جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۹ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

سومین «سه شنبه های تکریم» باحضور خانواده شهیدان «سوری» و «کاظمی لاری» و جانباز «شهرآشوب»

سومین نشست طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» در جنوب فارس، شامگاه سه‌شنبه ۲۱ مرداد با حضور مدیران کل ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس و…

سومین نشست طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» در جنوب فارس، شامگاه سه‌شنبه ۲۱ مرداد با حضور مدیران کل ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس و سازمان تبلیغات اسلامی به صورت ویدئو کنفرانس و باحضور مسئولین شهرستانی از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه پاسداران، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرمانداری ویژه لارستان در محل گلزار شهدای لارستان با حضور خانواده معظم شهید سعید سوری، شهید جواد کاظمی لاری و جانباز و آزاده سرافراز حاج علیرضا شهرآشوب برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از جنوب فارس، سرهنگ پاسدار امیر جاهدی فرمانده سپاه لارستان در ابتدای این جلسه با تشکر از کانون های فرهنگی هنری مساجد و دست اندرکاران برنامه معنوی سه شنبه های تکریم گفت: توفیقی است برای بنده و مسئولین که برای ادای دین و تکلیف هرچند کوتاه و مختصر، خدمتی به خانواده شهدا و ایثارگران داشته باشیم.
فرمانده سپاه لارستان با بیان اینکه برنامه سه شنبه های تکریم در منزل شهید حججی را مشاهده و پیگیری نموده است افزود: یادی می کنیم از این شهید بزرگوار که به تعبیر حضرت آقا (مدظله) در جبهه مقاومت به گونه ای حجت شدند و فصل جدیدی از جهاد و شهادت و مقاومت را به روی مشتاقان باز کرد.
وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله) که فرمودند شهدا چشم و چراغ این ملتند گفت: شهدای عزیز ما قطعا ستارگان هدایتند و ما این فرصت ها را مغتنم می شماریم تا خودمان را به این مسیر نورانی نزدیک کنیم و دعا می کنیم که به برکت شهدا و پدران و مادران شهدا بتوانیم به قدر ظرفیت وجودی خودمان این مسیر نورانی را که شهدای عزیز طی کردند بپیمائیم و إن شاءالله عاقبت همه ما به سعادت و شهادت ختم شود.
رجبعلی راهی مدیرکل بنیاد شهید استان فارس نیز که از دیگر میهمانان این برنامه بود گلزار شهدای لارستان را، جزو مکان های فاخر و نورانی استان فارس ارزیابی کرد گفت: بر همه مسئولین و علاقمندان نظام، واجب و فرض است که یاد شهدا را زنده نگه دارند که این زنده نگه داشتن باعث استمرار این راه می شود؛ علی الخصوص خانواده معظم شهدا و جانبازان و آزادگان سرافراز که این روزها مصادف با سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی است.
وی با اشاره به جمله «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست» افزود: پس از واقعه کربلا نیز اگر اهل بیت و دوستداران امام حسین(ع) نبودند، قطعا این فرهنگ عاشورایی امروز به دست ما نمی رسید.
حجه الاسلام مهرابی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس نیز با ابراز سلام و درود به محضر شهدا، خانواده شهدا و آزادگان سرافراز گفت: این فرصت ها واقعا توفیقی است تا بتوانیم نسبت به جایگاه شهید و شهادت ادای دین کنیم.
حجه الاسلام مهرابی با اهمیت تکریم خانواده شهیدان و ایثارگران و آزادگان افزود: این ها کسانی اند که خود را ندیدند تا خدای خود را ببینند و سوختند تا با سوختن خود به محفل ما روشنایی بخشند.
شیخ محمدصالح انصاری، از علمای برجسته اهل سنت جنوب با اشاره به مقام خانواده شهدا و آزادگان گفت: در میان کسانی هستیم که شهادت را مزه کرده اند و آن را در آغوش گرفته اند.
عالم برجسته اهل سنت جنوب با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره مبارکه آل عمران افزود: سوره مبارکه آل عمران، سوره ثبات و استقاومت و پایداری است که اگر سوره را مورد توجه قرار دهیم درمی یابیم که در این سوره پروردگار به عوامل و اسباب استقامت و پایداری اشاره کرده است و اینکه چه چیزی سبب می شود انسان در مسیر حق و حقیقت قدم بردارد.
وی افزود: قطعا وقتی بحث شهدا مطرح می شود این موضوع پیش می آید که یکی از عوامل ثبات و استقرار در هر جامعه ای، شهید و وجود مبارک شهدا است و به همین دلیل، این آیه مبارکه نیز در این سوره ثبات و استقامت آمده است.
شیخ محمدصالح انصاری با اشاره به بشارت «عند ربهم یرزقون» پروردگار برای شهدا گفت: اگر این کلمه را در قرآن کریم بررسی کنیم در چندجای دیگر هم مشاهده می کنیم. یکی در همین آیه ۱۶۹ سوره آل عمران و دیگری در آیه ۵۴ و ۵۵ سوره بقره که واقعا شنیدنی است و خداوند می فرماید: شهدا در نزد پروردگارشان روزی داده می شوند.
وی با اشاره به اهمیت اخلاص و تقوا و رابطه آن با شهادت افزود: در آیه ۵۴ و ۵۵ سوره مبارکه قمر بحث اهل تقوا است، همان کسانی که با دل بیدارشان در جامعه نقش آفرینی کردند.
عالم برجسته اهل سنت جنوب افزود: ما می گوئیم شهید کسی است که شهید زندگی می کند و اخلاق و رفتار او دلالت بر شهادت و حقانیت و دین دارد و این آیه سوره قمر از متقیان سخن می گوید و قطعا شهدا به درجه تقوا رسیده اند که به این مقام عظیم دست پیدا کرده اند که خداوند فرمود: متقیان در بهشت ها و نحرهایی هستند و در نزد (عند) پادشاه مقتدر یعنی الله است.
شیخ محمدصالح انصاری با اشاره به داستان آسیه همسر فرعون و بیان آرزوی مومنان گفت: آسیه همسر فرعون این چنین آرزو می کند که «پروردگارا برای من در بهشت قصری بنا کن» و در مشخصات و خصوصیات آن می گوید «عندک بیتا فی الجنه» که نکته ظریف، آن است که می خواهد «عندک» و در نزد پروردگار باشد.
پس مقام شهدا مقامی است که «عند ربهم» هستند و این دلیلی است که باید بیشتر با شهدا آشنا شد و جوانان و نوجوانان را به جایگاه و مقام و اهدافی که داشتند آشنا کنیم تا بدانیم کجا هستیم و الگوهای زنده در جامعه داشته باشیم.
وی با تاکید بر اهمیت شناساندن شهیدان به عنوان الگوهای زنده جامعه و درخواست آرزوی صحیح برای جوانان و نوجوانان افزود: جوان و نوجوان ما نیاز به الگوهای زنده دارد و چه الگوهایی بهتر از شهدا که بتوانیم آنها را به جامعه معرفی کنیم و این درس را بدهیم که این ها به برکت تقوا و ایمان به این جایگاه عظیم رسیدند و از فرش به عرش دست یافتند و این «عند ربهم یرزقون» جایگاهی است که هر انسانی باید آرزوی آن را داشته باشد.
گفتنی است، طرح ملی «سه شنبه های تکریم» هر هفته، به صورت هماهنگ در سطح کشور به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در حال انجام است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین