پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۶ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

تلاش دوشادوش بسیجیان، هیأتی ها و روحانیون لارستانی در رزمایش کمک مؤمنانه

روحانیون لارستانی نیز همچون بسیجیان و هیأتی ها در دهه نخست ماه محرم با جذب نذورات حسینی اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در قالب کمک مؤمنانه کردند. به…

روحانیون لارستانی نیز همچون بسیجیان و هیأتی ها در دهه نخست ماه محرم با جذب نذورات حسینی اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در قالب کمک مؤمنانه کردند.

به گزارش میلاد لارستان، سیر صعودی و مستمر رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه همچنان در تمامی نقاط کشور خودنمایی می‌کند و توانسته در صدر خدمات نیک‌اندیشانه خیرین باشد.

رزمایش کمک مؤمنانه که از اوایل شیوع کرونا و با بهره‌گیری از بیانات اندیشمندانه رهبر معظم انقلاب آغاز شده است، توانسته تاکنون گره‌های زیادی را از زندگی آحاد جامعه بگشاید و در این اوضاع نابسامان اقتصادی که بخشی از آن ناشی از کرونا است، تا حدی آلام بخش دردهای نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر باشد.

در لارستان نیز که همیشه یکی از پیشگامان ثابت عرصه‌های خیر و نیک‌اندیشی است، از ابتدا به‌فرمان مقام معظم رهبری لبیک گفته شد و با ورود بسیجیان، هیأتی ها، روحانیون، نظامیان و اقشار مختلف مردم، صحنه‌های زیبایی از نوع‌دوستی رقم خورد.

توزیع بسته‌های معیشتی توسط روحانیون در بین نیازمندان لارستان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با اشاره به رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه در این شهرستان اظهار داشت: در راستای اجرای کمک مؤمنانه توانستیم با مشارکت خیرین و مردم عزیز لارستان، بسته‌های معیشتی را در دهه اول محرم میان نیازمندان شهرستان توزیع کنیم.

حجت‌الاسلام مهدی اقبالی با اشاره به اینکه اداره تبلیغات اسلامی لارستان آمادگی دارد نذورات هیئات مذهبی و مردم عزیز را تا پایان ماه محرم و صفر جمع‌آوری و در بین ایتام، مستمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا پخش کند، افزود: نیکی و خدمت به همنوعان در این ایام، رضای خدا و خوشنودی امام عصر را در پی خواهد داشت.

وی از تهیه و توزیع تعداد ۵۰ بسته غذایی شامل حبوبات، برنج، روغن و تعداد یک هزار عدد ماسک در روستاهای محروم لارستان خبر داد و تصریح کرد: ارزش هر بسته ۱۰۰ هزار تومان است.

این مسوول اضافه کرد: کار توزیع این بسته‌های معیشتی توسط روحانیون مستقر در روستاهای محل استقرار خود انجام‌شده است.

توزیع ۹۰۰ پُرس غذای گرم از طرف دفتر امام‌جمعه لارستان

همچنین در یک اقدام نیک‌اندیشانه از سوی دفتر امام‌جمعه لارستان غذای گرم نذری در بین اهالی محروم روستاهای بخش مرکزی لارستان توزیع شد.

در این برنامه، هم‌زمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تعداد ۹۰۰ پُرس غذای گرم با هزینه ۱۰۰ میلیون ریال از سوی دفتر امام‌جمعه لارستان تهیه، آماده‌سازی و در مناطق کمتر توسعه‌یافته لارستان توزیع شد.

این غذاهای گرم در ۵ روستای محروم بخش مرکزی لارستان شامل روستاهای درز و سایبان، سردشت، مهرآباد، دولت‌آباد و دهمیان توزیع شد.

 

توزیع ۶۰۰ بسته متبرک در طرح رزمایش همدلی “بریز”

هم‌زمان با ایام محرم و در شرایط شیوع کرونا، همچون سایر مناطق لارستان، بخش زیادی از نذورات مردم روستای بریز نیز در قالب بسته‌های تبرکی بین اهالی و نیز نیازمندان توزیع شد.

با همکاری مراکز نیکوکاری، خیرین، هیئت‌های مذهبی، بسیج، هیئت‌امنای مساجد و مردم ولایتمدار روستای بریز ۶۰۰ بسته تبرکی به‌جای پخت غذا در ایام دهه محرم ‌شامل برنج و مرغ در بین مرم توزیع شد.

این بسته‌های غذایی با هزینه‌ای بالغ‌بر۴۰ میلیون تومان در قالب طرح اطعام تبرکی و رزمایش همدلی و مؤمنانه بین اهالی بریز توزیع شد.

توزیع ۱۵۰ بسته معیشتی بجای پخت نذری توسط بسیجیان هیئتی

در برنامه‌ای جداگانه از سوی جمعی از سوی هیئت سیدالشهدا محله «کوی گاله» و بسیجیان پایگاه مقاومت شهید مرادزاده شهر لار، تعداد ۱۵۰ بسته غذایی به ارزش هر بسته ۱۵۰ هزار تومان تهیه و در قالب طرح رزمایش کمک مؤمنانه پخش شد.

برای تهیه هر یک از این بسته‌ها که شامل برنج، روغن، رب گوجه، ماکارونی است، درمجموع ۲۲ میلیون تومان هزینه شده است.

همچنین تعداد ۱۵۰ پُرس غذای گرم با مشارکت خیرین تهیه و توسط بسیجیان حوزه مقاومت سردار شهید شعبانعلی عفیفه در مناطق محروم توزیع شد.

به گزارش میلاد لارستان، همه این‌ها به‌غیراز مراسم‌هایی است که در فضای حقیقی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین فضای مجازی تدارک دیده‌شده است. مؤمنین امسال در فضای مجازی برای امام حسین(ع) سنگ تمام گذاشتند و با تدارک برنامه‌های مختلف تلاش کردند که این فضا را معطر به عطر ماه محرم کنند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین