شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تسطیح لیزری 200 هکتار از اراضی کشاورزی در لارستان

  ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی لارستان تسطیح لیزری شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مسوول واحد آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان گفت:…

 

۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی لارستان تسطیح لیزری شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مسوول واحد آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان گفت: ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان با اعتباری افزون بر یازده میلیارد ریال تسطیح لیزری و یکپارچه سازی شد.

بنیامین افتخار با اشاره به اینکه ۸۵ درصد اعتبارات این طرح بلاعوض و تنها ۱۵ درصد به عنوان خودیاری کشاورزان است افزود: تاکنون ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی لارستان تسطیح لیزری شده است.

اجرای عملیات تسطیح لیزری باعث کاهش هزینه‌های تولید، جلوگیری از فشردگی خاک و حفظ ساختمان خاک، شیب دهی بسیار دقیق در دو جهت طولی و عرضی، افزایش بهره وری آب، ایجاد زمینه لازم به برای برنامه ریزی و بکارگیری الگوی کشت مناسب و تناوب زراعی صحیح و در نهایت افزایش سطح درآمد کشاورزان می‌شود.

تسطیح لیزری از سال ۱۳۸۳ به منظور افزایش بهره وری منابع آب و خاک، حفاظت از خاک، ایجاد تعادل در منابع آب زیرزمینی و حفظ استاندارد سلامت محصولات کشاورزی در کشور آغاز شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۶:۵۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین