جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 7

کنکور ۹۹ جدال علم ها نبود بلکه جدال شخصیت ها بود/باید حقوق معلمینی که بهتر درس می دهند افزایش یابد

رتبه برتر کنکور لارستانی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید حقوق معلمینی که بهتر درس می دهند و قبولی ها و نمرات بهتری را پرورش میدهند حقوق بیشتری پرداخت…

رتبه برتر کنکور لارستانی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید حقوق معلمینی که بهتر درس می دهند و قبولی ها و نمرات بهتری را پرورش میدهند حقوق بیشتری پرداخت کند، گفت: کنکور ۹۹ جدال علم ها نبود بلکه جدال شخصیت ها بود هر که شخصیت بهتری داشت موفق تر عمل کرد.

به گزارش میلاد لارستان، طبق روال سالیان گذشته، امسال نیز گفت و گوهایی با برترین های کنکور لارستانی به عنوان بزرگترین ماراتن علمی کشور انجام داده ایم.

میلاد لارستان: در ابتدا خودتان را مختصراً معرفی نموده و رتبه خود را در کنکور بیان نمایید؟(در صورت امکان درصدهای خود را هم بگویید)؟

امیرعرفان تیموری رتبه ۶۲ کنکور سراسری ۹۹ در رشته ریاضی هستم.

میلاد لارستان: چگونه از رتبه خود مطلع شدید احساس شما چه بود؟

شبی که نتایج آمد بیدار بودم تا اینکه یکی از دوستانم پیام داد که نتایج اعلام شده است. اول فکر میکردم که با من شوخی میکنند یا آنها اشتباه میکنند تا اینکه رفتم نتیجه ام را نگاه کردم. واقعا تا زمانی که نتیجه خودم را دیدم استرس زیادی تحمل کردم ولی خدا را شکر نتیجه خوبی داشت و از خداوند متشکر هستم .

میلاد لارستان: چه شد به نتیجه رسیدید که به رشته ریاضی بروید؟

چند نفر ز دوستان من به رشته ریاضی علاقه داشتند اما بخاطر اصرار خانواده و فکر بازار کار بهتر به رشته تجربی روی آوردند . اما من از خودم از اول به رشته ریاضی علاقه داشتم و دلیل انتخاب من هم همین علاقه بود و الان پشیمان نیستم . واقعیت این است که بازار کار برای من اولویت نبوده و علاقه مهم تر بوده است.

میلاد لارستان: نحوه مطالعه شما در سال کنکور چگونه بود و از چه زمانی بصورت جدی مطالعه را شروع نمودید؟(در کجا درس می‌خواندید و نظر شما جهت مطالعه گروهی چیست؟)

از سال دهم البته نه بصورت جدی برای کنکور درس خواندن را شروع کردم . سال دهم بصورت میانگین و مفید حدود دو ساعت برای کنکور مطالعه میکردم . چون زود شروع کرده بودم در سال کنکور مشکل خاصی جهت دروس پایه نداشتم و بیشتر به مرور آن دروس می‌پرداختم . از مهر ماه سال دوازدهم مدرسه بصورت جدی کار مطالعه کنکور را شروع کردم. البته بدلیل کرونا و اتفاقات پیش بینی نشده موفق نشدم تمام برنامه ام را برسم اما باز چون از سال دهم شروع کرده بودم مشکل خاصی جهت مطالعه دروسم نداشتم. مطالعه من در خانه بود البته مطالعه در کتابخانه را ترجیح میدهم اما متاسفانه در لار کتابخانه مجهزی در حد شیراز و تهران نداریم که امکانات کاملی داشته باشد. قطعا اگر در لار هم مکانی باشد که در آن امکانات رفاهی و آرامش کامل برای درس خواندن وجود داشته باشد واقعا میتواند بسیار بر روی نتایج کنکور لار تاثیرگذار باشد.

میلاد لارستان: تفریح و استفاده از فضای مجازی در سال منتهی به کنکور را چگونه مدیریت کردید؟ چه تفریحاتی داشتید؟

تفریح اول من در سال کنکور با توجه به وجود کرونا فضای مجازی بود. معمولا پس از آزمون های آزمایشی به بیرون از خانه میرفتم . البته استفاده از فضای مجازی را محدود کردم اما حذف نکردم. من حتی شب کنکور هم اینستاگرام را چک کردم البته فکر میکنم این کار اشتباهی بود ولی برای دوری از استرس ناچار به این کار شدم . تفریحات من بیشتر تلویزیون، بیرون رفتن با دوستان و فضای مجازی بود.

میلاد لارستان: مهمترین عوامل موفقیت خود را بیان نمایبد؟

عامل شکست یا موفقیت هر فرد خود فرد است . اگر من رتبه ام خراب میشد نباید دیگران را سرزنش کنم، اما واقعا زحماتی که پدر و مادر خصوصا مادرم برای من کشیدند فراموش نمیکنم و تا ابد مدیون آنها هستم . میتوانم بگویم که این موفقیت را بیشتر از خودم به پدر و مادرم مدیون هستم پس از آنها مشاور دلسوزم و همچنین تعدادی از معلمین دلسوز و وظیفه شناسم در مدرسه مرا کمک کردند و از آنها تشکر میکنم.

میلاد لارستان: سطح معلمان و امکانات لارستان جهت رسیدن به رتبه های برتر را چگونه ارزیابی میکنید؟؟ راه افزایش کیفیت؟

تعدادی از معلمین لار در درس ریاضی و فیزیک و زبان و ادبیات خوب هستند اما برخی دروس دیگر معلمین حرفی برای گفتن ندارند و بیشتر در حد کتاب درس میدهند در حالیکه هدف ما کنکور است . باید معلمین بیشتر بصورت تستی کار کنند. البته زمانی که معلم دارای تعهدی نباشد و آموزش و پرورش بابت کار آنها برای کنکور حقوق بیشتری ندهد آنها هم احساس وظیفه نمی‌کنند. بنظر من آموزش و پرورش باید حقوق معلمینی که بهتر درس می دهند و قبولی ها و نمرات بهتری را پرورش میدهند حقوق بیشتری پرداخت کند .

میلاد لارستان: آیا از کتب آموزشی و کلاسهای تقویتی هم استفاده نمودید؟؟ تاثیر آن را چگونه ارزیابی میکنید؟

کلاس تقویتی ریاضی و فیزیک مدرسه رفتم و در کنار آن از کتب آموزشی کنکوری هم بهره میبردم. البته بنظر من کنکور بگونه ای است که چاره ای جز استفاده از کمک های کمک درسی وجود ندارد. بنظرم تاثیر کتاب از کلاس بیشتر است.

میلاد لارستان: چه رشته ای را انتخاب خواهید کرد؟

بین رشته مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر شک دارم و بخاطر علاقه یکی از اینها را انتخاب خواهم کرد .

میلاد لارستان: آیا برای انتخاب شغل در آینده به لار باز میگردید؟

باید دید خدا چه میخواهد و معتقدم آینده را نمیتوان پیش بینی کرد.

میلاد لارستان: توصیه شما به کنکوری های آینده چیست؟

با توجه به بیماری کرونا فکر میکنم کنکور آینده کنکور سختی خواهد بود. البته بنظر با توجه به خانه نشینی فرصت بیشتری برای درس خواندن وجود دارد ولی این خود استرس بالایی را به دنبال خواهد شد. کنکور ۹۹ جدال علم ها نبود بلکه جدال شخصیت ها بود هر که شخصیت بهتری داشت موفق تر عمل کرد.شاید من شخصیت علمی بالایی داشتم اما اگر شخصیت مواجهه با تعویق، کرونا ، لو رفتن سوالات یا تقلب سوالات را نداشتم نمی‌توانستم این رتبه را کسب کنم.

میلاد لارستان: کلام پایانی؟

امیدوارم همه موفق باشند و یک روز کنکور اینقدر استرس زا نباشد و راههای دیگری برای موفقیت جوانان ایجاد شود .ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۶:۲۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین