سرمایه‌گذاران متعددی در داخل و خارج از کشور، خواهان مشارکت در بهره‌برداری از معادن فارس هستند و باید از این ظرفیت برای تولید ثروت و افزایش اشتغال در این استان استفاده کرد. این مسئول با اشاره به مزیت‌های فارس در بخش معدن گفت: از ۳۷ ماده معدنی شناسایی شده در استان فارس ۲۱ نوع از جمله سنگ آهک، مارن، سنگ گچ، مرمریت، سنگ چینی، خاک نسوز، خاک صنعتی، نمک آبی و سنگی، سیلیس، کوارتزیت، منگنز، سرب، روی، کرومیت، باریت، سنگ آهن، مس، گرانیت، آلومینیوم در حال بهره‌برداری است.

با توجه به وجود سرمایه گذاران بومی در منطقه لارستان و ایجاد تفاهم مشترک بین تیم اقتصادی دولت چین و ایران، جا دارد تا اداره صنایع و معادن لارستان با نگرشی نو، پژوهشی جدید در راستای شناخت معادن موجود در منطقه انجام داده و همزمان زیرساخت های سرمایه گذاری آن و نیز صادرات محصولات را نیز طی آمایشی دقیق در آورد. از سوی دیگر در صورت نبود تجربه کافی، دانشگاه های آزاد اسلامی، علمی کاربردی، پیام نور و یا جهاد دانشگاهی می توانند در این حوزه به جذب دانشجو نیز اقدام نموده وبا آینده نگری در توسعه منطقه سهیم باشند.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۸:۱۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین