سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

فرماندار ویژه لارستان: ایجاد کسب و کارهای کوچک کشاورزی و دامپروری باید تداوم یابد

فرماندار ویژه لارستان در دیدار با سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی لارستان گفت: ایجاد کسب و کارهای کوچک کشاورزی و دامپروری باید تداوم یابد به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط…

فرماندار ویژه لارستان در دیدار با سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی لارستان گفت: ایجاد کسب و کارهای کوچک کشاورزی و دامپروری باید تداوم یابد

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی بطور سرزده از معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان بازدید کرد. وی ابتدا با مدیر، معاون و دیگر کارکنان بخش های مختلف این نهاد دیدار و گفتگو نمود.

فرماندار ویژه لارستان در حاشیه این بازدید، با تاکید بر اینکه ایجاد کسب و کارهای کوچک در بخش های کشاورزی و دامپروری باید تداوم یابد؛ گفت: جهاد کشاورزی می بایست شرایط و بستر مناسب برای راه اندازی کسب و کارهای سودآور خانگی در مقیاس کوچک و بزرگ در بخش کشاورزی ودامپروری را فراهم آورد و متقاضیان نیز می توانند از تسهیلات خوبی که برای این فعالیت ها تخصیص یافته استفاده کنند.

حسنی، اظهار کرد: با توجه به اينكه لارستان يكی از بزرگترين توليد كننده های خرما می باشد و دارای ارقام بسیار متنوعی از این محصول است، توجه به این محصول يكی از الزامات توسعه بازار خرمای شهرستان در داخل و خارج از كشور است، بنابراین جمع‌آوری، فرآوری ، بسته‌بندی و توزيع اين ارقام می‌تواند ارزش‌افزوده بسيار خوبی را برای طرح رقم بزند و بدين وسيله سودآوری خوبی را برای طرح به وجود خواهد آورد.

نماینده عالی دولت در لارستان رونق بخش کشاورزی در شهرستان را در گرو کشت گلخانه ای هم دانست و گفت: ایجاد گلخانه یکی از بهترین بسترهای افزایش سطح تولید محصولات کشاورزی است که خانواده ها می توانند به صورت گروهی در راه اندازی این کسب و کار نقش داشته باشند و با استفاده از تسهیلات درنظر گرفته برای آن، درآمد مطلوبی را به دست آورند، چرا که توسعه کشت گلخانه ‌ای سبب افزایش بهره ‌وری اقتصاد کشاورزی و مدیریت راهبردی آب می شود.

وی با بیان اینکه انجام فعالیت های مرتبط با حوزه کشاورزی در مقیاس کوچک، نیاز به سرمایه گذاری کلان و صرف هزینه زیاد ندارد، ادامه داد: جهاد کشاورزی با برخورداری از کارشناسان و مهندسان کارآزموده برای توسعه کسب و کارهای مرتبط با این حوزه آمادگی کامل داشته باشد و علاقه مندان هم می توانند طرح های مورد نظر خود را با راهنمایی این کارشناسان به سرعت عملیاتی کنند.

معاون استاندار فارس، همچنین از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خواست که با بخشداران، دهیاران و شوراها جلساتی را در خصوص ایجاد سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی و دامپروری در منطقه بصورت کاربردی و عملیاتی برگزار کند و مردم را برای ایجاد اشتغال در این زمینه راهنمایی و راه را برای سرمایه گذاری در منطقه هموار سازد.

فرماندار ویژه لارستان، اضافه کرد: بسیاری از افراد جامعه هستند که دارای تمکن مالی نسبتا خوبی می باشند و می خواهند در زادگاه خودشان اقدام به سرمایه گذاری کنند و در این کار تبحر ندارند، که این وظیفه دستگاه های اجرایی شهرستان است که آنها را راهنمایی و تشویق و ترغيب نمایند.

در ادامه، مظفری معاون سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان، نیز به ارائه گزارش از عملکرد این نهاد در بخش های کشاورزی، دامپروری و باغبانی  پرداخت.

س-۲۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین