جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۱ق.ظ
::آخرین مطلب 40 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

برای ۴۹۵۰ نقطه در فارس کُد تقسیمات کشوری صادر شد

استاندار فارس با بیان اینکه ۲۵ هزار نقطه در این استان برای طرح ملی کُدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری شناسایی شده، گفت:در قالب این طرح برای بیش از چهار…

استاندار فارس با بیان اینکه ۲۵ هزار نقطه در این استان برای طرح ملی کُدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری شناسایی شده، گفت:در قالب این طرح برای بیش از چهار هزار ۹۵۰ منطقه در فارس کُد و شناسنامه صادر شده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از عنایت‌الله رحیمی، در حاشیه رونمایی از طرح ملی کُدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری که به صورت ویدیو کنفراس با حضور وزیر کشور و سایر استانداران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح کُدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری امروز توسط وزیر کشور در نقاط مختلف ایران از جمله استان فارس رونمایی شد.

استاندار فارس افزود: برای به انجام رسیدن این طرح، ۲ سال در فارس تلاش‌های مستمر صورت گرفت تا کُد شناسایی برای عناصر تقسیمات کشوری این استان صادر شود.

وی ادامه داد: استان، شهرستان، بخش، دهستان، روستا، مکان، مزرعه و مزرعه مستقل، سلسله مراتب طرح ملی کُدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری را تشکیل می‌دهد.

رحیمی، با بیان اینکه ۲۵ هزار نقطه در استان فارس طبق این طرح شناسایی شده است، گفت: برای بیش از چهار هزار ۹۵۰ نقطه در این استان کُد و شناسنامه صادر شده و کار کُدگذاری سایر مناطق نیز در حال انجام است.

استاندار فارس اضافه کرد: در قالب اجرای طرح ملی کُدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری، ۱۳۰ روستای جابه جا شده و خالی از سکنه نیز در این استان شناسایی شده است.

رحیمی، در مورد مزیت‌های این طرح بیان داشت: بی‌شک داشتن شناسنامه و کُد مشخص برای هر منطقه به هویت بخشی مناطق کمک خواهد کرد و به ویژه در مباحثی مانند برنامه‌ریزی برای آینده، توسعه متوازن و عادلانه امکانات و خدمات نیز به مدیران کمک خواهد کرد.

استاندار فارس ادامه داد: اگر شناخت دقیقی نسبت به مناطق مختلف وجود داشته باشد، می‌توان برنامه‌ریزی دقیق‌تر و کامل‌تری برای توسعه مناطق مختلف انجام داد ضمن اینکه در ارتباط با تقسیمات کشوری عناصر مختلفی دخیل است و اگر نقطه‌ای به عنوان شهر شناخته شود دارای محدوده و حریم خواهد بود که این موضوع منفعت‌های زیادی نیز برای ساکنان ایجاد می‌کند و عملا طرح کُدگذاری می تواند تسهیل کننده برنامه‌ریزی‌ها در آینده باشد.

رحیمی، درباره حواشی کُدگذاری مناطق و موضوع تقسیمات کشوری نیز بیان کرد: در تقسیمات کشوری ممکن است اختلافاتی نیز وجود داشته باشد که نظر قانون در این باره شرط است و همچنین در استان فارس تلاش می‌شود اینگونه اختلافات رفع شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۴ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۹:۲۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین