شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۲ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

پیگیری/پاسخ مدیر جهاد کشاورزی لارستان به مشکلات کشاورزان روستای «زاهدمحمود»

با طرح چند مشکل از سوی کشاورزان روستای زاهدمحمود به خبرنگار میلاد لارستان، مدیر جهاد کشاورزی لارستان به موارد مطرح شده، پاسخ داد. به گزارش میلاد لارستان، چندی پیش یکی…

با طرح چند مشکل از سوی کشاورزان روستای زاهدمحمود به خبرنگار میلاد لارستان، مدیر جهاد کشاورزی لارستان به موارد مطرح شده، پاسخ داد.

به گزارش میلاد لارستان، چندی پیش یکی از کشاورزان روستای «زاهدمحمود» از توابع بخش مرکزی لارستان با ارسال متنی به میلاد لارستان مبنی بر اینکه ” نزدیک به ۲ سال است که مسئولی از جهاد کشاورزی به روستای ما نیامده و هیچ بازدیدی نداشته اند، اظهار داشت: کشاورزان زاهدمحمود کود، بذر، سم، لوله قطره ای و…  را آزاد می خرند و چرا جهاد کشاورزی برای آنها این اقلام را تأمین نمی کند. این کشاورز با طرح این سوال که وظیفه جهاد کشاورزی چیست؟!، افزود: ما گازوئیل را باید از ماشینها بخریم و مجبوریم از کامیون ها با قیمت آزاد خریداری کنیم.”

“وی با بیان اینکه چرا کسی بفکر ما کشاورزان نیست؟!، تصریح کرد: در روستای دورافتاده زاهدمحمود تنها درآمد روستائیان کشاورزی است و زن و مردمشغول به این فعالیت هستند و این در حالی است که جهاد کشاورزی می گوید کود و سم و… شامل صیفی جات نمی شود در حالی که در استان هرمزگان اینگونه نیست.”

این کشاورز روستایی در پایان خواستار پیگیری این مشکلات  از سوی میلاد لارستان شده است.

به همین جهت خبرنگار میلاد لارستان موضوع را با مسئولان جهاد کشاورزی لارستان در میان گذاشت و در این زمینه  محمدجواد مظفری معاون سازمان و رئیس جهاد کشاورزی لارستان اظهار کرد: سهميه سوخت به چاه های دارای پروانه تعلق مي گيرد كه جهاد كشاورزي فعاليت تمام كشاورزان داراي چاه با مجوز را تاكنون تاييد کرده است، اما تعيين سهميه و صدور مجوز مربوط به سازمان آب است و به جهاد كشاورزی مربوط نمی شود.

وی با اشاره به اینکه از طرف سازمان جهاد كشاورزی هيچ سهميه كود شيميايي به گياهان جاليزی و صيفی جات تعلق نگرفته است، افزود: با اين وجود هر ساله در حد توان، جهاد كشاورزی لارستان، ميزان مشخصی كود به اين نوع كشت ها اختصاص مي دهد.

مدیر جهاد کشاورزی لارستان با بیان اینکه در سال زراعی جاری با پيگيري های مستمر، مجوز سهميه كود شيميايی برای كشت صيفی و جاليز منطقه لارستان اخذ شده است، تصریح کرد: در آينده ای بسيار نزديك خريد، سهميه بندي و توزيع بين كشاورزان انجام خواهد شد.

مظفری با اشاره به اینکه بازديدهای ميدانی به دليل فرسودگی خودرو در كل مناطق تحت پوشش كاهش يافته و تنها مربوط به روستاي زاهد محمود نيست، خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی و هماهنگی و ارتباط با شورا و كشاورزان به صورت تلفنی و فضای مجازي برقرار است و مشاوره فنی نيز به صورت تلفنی به كشاورزان ارائه مي شود.

این مسئول اضافه کرد: علاوه بر اين، در ۲ سال اخير برای پايش ملخ صحرايی در مزارع و مراتع منطقه زاهد محمود كارشناسان جهاد كشاورزی در ساعات اداری و غير اداری در منطقه حضور مستمر داشته اند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۶:۳۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “پیگیری/پاسخ مدیر جهاد کشاورزی لارستان به مشکلات کشاورزان روستای «زاهدمحمود»”

  1. لاری گفت:

    پاسخ قانع کننده نیست و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت میباشد آنهایی که توان چانه زنی با مسولین استانی و کشوری برای احقاق حقوق حقه مردم ندارند بهتر است جای خود به فردی توانا بدهند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین