جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۳ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

اطلاعیه مهم شورای هیئات مذهبی لارستان درخصوص اربعین حسینی

شورای هیئات مذهبی لارستان درخصوص برنامه های پیش بینی شده در اربعین حسینی اطلاعیه ای صادر کرد. به گزارش میلاد لارستان، شورای هیئات مذهبی لارستان درخصوص برنامه های پیش بینی…

شورای هیئات مذهبی لارستان درخصوص برنامه های پیش بینی شده در اربعین حسینی اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش میلاد لارستان، شورای هیئات مذهبی لارستان درخصوص برنامه های پیش بینی شده در اربعین حسینی اطلاعیه ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است:

با توجه به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر، عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) با ممنوعیت سفر به کشور عراق به علت وجود بیماری کرونا گردیده اند، اما جلسات عزاداری و همچنین برگزاری مراسم زیارت اربعین در فضای باز و اماکن متبرکه با استفاده دائمی از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت کامل پروتکل بهداشتی در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.
همه ادارات دولتی، آموزش و پرورش، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و سازمان تربیت بدنی در مورد سیاه‌پوش کردن معابر و فضای شهری و روستایی همچنین در اختیار گذاشتن فضای روباز و پارک‌ها و سالن‌های ورزشی بر اساس مصوبه ستاد استانی ملزم به همکاری می باشند
برپایی موکب‌ها در سطح شهر و روستا با رویکرد اجرایی فرهنگی و توزیع بسته‌های فرهنگی، پخش نذورات به‌صورت بسته‌های معیشتی، نذورات بهداشتی، برپایی نمایشگاه‌های خاطرات اربعین و تبیین ارزش‌های شهدای خطوط مقاومت با اخذ مجوز از شورای هیئات مذهبی به نحوی که بدون ازدحام جمعیت و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شود، بلامانع است.

راهپیمایی تحت هر عنوان ممنوع خواهد بود
برگزاری مراسم زیارت اربعین در روز چهارشنبه ۱۹ صفر در تمامی مراکز دولتی و عمومی و ارگان و نهادهای امنیتی و انتظامی و مراکز آموزشی در حداقل زمان ممکن با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت پذیرد.

برگزاری مراسم زیارت اربعین در روز اربعین ترجیحا در منازل و نهایتاً محل های سرباز و اماکن متبرکه با حداقل زمان ممکن و با رعایت پروتکل بهداشتی صورت گیرد.

در پایان از همه سروران و خادمین که تصمیم بر اجرای مراسم عزاداری در اربعین و دهه آخر ماه صفر در شهر و روستا دارند اعم از اینکه قبلاً برگزار نموده‌اند و یا تصمیم بر اجرای مراسم دارند میرساند که با درخواست کتبی از اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مجوز محل برگزاری مراسم اقدام نمایند. در غیر این صورت مانع از برگزاری مراسم در آن محل می باشد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین