شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۰ب.ظ
::آخرین مطلب 13 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

گفت‌وگوی اختصاصی با نخبه لارستانی رتبه یک کنکور دکتری 99

به گزارش میلاد لارستان در ادامه افتخارآفرینی جوانان لارستانی در عرصه های علمی، این اخباری مبنی کسب رتبه یک کنکور مهندسی شیمی در مقطع دکتری در حال مخابره شدن است….

به گزارش میلاد لارستان در ادامه افتخارآفرینی جوانان لارستانی در عرصه های علمی، این اخباری مبنی کسب رتبه یک کنکور مهندسی شیمی در مقطع دکتری در حال مخابره شدن است. به همین منظور برای آشنایی با این جوان نخبه لارستانی، گفت و گویی ترتیب داده شده است که در زیر می خوانیم:

میلاد لارستان: در ابتدا خودتان را معرفی نمایید و جزییات مقاطع تحصیلی خورد را بیان کنید؟

امین داوری، متولد شهر لار، راهنمایی و دبیرستان مدرسه تیزهوشان بودم، مقطع کارشناسی رشته مهندسی شیمی و گرایش صنایع پتروشیمی، دانشگاه صنعتی اصفهان خواندم و کارشناسی ارشد هم رشته مهندسی شیمی گرایش طراحی فرآیندهای جداسازی در دانشگاه تهران خواندم .

میلاد لارستان: در کنکور دکتری ۹۹ در چه رشته ای چه رتبه ای کسب نمودید؟ آیا فکر این رتبه را می‌کردید؟

بنده موفق شدم در کنکور دکتری مهندسی شیمی در سال ۹۹، رتبه یک کشوری رو‌کسب کنم. انتظار داشتم رتبه خوبی کسب کنم اما انتظار رتبه یک رو نداشتم .

میلاد لارستان: از چه زمانی درس خواندن برای کنکور دکتری را آغاز نمودید؟ و نحوه درس خواندن شما چگونه بود؟

از ابتدای تیرماه سال جاری شروع به مطالعه برای کنکور دکتری کردم. با توجه به مواد امتحانی که در کنکور دکتری مهم هست شامل دروس تخصصی، زبان و استعداد تحصیلی شروع به برنامه ریزی کردم اما به این صورت که عمده مطالعات من روی دروس تخصصی بود چون اولا ضریب سوالات اختصاصی چهار هست و ضریب سوالات استعداد تحصیلی و زبان یک هست. در وهله بعد با مطالعه می توان درصد سوالات تخصصی را بالا برد اما در مورد سوالات استعداد تحصیلی اینگونه نیست و نوع سوالات استعداد تحصیلی به گونه ای است که شما نیاز به استدلال و منطق خاصی برای حل کردن آنها دارید و در واقع سوالاتی است که مختص رشته خاصی نیست و مشترک بین رشته ای است و نیاز به خواندن منابع خاصی برای حل آنها نیست و به نوعی سنجش قوه استدلال و منطق و استعداد هر فرد است . در مورد زبان هم باید بگویم، زبان تخصصی بنده تقریبا در سطح مناسبی قرار داشت و مطالعات خاصی برای آزمون دکتری نداشتم .

میلاد لارستان: شیوع ویروس کرونا بر روی مطالعه شما چه تاثیری گذاشت؟

شیوع ویروس کرونا را می توانم از دو جنبه بررسی کنم. جنبه اول شروع ویروس صرفنظر از مشکلات سلامتی که برای شهروندان ایجاد کرده اما برای فرد داوطلب دکتری با توجه به اینکه ناخودآگاه باعث می شود فرد در خانه قرنطینه شود و در نتیجه وقت بیشتری را به مطالعه اختصاص دهد. اتفاق بدی نبود یا لااقل تاثیر بدی نداشت و حتی باعث مطالعه بیشتر من شد. در مورد کنکور دکتری هم باعث شد کنکور از حدود اردیبهشت در چندین نوبت عقب بیفتد و در مرداد ماه برگزار شود و این باعث شد عملا وقت بیشتری برای مطالعه باشد اما ازاین لحاظ که این عقب افتادن ها باعث استرس می شد میتوان تاثیر منفی ویروس کرونا در نظر گرفت.

میلاد لارستان: برنامه شما برای آینده خود در مقطع دکتری و پس از آن چیست؟ هدف شما از شرکت در کنکور دکتری چه بود؟

برنامه من برای خواندن دکتری، بیشتر بحث علاقه و گسترش دادن دانش کیفی خودم در زمینه رشته تحصیلی است اما اگر بخواهم از اهدافم بعد از فارغ‌التحصیلی بگویم، خودم به شخصه علاقمند هستم بعد از فارغ التحصیل شدن بتوانم به عنوان هیبت علمی در یک دانشگاه مشغول به کار شوم و مطالعات خودم رو ادامه بدهم . در واقع با توجه به اینکه سابقه حضور و تدریس در محیط آکادمیک را دارم، (چهار ترم استاد حق تدریس دانشگاه دولتی لار بودم) و در نتیجه تا حدی آشنایی داشتم، انگیزه و هدف من برای کار کردن در محیط آکادمیک و دانشگاهی بیشتر شد و سعی کردم بتونم وارد مقطع دکتری بشم.

میلاد لارستان: رزومه خود را برای شرکت در مصاحبه دکتری بیان کنید؟

بنده کارشناسی ارشد را در دانشگاه تهران بودم و پایان نامه بنده روی برج های استخراج افقی عمودی بوده که پروژه ام را به کمک سازمان انرژی اتمی ایران انجام دادم که در واقع یک استاد راهنما از دانشگاه تهران داشتم و یک استاد راهنما از سازمان انرژی اتمی و یک مقاله isi در ژورنال international journal of heat and fluid flow دارم و یک مقاله کنفرانسی داخلی در هفتمین کنگره ملی شیمی و مهندسی شیمی ایران و همچنین سابقه چهار ترم تدریس در دانشگاه دولتی لار رو داشتم.

میلاد لارستان:  تا کنون برای کدام دانشگاه ها جهت مصاحبه دعوت شدید؟ ارزیابی شما چگونه بوده است؟

با توجه به اینکه رتبه بنده یک بوده به تمام دانشگاه هایی که در فرم انتخاب رشته انتخاب کردم دعوت شدم و تا حالا با دانشگاه های صنعتی شریف، تهران، امیر کبیر، تربیت مدرس، علم و صنعت و شیراز مصاحبه انجام دادم.

میلاد لارستان: تا چه میزان از منابع مطالعاتی و کلاس های تقویتی جهت آزمون دکتری بهره بردید؟

در کلاس تقویتی اصلا شرکت نکردم چون بنیه علمی مناسبی داشتم اما مطالعه کتاب های رفرنس و پایه رشته تحصیلی رو انجام دادم و همچنین سابقه تدریس در دانشگاه خیلی به من کمک کرد تا از دروس دور نشم و خودم رو همیشه آماده نگه دارم.

میلاد لارستان: در راه آزمون دکتری چه تلخی ها و شیرینی هایی را تحمل کردید؟

خب قطعا هر موفقیتی بدون تلاش بدست نمیاد و نیاز به برنامه ریزی و مطالعه و سختی کشیدن دارد اگر البته اسم این ها را تلخی بذاریم اما برای من همیشه مطالعه و تحقیق لذت بخش بوده و در نتیجه تلخی خاصی نبوده  است. استرس روز امتحان و روز اعلام نتایج شاید یکم سخت باشه که خوشبختانه و با یاری خدا با دیدن رتبه ام ، همه ی اون لحظات تلخ فراموش شد و به شیرینی تبدیل شد.

میلاد لارستان:  بنظر شما لارستان در حوزه درسی شما دارای چه کمبودهایی است؟

رشته بنده مهندسی شیمی است که در لارستان از سال ۹۳ در دانشگاه دولتی لار شروع به فعالیت کرده و به نظرم کارهای خوبی انجام شده و هیبت علمی های قوی هم جذب شدند. با توجه به نوپا بودن دانشگاه و رشته در منطقه یک سری مشکلات آزمایشگاهی و سخت افزاری وجود دارد ولی از لحاط علمی به نظرم اساتید خوبی در حال فعالیت هستند و قطعا با بزرگ شدن دانشگاه و جذب اعضای بیشتری از هیبت علمی این مشکلات نیز مرتفع خواهد شد.

میلاد لارستان: چه میزان ادامه تحصیل در مقطع دکتری را به جوانان پیشنهاد می کنید؟

به عقیده من اگر هدف و برنامه از خواندن دوره دکتری مشخص باشه و از قبل برای شخص مشخص باشه که بعد دکتری قراره چیکار کند یا به کجا برسه قطعا خواندن دکتری را پیشنهاد می کنم. اما اگر صرفا به خاطر فرار از سربازی(برای آقایان) یا نبودن شغل یا به عنوان پرستیژ و پز دادن باشه، خب قطعا به نظرم خوندن دکتری کار عاقلانه ای نیست .

میلاد لارستان: چه عواملی را در موفقیت خود موثر می دانید؟

در وهله اول لطف خدای بزرگ و خواست اون و بعد دعای پدر و مادرم و خب قطعا تلاش و برنامه ریزی خودم از عوامل موثر در کسب رتبه یک میدونم ، و واقعا دو مورد اول رو از روی شعار نمیگم و بهش ایمان دارم که خواست خدا و دعای والدین چقدر تاثیر داره البته در کنار تلاش خود شخص هم مهم است.

میلاد لارستان:  توصیه شما به شرکت کنندگان در کنکور دکتری ۱۴۰۰ چیست؟

به عقیده من اگر نقشه راه و هدف مشخصی دارند، وارد مرحله دکتری بشوند و اگر صرفا از سر بیکاری یا عوامل دیگری است اصلا پیشنهاد نمیکنم . به آنها پیشنهاد میکنم (در صورتی که مایل به خواندن دکتری) باشند، که روی دروس تخصصی وقت بگذارند و تلاش کنند. ممکنه بعضی افراد از استعداد تحصیلی یا زبان هراس داشته باشند، به عقیده من و تجربه من، در صورتی که در این دو درس ضعف دارند سعی کنند با بالا بردن درصد دروس اختصاصی اون ضعف رو جبران کنند.

میلاد لارستان: توقع شما از مسئولین؟

توقع من از مسيولین این هست که زیر ساخت مناسب رو برای ارتباط هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه فراهم کنند. با توجه به وجود کشور در شرایط تحریمی، احساس نیاز به تولید مواد اولیه و صنعتی در داخل کشور و بدون نیاز به کشورهای خارجی بیشتر از هر وقتی احساس میشه و ما زمانی میتوتیم به خودکفایی در زمینه تولید محصولات مختلف برسیم که بتونیم صفر تا صد تولید یک محصول رو در داخل کشور خودمون انجام بدیم و این شدنی نیست مگر با ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه و بخش صنعت، ما در دانشگاه ها از لحاظ دروس تئوریکال هیچ ضعفی نداریم و حتی شاید از خیلی کشورهای اروپا یی جلوتر باشیم مشکل اصلی ایجاد ارتباط مناسب بین پدیده های تئوری و استفاده های صنعتی و کاربردی هست که امیدوارم این مشکلات مرتفع شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “گفت‌وگوی اختصاصی با نخبه لارستانی رتبه یک کنکور دکتری 99”

  1. جلال بیمون نژاد گفت:

    سلام و درود بر همکار عزیز جناب آقای داوری
    بسیار باعث افتخاره
    خیلی تبریک میگم امیدوارم همیشه موفق باشی
    بهترین ها رو واست آرزو میکنم
    ارادتمند شما جلال بیمون نژاد

  2. ناشناس گفت:

    درود و سلام برجناب داوری
    احسنت بر قدرشناسی شما از والدین عزیز و محترم تون
    ان شاالله بمحض ورود به دانشگاه پیگیر جذب بصورت هیئت علمی باشید ،
    خواهان موفقیت تمام فرزندان این مرز و بوم هستم

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین