پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 19 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 24

انتقاد حسین زاده از نبود دستگاه «آندوسکوپی» در لارستان/ساخت بیمارستان جویم ادامه یابد/منطقه را به قطب بهداشتی جنوب کشور تبدیل کنیم

نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد نسبت به این موضوع که مردم این ۴ شهرستان مجبورند به دلیل نبود «آندوسکوپی» به بیمارستان‌های…

نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد نسبت به این موضوع که مردم این ۴ شهرستان مجبورند به دلیل نبود «آندوسکوپی» به بیمارستان‌های شلوغ شیراز مراجعه نمایند گفت: فاز ۲ بیمارستان جویم با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیمه‌کاره مانده و از رئیس دانشگاه علوم پزشکی فارس تقاضای همراهی داریم و ما نیز آماده همکاری در این زمینه برای رفع مشکل مردم را داریم.

به گزارش میلاد لارستان، آئین تکریم و معارفه روسای دانشکده علوم پزشکی لارستان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی فارس، نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، امام جمعه لارستان، ائمه جمعه و جماعات، خیرین، پزشکان و اصحاب رسانه در سالن آمفی تئاتر مرکز آموزشی درمانی بیمارستان امام رضا(ع) شهر لار برگزار شد.

در این مراسم، نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی مدافعان سلامت در مقابله با بیماری کرونا طی ماه‌های اخیر، یاد و خاطره شهدای این قشر را گرامی داشت  و اظهار داشت: به رئیس جدید دانشکده علوم پزشکی لارستان توصیه می‌کنم از جوانان و نخبگان بیشتر بهره بگیرند و به علوم پژوهش محور توجه افزون‌تری داشته باشند.

حسین حسین زاده در زمینه همکاری و همیاری در پیشبرد کارها قول مساعد داد و افزود: حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز بسیار وسیع است و بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده که ۴ بیمارستان در این خطه فعال است.

وی با اشاره به اینکه در این ۴ شهرستان، تعداد ۴ شبکه بهداشت و درمان وجود دارد و علاوه بر آن ۱۱ مرکز جامع سلامت شهری و ۲۱ مرکز روستایی در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند، تصریح کرد: ۸۳ خانه بهداشت در این سرزمین با بهره‌گیری از پتانسیل خیرین و کمک‌های دولتی مستقر شده است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وجود تمامی خدمات، متأسفانه همچنان در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز عقب‌ماندگی وجود دارد که نیازمند نگاه ویژه مسوولان استانی است، خاطرنشان کرد: در ایران به ازای هر یک هزار نفر یک و هفت‌دهم تخت بیمارستانی وجود دارد درحالی‌که در کشورهایی نظیر چین به ازای هر یک هزار نفر ۸ تخت و کره جنوبی ۱۲ تخت بیمارستانی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز به‌واسطه حضور و فعالیت ارزشمند خیرین به ازای هر ۳۰۰ نفر یک‌تخت وجود دارد اما بااین‌وجود تا نقطه مطلوب فاصله ‌داریم، ادامه داد: انتظار می‌رود در لارستان بزرگ به دلیل دوری از مرکز، فاصله تا مسیر ریلی و دریا و آب و هوایی گرم و با توجه به کمبود  متخصصین در این حوزه  چاره‌ای اندیشیده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد نسبت به این موضوع که مردم این ۴ شهرستان مجبورند به دلیل نبود «آندوسکوپی» به بیمارستان‌های شلوغ شیراز مراجعه داشته باشند، یادآور شد: بخش اعظمی از بیماران مراجعه‌کننده به شیراز از جنوب فارس و شمال هرمزگان  هستند که در گذشته خدماتشان را در لارستان و گراش دریافت می کرند اما اکنون در این زمینه عقب افتاده‌ایم.

حسین زاده با تجلیل و تقدیر از سرمایه‌گذاری بدون مُزد و منت خیرین در عرصه بهداشت و درمان، تأکید کرد: باید از موازی کاری پرهیز کرد و با تبیین یک نقشه راه بتوان خدمات را به سمت و سویی واحد در لارستان، خنج، گراش و اوز سوق داد تا بتوان این منطقه را به قطب بهداشتی جنوب کشور تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه در رشته‌های گوناگونی نظیر زنان و زایمان، ناباروری، سرطان، قلب و غیره زیرساخت‌های مناسبی ایجادشده است ولی تا نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد، عنوان کرد: می‌توان این منطقه را به قطب سوختگی، چشم‌پزشکی، دندان‌پزشکی و غیره توسعه داد و خدمات تکمیلی را بدون رقابت‌های کاذب پیگیری کرد.

 این نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تأکید ترسیم اُفق بلندمدت برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های مسوولان، خیرین، نخبگان و جوانان، افزود: باید به موضوع معیشت، حقوق و مسکن پرسنل نیروی انسانی که از بازوان اساسی هر سازمانی است، توجه ویژه داشت.

وی با اشاره به اینکه مجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان دارای بیش از یک هزار پرسنل است که غالب آن‌ها شرکتی هستند، تصریح کرد: غالب پزشکان متخصص در این منطقه برای گذراندن دوران طرح هستند و پس از طی این برهه و کسب تجربه به شهرهای بزرگ نقل‌مکان می‌کنند و خدماتی که انتظار می‌رود به مردم این خطه برگردد، به شهرهای دیگر می‌رود.

حسین زاده با تأکید بر توجه ویژه به مسئله مسکن پرسنل دانشکده علوم پزشکی لارستان، اضافه کرد: در این زمینه آماده همکاری هستیم و صحبت‌های مقدماتی نیز انجام‌شده و امید می‌رود بتوان در این اقدام گام برداشت.

نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواستار توجه به ساخت بیمارستان شهر جویم شد و تصریح کرد: جویم تا لار ۱۴۰ کیلومتر فاصله دارد و در مرکز اصلی اتفاقات بزرگراه بندرعباس، لار به شیراز واقع‌شده است و بارها شاهد تلف شدن بسیاری از افراد به دلیل کمبود امکانات بوده‌ایم.

وی بابیان اینکه بر اساس آمار در سال گذشته ۲۱ مورد فوتی به دلیل کمبود خدمات درمانی در آن منطقه رخ‌داده است، گفت: مردم جویم بسیار با اصالت و نجیبی هستند که متأسفانه از سال ۹۲ تاکنون بیمارستان ندارند.

حسین زاده از پیگیری موضوع در دیدار با وزیر بهداشت و معاونان در خصوص بیمارستان جویم خبر داد و بیان کرد: فاز ۲ بیمارستان جویم با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیمه‌کاره مانده و از رئیس دانشگاه علوم پزشکی فارس تقاضای همراهی داریم و ما نیز آماده همکاری در این زمینه برای رفع مشکل مردم را داریم.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۵:۳۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین