جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۱ق.ظ
::آخرین مطلب 50 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 8

پیشنهاد حسین زاده برای تشکیل مجمع خیرین شهرستانی و استانی

نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج، گراش و اوز در دیدار با رئیس مجمع خیرین کشور، پیشنهاد تشکیل مجمع خیرین شهرستانی و استانی را مطرح کرد. به گزارش میلاد لارستان به…

نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج، گراش و اوز در دیدار با رئیس مجمع خیرین کشور، پیشنهاد تشکیل مجمع خیرین شهرستانی و استانی را مطرح کرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده مردم، هجدهم تیرماه، حسین حسین‌زاده، نماینده‌ مردم لارستان، خنج، گراش و اوز، به همراه مهندس علیشیر، مسئول دفتر نماینده مردم در لارستان، با دکتر زارعی، معاون مجمع خیرین کشور دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار مهندس حسین‌زاده ضمن بیان پیشینه‌ی مردم منطقه‌ی حوزه‌ی انتخابیه به انجام کارهای عام‌المنفعه و خیر افزود: «وجود کاروان‌سراها و آب‌انبارهای بسیار زیاد در منطقه نشان‌دهنده‌ی نیت خیری است که پیشینیان داشتند.»

حسین‌زاده با اشاره به این‌که در حال حاضر خیرین در تمامی زمینه‌ها از جمله بهداشت، ورزش و فرهنگ همواره پای کار بوده و هستند، افزود: «در مواردی که نیک‌اندیشی تمام کار را خودش انجام می‌دهد، می‌بینیم که آن کار سرعت بیشتری دارد و به اتمام می‌رسد. اما در مواردی که پروژه‌ای به صورت مشارکتی انجام می‌شود، معمولاً از سمت دولت نگاه مثبتی وجود ندارد و کار به کندی پیش می‌رود که این خود باعث دلسردی خیرین می‌شود.»

حسین‌زاده با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی و نیز ماده ۸۸ آیین‌نامه اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان، گفت: «اماکن ورزشی و سالن‌های چند منظوره به طور کلی توسط دولت به بخش‌های خصوصی اجاره داده می‌شود. این اتفاق در شهرهای بزرگ با توجه به این‌که هم جمعیت زیادی دارد و هم این‌که عمدتاً توسط دولت ساخته می‌شود، ایرادی به آن وارد نیست. اما در شهرهای کوچکتر خصوصاً در حوزه‌ی انتخابیه اینجانب که غالب اماکن خیرساز است، مجدداً همین اتفاق می‌افتد و اماکن از خیّر به دولت و از دولت به بخش خصوصی واگذار می‌شود و به خاطر سوددهی پایین و گاهاً ضرری که متوجه بخش خصوصی می‌شود، به مرور زمان آن بخش خصوصی توانایی هزینه‌های جاری خودش را ندارد و مجموعه عملاً مستهلک می‌شود و پروژه‌ی خیرسازی که هزینه‌ی بالایی نیز برده است به یک متروکه بدل می‌شود و از طرفی خیّر نیز دلسرد می‌شود. به نظر می‌رسد برای موارد مشابه، نیازی به واگذاری توسط دولت نیست و بایستی با مدیریت مجمع خیرین انجام شود.»

حسین‌زاده با اشاره به دغدغه‌ی اصلی خیرین، گفت: « بروکراسی اداری یکی از موانع اصلی دلسردی خیرین است که بایستی جهت تسهیل آن هم در مجلس و هم در دیگر ارگان‌ها قدم‌هایی به شکل جدی و عملی در این زمینه برداشته‌شود. مورد دیگر پشتیبانی بعد از ساخت است؛ وقتی خیّری یک مکانی را ساخت، انتظار دارد که خود مجموعه به درآمدزایی برسد و دیگر دست یاری به سمت خیّر دراز نکند که انتظار درست و بجایی است.»

زارعی، معاون مجمع خیرین کشور، با اشاره به این‌که در کار خیر سرمایه و اعتماد حرف اول را می‌زند، افزود: «قدم اول برای انجام کار خیر نیازسنجی است. با توجه به شناختی که از منطقه‌ی جنوب استان فارس دارم، مساجد زیادی توسط خیرین بزرگوار ساخته‌شده است که امیدواریم این قدم‌های خیر در حوزه‌های دیگر نیز اتفاق بیفتند.»

زارعی با اشاره به دلایل عدم تشکیل مجمع خیرین در استان فارس، گفت: «در استان فارس چندین جلسه برای تشکیل مجمع خیرین گذاشته‌شد که به دلیل عدم هم‌سویی گروه‌های مختلف متأسفانه این اتفاق تا الان انجام نشده است. ضمن این‌که شما تنها جایی در کشور هستید که بدون آن‌که مسئولین استانی آن جهت تشکیل مجمع خیرین گامی بردارند، پیش‌قدم شده‌اید که بایستی این عمل را به فال نیک گرفت.»

علیشیر، مسئول دفتر نماینده مردم در لارستان نیز با اشاره به اهمیت تشکیل این جلسه، گفت: «با توجه به اهمیت موضوع، تلاش ما بر این بود که زودتر از این‌ها این جلسه تشکیل شود که خوشبختانه امروز در نهایت محقق شد. امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های عظیمی که در جنوب فارس وجود دارد و قدم‌های خیری که برداشته‌ می‌شود، شاهد رشد و شکوفایی منطقه باشیم.»

علیشیر افزود: «برای این‌که فعالیت خیرین بزرگوار شکل منسجمی به خود بگیرد نیاز به تشکیل یک مجمع خیرین منسجم است که می‌طلبد این اتفاق با همکاری مجمع خیرین کشور صورت بگیرد. خوشبختانه در حوزه‌ی جنوب استان فارس، فرهنگ انجام کارهای خیر وجود دارد و نیازی به فرهنگ‌سازی در این زمینه نیست و بایستی پس از تشکیل، مجمع خیرین یک نگاه تحولی در این زمینه داشته‌باشد.»

در انتهای این دیدار مهندس حسین‌زاده ضمن دعوت از دکتر زارعی جهت حضور در حوزه انتخابیه و مرکز استان و تاکید بر تشکیل مجمع خیرین منسجم، بر اهمیت تشکیل این مجمع با نگاه به اشتغال‌زایی تاکید کرد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۳:۳۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین