پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 15

یک خانه قدیمی در شهرستان اوز موزه شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لارستان گفت: خانه و عمارت قدیمی خاندان محمدصالح بدری در شهرستان اوز استان فارس به موزه تاریخی تبدیل و مجوز رسمی آن…

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لارستان گفت: خانه و عمارت قدیمی خاندان محمدصالح بدری در شهرستان اوز استان فارس به موزه تاریخی تبدیل و مجوز رسمی آن با عنوان موزه “مینا و شریف بازرگان” صادر شد.

به گزارش میلاد لارستان، سیما علویه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این خانه قدیمی با قدمت بالای ۱۰۰ سال با چهار طرف ساختمان و باد گیر و دارای ۶ اتاق است که با هماهنگی و اجازه خانواده بدری در شهرستان اوز به موزه تبدیل شد.

 در این موزه، اسناد تجاری مربوط به تجارو بازرگانان شهرستان اوز که سال ها پیش در کشورهای هندوستان، کویت، قطر، امارات، بحرین و در برخی شهرهای ایران همچون بندرعباس، شیراز، کرمان، یزد، میناب به داد و ستد و تجارت می پرداختند، نگهداری می شود.

علویه بیان کرد: همچنین در این موزه، اوراق مالی، گذرنامه، مهر، لوازم دفتری تجار، دفاتر حسابداری با خطوط سیاقی، اسباب‌ توزین تجارت خانه ها، تمبر و اسکناس و سکه های کشورهای مختلف، سکه های قدیمی ، نامه ها و عکس های تجار نیز ثبت و ضبط خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لارستان گفت: تاکنون بیش از ۸۰۰ اسناد تاریخی مربوط به تجار و بازرگانان اوزی در موزه تاریخی بازرگان جمع آوری شده که ۴۰۰ سند خوانش شده و ۴۰۰ سند دیگر نیز در حال مطالعه و خوانش است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۵:۳۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “یک خانه قدیمی در شهرستان اوز موزه شد”

  1. ناشناس گفت:

    عجب سایت مزخرفی دارید..مطالب به روز نیست

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین