جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

خانه فرهنگ شهر لار به بخش خصوصی اجاره داده می شود

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان از واگذاری خانه فرهنگ شهر لار به بخش خصوصی به شکل اجاره خبر داد. به گزارش میلاد لارستان، هنوز از چند صباحی از…

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان از واگذاری خانه فرهنگ شهر لار به بخش خصوصی به شکل اجاره خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان، هنوز از چند صباحی از تب و تاب تغییر و تحولات ناگهانی در مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان نگذشته است که این بار موضوعی دیگر اذهان اهالی فرهنگ و هنر این خطه را به خود مشغول کرده است.

طی روزهای اخیر اخباری به شکل نیمه موثق مبنی بر فروش و واگذاری تنها خانه فرهنگ شهر لار یعنی سالن استاد جمالی در فضای مجازی به ویژه در گروههای هنری و فرهنگی در حال دست به دست شدن است و باعث شده موضع گیری های متفاوتی از سوی آنان اتخاذ شود.

به همین دلیل، مهدی امیدبخش معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس که با حفظ سمت سرپرست کنونی این نهاد در لارستان را برعهده دارد، در شامگاه سه شنبه ۸ مهرماه ۹۹ جلسه ای را با حضور جمعی از دغدغه مندان عرصه فرهنگ و هنر لارستان در خانه فرهنگ شهر لار ترتیب داد تا به شائبه های موجود در این زمینه پاسخ دهد.

در ابتدای این نشست امید بخش به شکل خلاصه به تشریح جزئیات طرح واگذاری خانه فرهنگ لارستان پرداخت.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این نشست ضمن ابراز خرسندی از دغدغه مندی و نگرانی اهالی فرهنگ و هنر لارستان درخصوص خانه فرهنگ شهر لار، اظهار کرد: طرح واگذاری املاک نهادها و سازمان های دولتی یک طرح کشوری است و فقط منوط به لارستان نیست.

وی با اشاره به اینکه نگهداری و تعمیرات ساختمان ها برای دولت هزینه بر است، افزود: خانه فرهنگ شهر لار به شکل اجاره به بخش خصوصی واگذار می شود و هیچ بحثی برای فروش آن مطرح نیست.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان با بیان اینکه سند خانه فرهنگ شهر لار در وزارت اقتصاد و امور دارایی موجود است و اگر اداره کل ارشاد فارس نسبت به واگذاری آن اقدام نکند، وزارت اقتصاد براساس قانون مجاز به آن است که بدون کسب تکلیف امکان واگذاری این ساختمان را دارد، افزود: بر این اساس، موضوع واگذاری خانه فرهنگ شهر لار ربطی به اداره کل ارشاد فارس ندارد و صرفا این اتفاق از سوی اداره کل دارئی صورت می گیرد.

امیدبخش با اشاره به اینکه در سطح استان فارس و شهر شیراز ۳۸ مکان مجتمع فرهنگی هنری دارای شرایطی شبیه به خانه فرهنگ شهر لار وجود دارد، تصریح کرد: در لارستان، فقط بحث واگذاری خانه فرهنگ شهر لار وجود دارد.

وی بار دیگر با تأکید بر اینکه بحث فروش خانه فرهنگ لار به هیچ وجه وجود ندارد و فقط این مکان به شکل اجاره به بخش خصوصی واگذار می شود، خاطر نشان کرد: طبق بخشنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۳ سال پیش تاکنون در شهرستانهایی که آموزشگاههای موسیقی و همچنین هنرهای تجسمی فعالیت دارند، در خانه های فرهنگ باید تعطیل شود.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه می بایست با هدف حمایت از هنرمندانی که در این زمینه ها دارای مجوز هستند و با صرف هزینه مکانی را آماده و تجهیزاتی را در آن مستقر کرده اند، از فعالیت گروههایی که در خانه فرهنگ و در فضای فیزیکی که دولت هزینه آن را می پردازد جلوگیری کرد، ادامه داد: هدف از این کار از میان بردن رقابت ناعادلانه بین آموزشگاههای بخش خصوصی و گروهایی است که با استفاده از امکانات دولتی فعالیت دارند.

این مسئول با اذعان به اینکه بحث واگذاری خانه فرهنگ شهر لار ۱۰۰ درصد خواهد بود، یادآور شد: کارشناس دادگستری نیز به منظور تعیین نرخ اجاره بها با توجه به شرایط  و امکانات موجود از این مکان بازدید داشته است.

امیدبخش با بیان اینکه امکان شرکت همه افراد به ویژه اهالی فرهنگ و هنر برای شرکت در مناقصه فراهم است، گفت: بنا به قیمت گذاری که از طرف کارشناس در حال انجام است، به فردی که بالاترین نرخ را پیشنهاد دهد، خانه فرهنگ به آن فرد واگذار می شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان با اشاره به اینکه وقتی این مکان به بخش خصوصی واگذار شد، آن فرد می تواند تمام فعالیت های آموزشی و جمعی که در حال حاضر در خانه فرهنگ لار صورت می گیرد را ادامه دهد، بیان کرد: این امکان وجود دارد تا جمعی از هنرمندان یا حتی اعضای یک انجمن به شکل مشارکتی با معرفی یک نفر در این مناقصه شرکت کند.

وی با بیان اینکه با واگذاری خانه فرهنگ به بخش خصوصی به طور قطع برای جلب رضایت مشتریان، به وضعیت ظاهری و تجهیزات این مکان بهتر رسیدگی خواهد شد، عنوان کرد: دولت، سازمانها را بر رسیدگی به این نوع اماکن منع کرده است و اگر اقدامی هم صورت می گیرد از محل درآمد این مکانها یا مشارکتهای مردمی است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اذعان به اینکه فردی که برنده مناقصه شود، می تواند با استفاده از فضاهای موجود که در حال حاضر بهره چندانی از ان برده نمی شود، به شکل بهتر استفاده کرد، افزود: از جمله این کارها ایجاد کافی شاپ، کتابفروشی هنری، ایجاد فست فود، فروشگاه آثار هنری و غیره انجام داد.

امیدبخش با اشاره به اینکه تالار وحدت و خانه فرهنگ ابوریحان شیراز نیز در حال واگذاری است، اضافه کرد: هدف من از پذیرش مسئولیت اداره فرهنگ و ارشاد لارستان حل مشکلات و یافتن راهکار برای پویایی و حمایت از هنرمندان این سرزمین است و با توجه به مسئولیت در اداره کل فرهنگ فارس آمادگی هر نوع همکاری و پیشبرد کارها وجود دارد.

در ادامه این نشست، تعدادی از هنرمندان به نمایندگی از سایر فعالان در این عرصه به بیان نگرانی ها و دغدغه های خود نظیر کاهش فعالیت هنرمندان، افزایش هزینه کلاسهای آموزشی، بالا رفتن هزینه های فعالیتهای هنری، تقاضا در بهره برداری از ساختمان خیرساز شهید علیشیری و غیره بود.

به گزارش میلاد لارستان، در پایان مقرر شد تا هیأتی ۵ نفره متشکل از هنرمندان با حضور سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان تشکیل و نقطه نظرات و پیشنهادات در قالب یک نامه به نمایندگی از سایر فعالان در این عرصه تنظیم و برای مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس ارسال شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۵:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “خانه فرهنگ شهر لار به بخش خصوصی اجاره داده می شود”

  1. یک لاری گفت:

    بگوئید که چرااین واگذاریها ازشهرلارشروع شده؟
    شهربی صاحب ،گیر آوردن؟
    آقای امیدبخش،امیدمردم هنردوست وهنرمندان این شهر راناامیدنکنید وخاطرات خوبی ازدوران بودنتان دراین پست،ازخودتان دراذهان مردم این شهربه یادگاربگذارید

  2. لارستان بیدار گفت:

    اول شیراز و۲۰ تا دیگه انجام بدن بعد لار…هنوز نیوده تعیین تکلیف…باید..نباید….بیروتش کنید

  3. ککام اوزی گفت:

    امیدبخش با بیان اینکه امکان شرکت همه افراد به ویژه اهالی فرهنگ و هنر برای شرکت در مناقصه فراهم است مزایده درست است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین