شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

احیا و مرمت قنات روستای فرشته جان جویم

مسئول واحد آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان از مرمت و احیای قنات شمس آباد جویم  خبر داد و گفت: دبی آب از مظهر این قنات به ۲۵…

مسئول واحد آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان از مرمت و احیای قنات شمس آباد جویم  خبر داد و گفت: دبی آب از مظهر این قنات به ۲۵ لیتر در ثانیه افزایش یافته است.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی لارستان ، بنیامین افتخار اظهار کرد: به دنبال بهره برداری از این قنات مرمت شده ۵۵ هکتار از اراضی زیر دست از نعمت آب کشاورزی بهره مند شده اند.

به گفته وی؛ به منظور احیاء و مرمت قنات شمس آباد عملیات نوکنی میله چاه و نوکنی پشته ، دوس گذاری ، خاکبرداری و لایروبی به طول ۳۷۰ متر انجام شده است. افتخار تصریح کرد: اعتبار این طرح از محل کمک های فنی اعتباری ملی تامین شده است و تلاش می شود با تامین اعتبار مجدد از همین محل این قنات به طور کامل مرمت ، تا علاوه بر افزایش دبی آب به حفظ و احیای این میراث گرانبها کمک شود.

این مقام مسئول یادآور شد: قبل از مرمت این قنات دبی آب خروجی حداکثر ۱۲ لیتر بر ثانیه بوده که قریب به ۲۵ هکتار از اراضی از امکان آبیاری با آن برخوردار بودند .

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۷:۵۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین