جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۲ق.ظ
::آخرین مطلب 31 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

فضل اللهی: خورشید طلایی لارستان در حال احیاست؛‌ مردم محصولات جدید را در سبد غذایی خود قرار دهند؛‌ نقدینگی مشکل واحدهای تولیدی منطقه

همزمان با سال۹۹ که از سوی مقام معظم رهبری به نام  جهش تولید نام گذاری شده؛  تیم رسانه ای میلاد لارستان بر آن شده تا مصاحبه هایی با مسئولان شهرستان…

همزمان با سال۹۹ که از سوی مقام معظم رهبری به نام  جهش تولید نام گذاری شده؛  تیم رسانه ای میلاد لارستان بر آن شده تا مصاحبه هایی با مسئولان شهرستان و نیز تولید کنندگان منطقه انجام داده و علاوه بر پیگیری اهداف و برنامه های آنها در این سال، مشکلات احتمالی موجود و نیز پیشنهادهای لازم در خصوص گسترش تولید و صادرات در منطقه را نیز مورد بررسی قرار دهد. اولین بخش از مصاحبه با تولید کنندگان محصولات بومی را در با محمدرضا فضل الهی مدیرعامل واحد تولیدی خورشید طلایی لارستان ترتیب داده ایم . واحد تولیدی وی که مدتی به علت مشکلات نقدینگی و برخی مسائل مختلف تعطیل شده بود با حمایت مسئولان شهرستان در حال شروع مجدد فعالیت خویش می باشد.  وی در این مصاحبه سوالات خبرنگار میلاد لارستان را این گونه پاسخ می گوید:

میلادلارستان: یک بیوگرافی کلی از خود و شرکتتان ارائه بفرمایید 

تولید کننده: محمدرضا فضل الهی، مدیرعامل واحد تولیدی خورشید،طلایی، لیسانس ریاضی هستم، که تا قبل از شروع و راه اندازی واحد تولیدی حدود ۸ سال به امر تدریس در دبیرستان های لار مشغول بوده ام. با توجه به موقعیت شهرستان لارستان که به محل صید ماهی نزدیک می باشد و همچنین کیفیت بی نظیر غذاهای دریایی ماهی و موضوع کارآفرینی در شهرستان لارستان اقدام به تاسیس و راه اندازی واحد تولیدی کنسرو ماهی و لوبیا، در سال ۱۳۸۳ نمودم که با عنایت خداوند متعال در کمتر از ۱۱ ماه به بهره برداری رسید.

    

میلادلارستان: مهم ترین محصولاتی که در شرکت شما تولید می شود بیشتر برای ما توضیح دهید

تولید کننده :‌ از ابتدای شروع به کار این کارخانه کنسرو ماهی در برندهای هایتون، لارستان، شالیزار، آدام تولید شده است.  این واحد تولیدی دارای ظرفیت تولیدی برابر با یک میلیون و ۲۰۰ هزار قوطی در ماه و حدود ۶۰ هزار قوطی به صورت روزانه بوده و  با این میزان تولید در سال های ۸۵ تا ۹۲ با عنایت خداوند و تلاش در امر کارآفرینی، حدود ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم در این واحد تولیدی مشغول به کار شدند.

 

میلادلارستان : مواد اولیه مورد نیاز محصولات تولیدی شرکت از کجا تامین می شود؟

تولید کننده‌:‌ بهترین مواد اولیه از مناطق بندر عباس ، بندر لنگه، جاسک، چابهار تامین می شود.

میلادلارستان ‌:‌ مراکز فروش محصولات شما در شهرستانها کجاها هستند؟

تولید کننده : پس از شناسایی بازار های مصرف محصولات تقریبا محصولات این شرکت به اقصی نقاط کشور ارسال  گردیده  و خورشید طلایی سفیر خوبی برای معرفی شهرستان لار به کشور بوده است.

میلادلارستان:‌ آیا فروش و صادرات به خارج از کشور نیز داشته اید؟

تولید کننده: با توجه به تولیدات با کیفیت برتر در حوزه صادرات به کشورهای خلیج فارس از جمله امارات و قطر  فعالیت هایی وجود داشته ولی نکته مهم اینکه تولید با کیفیت کنسرو ماهی که بتواند قابل رقابت با دیگر تولیدات موجود و ارسالی به کشورهای حاشیه خلیج فارس (که بسیار مشکل پسند نیز می باشند)‌ باشد کار سختی است. به یاری خدا  و با تلاش و کوشش کارگران زحمت کش  موفقیت در رقابت  با سایر محصولات صادراتی به کشورهای یاد شده تحقق یافته و شرکت خوشه طلایی در این زمینه موفق عمل نموده است.

میلادلارستان:‌مهم ترین مشکل  در راستای گسترش تولید محصولات شرکت شما چیست؟

تولید کننده: در مدت اخیر نوسان قیمت ارز که متاسفانه سبب افزایش قیمت مواد اولیه گردید، موجب کاهش نقدینگی در این واحد تولیدی نیز شده و مشکلات عدیده‌ای را در یک بازه زمانی ایجاد نموده و تعطیلی کارخانه را منجر شد. اما علی‌رغم تمام ناملایمات با علاقه‌ نسبت به کارهای تولیدی، شرکت خورشید طلایی مجددا خوشبختانه در سنگر تولید مشغول به فعالیت گردیده است. ناگفته نماند که در حال حاضر مشکلات نقدینگی از مهمترین عوامل بازدارنده در امر تولید واحدهای تولیدی می باشد.

میلادلارستان:  با توجه به راه اندازی مجدد شرکت خورشید طلایی پس از مدتی تعطیلی، آیا در صدد تولید محصولات در برند جدید و افزایش ظرفیت تولید و افزایش استخدام نیرو هستید؟

تولید کننده: برای برون رفت از موقعیتی که سبب تعطیلی شرکت شده بود با همکاری فرماندار ویژه لارستان و تشکیل کارگروه رفع موانع تولید برای این واحد تولیدی و نیز همکاری ادارات شهرستان از جمله دارایی،بهداشت، استاندارد، تامین اجتماعی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، صنعت معدن تجارت، شهرک صنعتی لارستان، اداره برق، شرکت گاز، شرکت پیشتاز عمران  شهرک صنعتی بزرگ لارستان، همچنین همکاری سرپرستی و ریاست بانک ملت مرکزی در امر تسهیل بازپرداخت بدهی این واحد تولیدی، خوشبختانه مشکلات در حال حاضر در حال مرتفع شدن می باشد و بر همین اساس  با تلاش و پیگیری لازم و مذاکره با چند برند برتر  زیرساخت‌های لازم جهت واگذاری تولیدات چند برند برتر به این واحد تولیدی نیز انجام گردیده و  در آینده‌ای نزدیک  راه اندازی مجدد و رونق تولید و ایجاد اشتغال قابل توجهی در این واحد تولیدی را به امید خدا خواهیم بود.

میلادلارستان:  در زمینه راه اندازی مجدد شرکت از شرکت پیشتاز عمران شهرک صنعتی لارستان نام بردید. در این زمبنه بیشتر توضیح دهید.

تولید کننده: این شرکت به  عنوان همکار و همراه خوشه طلایی  در احیاء مجدد شرکت شرکت نقش قابل توجهی داشته و رئیس هیات مدیره آن مهندس فتوحی یکی از زحمت کشان عرصه تولید می باشند که با تمام توان در جهت رفع مشکلات و موانع تولید در کنار بنده بوده اند و از هیچ تلاشی فرو گزار نکرده اند.

میلادلارستان خطاب به فتوحی:‌ کلیاتی از فعالیت خویش در مجموعه خوشه طلایی را بیان نمایید.

فتوحی:‌ با توجه به اینکه بنده در سمت رئیس هیئت مدیره شرکت پیشتاز عمران شهرک صنعتی بزرگ لارستان حدود سه سال مشغول به فعالیت می باشم، برخود لازم دانستم که واحدهای تولیدی تعطیل شده را در حد توان احیا سازم، به همین جهت در جلسه ای مشترک با مدیر عامل شرکت خورشید طلایی در نهایت در سمت مدیریت کارخانه خورشید طلایی در کنار شخص مدیر عامل همکاری و تلاش خود را در جهت راه اندازی مجدد این شرکت شروع نمودم و امید است به لطف خدا و حمایت مسئولین دلسوز و همشهریان گرامی در سال جهش تولید شاهد اشتغال‌زایی بیشتر با کسب روزی حلال باشیم.

 

میلادلارستان: در این راستا چه انتظاری از مردم دارید؟
فتوحی: از همشهریان عزیز تقاضامندم که در صورت صلاحدید به جهت حمایت از تولیدات محصولات خورشید طلایی با برندهای خورشید، هایتون، شالیزار، آدام، ایراتن را در خرید روزانه خود قرار دهند.

 

خبرنگار؛ سحر طاهری

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین