شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۸ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

لزوم آغاز فازهای بعدی از دوبانده سازی جاده لارستان به بندرعباس

انتظار می‌رود با اهتمام ویژه مسئولان وزارتخانه‌ای، استانی و اجرایی علاوه بر استانداردسازی و دوبانده کردن محور لار به جهرم، درخصوص توسعه و افزایش باند مسیر لارستان به بندرعباس از…

انتظار می‌رود با اهتمام ویژه مسئولان وزارتخانه‌ای، استانی و اجرایی علاوه بر استانداردسازی و دوبانده کردن محور لار به جهرم، درخصوص توسعه و افزایش باند مسیر لارستان به بندرعباس از یک به دو باند، گام‌های موثر، سریع و تسهیل کننده برداشته شود.

به گزارش میلاد لارستان، طرح دوبانده کردن محور بندرعباس- لارستان-جهرم به دلیل اهمیت آن در توسعه اقتصادی استانهای جنوبی کشور به عنوان یک پروژه ملی و زیرساختی کشور شناخته می‌شود اما کمبود اعتبارات در سال‌های اخیر سبب شده است اجرای این طرح استراتژیک حرکت لاک پشتی به خود بگیرد.

توسعه زیر ساخت‌ها از الزامات مهم رشد اقتصادی و افزایش رفاه عمومی به شمار می‌رود. سرمایه‌گذاری مستقیم درباره زیرساخت‌ها سبب فراهم شدن امکانات تولیدی و رونق بخشیدن فعالیت‌های اقتصادی می‌شود و با کاهش هزینه‌های تجارت و حمل و نقل، زمینه بهبود رقابت‌پذیری را فراهم و در نهایت به توسعه و رشد اقتصادی کمک می‌کنند.

از طرفی کارشناسان اقتصادی معتقدند کاهش در مصرف سوخت، استهلاک خودروها، آلاینده‌های زیست محیطی، کاهش مسافت و افزایش ایمنی در سفر از مزایای توسعه راه‌ها در کشور به شمار می‌روند و موجب جلوگیری از اتلاف منابع کشور اعم از مادی و معنوی می‌شوند و در نتیجه توسعه اقتصادی را به همراه دارند؛ نتایج پرباری که با اجرای پروژه راهسازی جهرم ـ لار ـ بندرعباس به خوبی محقق خواهد شد.

محور مواصلاتی بندرعباس به لارستان و جهرم به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در کریدور ارتباطی جنوب با مرکز و شمال کشور یکی از پرترددترین جاده‌های کشور به شمار می‌آید.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در آیین آغاز عملیات اجرایی ۳۱ کیلومتر راه دو بانده محور لار- جهرم در سخنانی با اشاره به اینکه این پروژه یکی از مطالبات مردم لار و جهرم است، اظهار داشت: موضوع حائز اهمیت درخصوص این پروژه این است که به طور طبیعی مسیر را کوتاه کرده چراکه ظرفیت‌های تولید منطقه ایجاب می‌کرد که بار ترافیکی زیادی در این مسیر ایجاد شود.

وی با بیان اینکه طول این مسیر ۳۸۰ کیلومتر است که با تعیین پیمانکار روی دو قطعه ۲۴ کیلومتری و ۶۵ کیلومتری کل مسیر دارای پیمانکار و عملیات اجرایی در آن انجام می‌شود، ابراز امیدواری کرد: این پروژه با تامین به موقع منابع از سوی سازمان برنامه و بودجه و پیگیری‌های استانداری طبق زمان‌بندی تعیین شده به پایان برسد و مردم بتوانند از آن بهره ببرند.

همچنین در حاشیه بازدید هفته گذشته حسین حسین‌زاده، نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز از محورهای مواصلاتی این حوزه انتخابیه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان از لحاظ وسعت تحت پوشش از ۱۶ استان کشور پهناورتر است، گفت: می‌طلبد که با جدّیت بیشتر و تأمین اعتبار، پروژه‌های راه‌سازی را سریع‌تر به سرانجام رساند.

وی در بازدید از مراحل احداث باند دوم محور لار-بندرعباس، با بیان اینکه پروژه باند دوم محور لار به بندرعباس فاز ابتدایی آن به طول ۲۰ کیلومتر در حال اجراست، افزود: میزان اعتبار مورد نیاز جهت اتمام پروژه ۵۳۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۳۱ درصد در حال احداث است.

حسین‌زاده با اذعان به اینکه جاده لارستان به بندرعباس از محورهای مهم شریانی و ترانزیتی کشور و حلقه اتصال مرکز کشور به بنادر مهم اقتصادی و مناطق آزاد تجاری و بنادر عباس، شهید رجایی، شهید باهنر و جزیره قشم محسوب می‌شود، تصریح کرد: طبق آمار بیش از ۴۵ درصد ترافیک عبوری از این محور ترافیک سنگین به ویژه محموله‌های سوختی است و جزء چهار محور خطرناک استان فارس محسوب می‌شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محور جهرم-لار-بندرعباس به‌عنوان قسمتی از شریان مواصلاتی بین استان‌های فارس و هرمزگان، مناطق جنوبی کشور به‌ویژه بندرعباس را از طریق لار به شیراز و مرکز کشور متصل می‌کند، خاطر نشان کرد: این محور به جاده مرگ مشهور است و گواه آن فوت بیش از ۱۲۰ نفر و مجروح شدن بیش از ۷۰۰ نفر در ۲ سال اخیر است.

به گزارش میلادلارستان محور جهرم- لارستان- بندرعباس به عنوان قسمتی از شریان مواصلاتی بین استان‌های فارس و هرمزگان، مناطق جنوبی کشور به ویژه بندرعباس را از طریق لارستان به شیراز و مرکز کشور متصل می‌کند.

این مسیر به دلیل کوتاه تر بودن طول و زمان سفر نسبت به محور شیراز- فسا –داراب- بندرعباس و همچنین مطلوبیت بیشتر به لحاظ مشخصات فنی و مهندسی توسط رانندگان به ویژه رانندگان وسائط نقلیه سنگین مورد توجه قرار گرفته که با افزایش حجم ترافیک و وقوع تصادفات ناگوار، احداث باند دوم آن به طول ۳۸۶ کیلومتر به تدریج از سال ۱۳۹۱ آغاز شد.

هم اکنون ۹۰ کیلومتر از آن به صورت بزرگراه در دست بهره‌برداری و ۱۱۶ کیلومتر در دست اجراست.

انتظار می‌رود با اهتمام ویژه مسئولان وزارتخانه‌ای، استانی و اجرایی علاوه بر استانداردسازی و دوبانده کردن محور لار به جهرم، درخصوص توسعه و افزایش باند مسیر لارستان به بندرعباس از یک به دو باند، گام‌های موثر، سریع و تسهیل کننده برداشته شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۸:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین