پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

عضویت 96 هزار نفر در شرکت‌های تعاونی لارستان

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان با بیان اینکه با اشاره به اینکه تعداد ۹۵ هزار و ۷۴۶  نفر در شرکت‌های تعاونی لارستان و اوز عضو هستند، گفت:…

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان با بیان اینکه با اشاره به اینکه تعداد ۹۵ هزار و ۷۴۶  نفر در شرکت‌های تعاونی لارستان و اوز عضو هستند، گفت: به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم برای یک هزار و ۲۷۹ نفر در شرکت‌های تعاونی شغل ایجادشده است.

عبد المهدی قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با گرامیداشت هفته تعاون با اشاره به سیر مراحل ایجاد یک شرکت تعاونی اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با ارائه درخواست و مدارک لازم به اداره تعاون لارستان مراجعه و پس از بررسی موافقت‌نامه صادر می‌شود.

وی بابیان اینکه در نخستین گام هیات مؤسس نسبت به برگزاری مجمع عمومی و انتخاب هیات مدیره و بازرس اقدام می‌کند، افزود: همه افراد بالای ۱۸ سال  که دارای هدف، ایده و سرمایه مشترک باشند در قالب یک تعاونی می‌توانند فعالیت کنند.

معاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به مزایای فعالیت در قالب شرکت تعاونی، تصریح کرد: به‌طورقطع با  ایده و سرمایه حداقل ۷ نفر بهتر می‌توان فعالیت کرد تا اینکه یک نفر به‌تنهایی بخواهد کاری انجام دهد.

این مسوول خاطرنشان کرد: علاوه بر بهره‌گیری از کار تشکیلاتی و جمعی، شرکت‌های تعاونی می‌توانند از تخفیف‌های بیمه‌ای و مالیاتی و همچنین از حمایت‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاونی‌ها و بانک توسعه تعاون برخوردار شوند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان از فعالیت ۱۰۰ شرکت تعاونی فعال در شهرستان‌های لارستان و اوز خبر داد و یادآور شد: اغلب این تعاونی‌ها در بخش مسکن و خدمات فعالیت دارند.

قاسمی بابیان اینکه طبق آمار ثبت‌شده در سامانه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم برای یک هزار و ۲۷۹ نفر در شرکت‌های تعاونی شغل ایجادشده است، ادامه  داد:  سرمایه ثبتی این شرکت‌ها بدون احتساب شرکت‌های تعاونی روستایی که مجوز خود را از اداره تعاون روستایی می‌گیرند، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۹۵ هزار و ۷۴۶  نفر در شرکت‌های تعاونی لارستان و اوز عضو هستند، بیان کرد: تعداد اعضای تعاونی‌ها بدون احتساب سهام عدالت است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان اضافه کرد: اگر نظام شفافیت و نوآوری در تعاون حاکم شو تعاونی‌ها می‌توانند در ایجاد اشتغال پایدار ، محرومیت‌زدایی ،حفظ مشاغل موجود و ایجاد بازارهای محلی، نقشی مؤثری داشته باشند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین