یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۲ق.ظ
::آخرین مطلب 17 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 9

گزارش/بدرقه بی‌سابقه کاروان شهدای گمنام در لارستان

میلاد لارستان: مردم شهیدپرور و ولایتمدار لارستان که از شب گذشته میزبان کاروان شهدای گمنام بودند، امروز به شکلی بی‌سابقه آن سفرکردگان راه عشق را بدرقه کردند. به گزارش میلاد…

میلاد لارستان: مردم شهیدپرور و ولایتمدار لارستان که از شب گذشته میزبان کاروان شهدای گمنام بودند، امروز به شکلی بی‌سابقه آن سفرکردگان راه عشق را بدرقه کردند.

به گزارش میلاد لارستان، مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه لارستان که از شامگاه گذشته میزبان کاروان شهدای گمنام بودند، صبح و بعدازظهر امروز نیز، در حرکتی بی‌سابقه و حضوری پرشکوه، این شهدای هشت سال جنگ تحمیلی را مورد بدرقه قرار دادند.

مردم شهر لار و لارستان بزرگ، از ساعات نخستین صبح امروز با تجمع گسترده در میدان بسیج منتظر کاروان شهدا بودند.

این کاروان که برای تبرک به شهر لطیفی انتقال‌یافته بود، پس از استقبال گسترده مردم شیعه و سنی این شهر و برگزاری برنامه‌های معنوی مختلف به سمت لار و مقر تجمع مردم در این شهر منتقل شد.

به‌محض ورود کاروان شهدا، جمعیت مشتاق و شهیدپرور لارستان به سمت تریلرهای حامل شهدا هجوم بردند و از همان ابتدا، حرکت خودروهای شهدا به‌سختی صورت می‌گرفت.

از کسانی که در این مراسم حضور یافتند می‌توان به فرماندار، امام‌جمعه، مسئولان اداره‌ها، دانش‌آموز و دانشجو، کودک و نوجوان و جوان و پیر اشاره کرد، که همه آنها به نحوی خود را به تابوت مبارک شهدای گمنام می‌رساندند و با آن‌ها نجوا می‌کردند.

هر لحظه بر ترافیک خیابان‌های منتهی به میدان بسیج لار و همچنین جمعیت عاشق امام (ره) و شهدا اضافه می‌شد.

پس از مرثیه‌خوانی، سینه‌زنی، سخنرانی فرمانده سپاه و شعرخوانی، کاروان به‌آرامی شروع به حرکت کرد.

مردم ولایتمدار لارستان و به‌ویژه جوانان و نوجوانان با چشمانی اشک‌بار در پی ماشین‌های حامل شهدا بودند.

با تلاش محافظان سعی می‌شد، خودروها سریع‌تر حرکت کنند، اما شلوغی مردم به‌قدری بود که ماشین‌ها در طول مسیر بارها مجبور به توقف شدند.

مادران شهدا و به‌ویژه مادران چشم‌انتظار شهدای گمنام با در دست داشتن قاب تصویر فرزندان خود، ملتمسانه اشک ریخته و با پروردگار و ارباب شهدا اباعبدالله الحسین(ع) نجوا می‌کردند.

عکاسان و خبرنگاران با دقت و سرعت به دنبال شکار لحظه‌ها بودند، همچنین نوای شهید گمنام از خودروهای مشایعت‌کننده کاروان شهدای گمنام به گوش می‌رسید.

مردم به تعقیب لحظه‌به‌لحظه تریلرها، حاضر به دل کندن از شهدا نبودند و انگار آن‌ها را خود و خانواده‌شان می‌دانستند.

فاصله چند کیلومتری میدان بسیج تا میدان امام رضا(ع) شهر لار مملو از جمعیت بود.

دانش‌آموزان دبستانی با راهنمایی معلمان و مربیان خود با در دست داشتن پرچم‌های کشور عزیزمان ایران و پرچم‌های رنگی در کنار مسیر عبوری کاروان ایستاده بودند.

شوری در دل مردم شهیدپرور لارستان ایجادشده بود که انگار پایانی نداشت.

به گزارش میلاد لارستان، کاروان شاهدان بصیر که ۲۲ دی‌ماه وارد فارس شده و از همان ابتدا مورد استقبال خیل عاشقان نظام و انقلاب و رهبری قرار گرفتند، در بخشی از مسیرهای شش‌گانه، دیشب و امروز ۳۰ تن از شهدا مهمان لارستانی‌ها بودند که علاوه‌بر شهر لار، مردم بخش‌های عمادده، جویم، بیرم، بنارویه و شهرها و روستاهای باغ، لطیفی، هرمود، کورده، دهکویه، بریز و ده‌ها شهر و روستای دیگر متبرک به قدوم شهدا شدند.

گفتنی است، این شهدا قرار است ۶۰ نقطه تعیین‌شده، تشییع و بدرقه شوند.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۷:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین