پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۳ب.ظ
::آخرین مطلب 13 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

خسارت ۴۵ میلیارد ریالی باران نابستانه در لارستان و خنج

باران، طوفان و تگرگ خسارت‌هایی به بخش های مختلف کشاورزی و برخی تاسیسات زیرساختی و زیربنایی شهرستان‌های لارستان و خنج در جنوب استان وارد کرد که میزان آن بیش از…

باران، طوفان و تگرگ خسارت‌هایی به بخش های مختلف کشاورزی و برخی تاسیسات زیرساختی و زیربنایی شهرستان‌های لارستان و خنج در جنوب استان وارد کرد که میزان آن بیش از ۴۵ میلیارد ریال برآورد شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا، بر اساس برآورد اولیه، این میزان خسارت ناشی از بارش های تابستانه سه روز اخیر(از شامگاه پنجشنبه دوم مرداد  ۹۹ تا شنبه چهارم این ماه) است و بیشترین میزان خسارات مربوط به حوزه کشاورزی می باشد.

محمدجواد مظفری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان در این زمینه به ایرنا گفت:بر اساس برآورد اولیه، بارش تابستانه بیش از ۴۳ میلیارد ریال به بخش های مختلف دام و طیور، باغ و سایر محصولات زراعی خسارت زد که بیشترین میزان خسارات در منطقه درز سایبان و بخش بنارویه لارستان است.

وی ادامه داد: باران و تگرگ سبب تلف شدن بیش از ۸۰ راس دام در منطقه درزسایبان شد و حدود ۸۰هکتار در قالب ۳۰درصد محصول کنجد در این منطقه را از بین برد.

مدیر جهاد کشاورزی لارستان گفت: همچنین بارش شدید باران و تگرگ سبب خسارت به ۳۰۵ هکتار از مزارع پنبه در بخش بنارویه شد که بر اساس برآورد حدود ۴۸درصد این محصول دچار خسارت شده است.

فرماندار خنج نیز گفت: بارش های تابستانه و تگرگ ظرف روزهای گذشته خساراتی به بخش های مختلف کشاورزی و سایر زیرساخت ها و تاسیسات و شبکه توزیع برق و همچنین راه های این شهرستان وارد کرد.

مختار عباسی در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: بارش سنگین باران موجب سقوط ۱۷ عدد تیر برق در روستاهای این شهرستان و قطعی چندین ساعته برق در این مناطق شد.

وی بیان داشت: همچنین بر اثر سقوط و شکسته شدن این تعداد تیرهای برق بیش از ۲ کیلومتر از شبکه توزیع برق در مسیر روستاهای این شهرستان دچار خسارت شد که بر این اساس میزان برآورد اولیه حدود یک میلیارد ریال به تاسیسات برقی منطقه خسارت وارد شده است.

عباسی همچنین گفت: بارش باران سبب آب بردگی شانه راه های خاکی در سطح شهرستان از جمله مسیر خنج – علامرودشت و خالی شدن اطراف ابنیه فنی این در این مسیر شد که بر اساس برآورد ولیه این بارش ها حدود ۹۷۰ میلیون ریال به راه های این شهرستان خسارت وارد کرد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۳:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین