چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۱ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

انتظار ما از دانشکده علوم پزشکی لارستان در سال جهش تولید

در خبرها داشتیم که آقای  «ابراهیم احمدی»یکی از فعالان اجتماعی  شهرستان اوز، در یادداشتی به تقاضای مردم این شهرستان  از دانشکده پزشکی لارستان پرداخته  و با مخاطب قرار دادن «دکتر…

در خبرها داشتیم که آقای  «ابراهیم احمدی»یکی از فعالان اجتماعی  شهرستان اوز، در یادداشتی به تقاضای مردم این شهرستان  از دانشکده پزشکی لارستان پرداخته  و با مخاطب قرار دادن «دکتر رضایی» سرپرست جدید دانشکده ، درخواست هایی را مطرح که شایسته است به آن توجه ویژه شود. از نکات مثبت یادداشت، تاکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت خیرین  و باقی ماندن در کنار دانشکده پزشکی لارستان بود . برآوردن این مطالبات باعث دلگرمی خیرین و مردم خونگرم اوز می شود . دکتر رضایی، با برخورداری از نیروی جوانی و مقبولیت مردمی  و به عنوان متخصص جراحی عمومی  می توانند منشا خدمات مفیدی برای منطقه بزرگ لارستان باشند. ظرفیت های نهفته در منطقه، اعم از نیروی انسانی کارآمد و متخصص ، خیرین بی ادعا و ساکن در آن سوی دریا و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری قابل توجه منطقه ،می تواند کارهای زیادی را انجام دهد .

قابل ذکر است که هر یک از مسئولین غیربومی که در لارستان در حال خدمت هستند واقف اند که مردم ما در صورتی که خالصانه و فعالانه برایشان خدمت کنند، آن عزیزان را بومی خویش می دانند و در صورتی که باری به هر جهت بگذرانند، اگر چه بومی باشند، غریب خویش قلمداد می کنند.

به هر حال «جناب رضایی»!، ذیلا درخواست هایی هست که شاید در ذهن شما و همکارانتان هم باشد ولی از باب یادآوری تقدیم می گردد.

 اما انتظار مردم :

درخواست بودجه بیشتر از دولت : وقتی بودجه های چند ۱۰میلیاردی به شهرستان های همجوار تزریق می شود، نشان می دهد یک جای کار می لنگد. شما می توانید به مقامات بالاتر بگویید درست که خیرین منطقه پیشگام هستند، اما از کم توجهی دولت نگرانند و باعث دلسردی آنان می شود. وقتی بودجه ای تخصیص می یابد و به لار می رسد از نبود امکانات مالی می گویند، اما بعد به صور مختلف بودجه هایی به شهرستان ها تزریق می شود( این باعث خوشحالی است) اما ساختمان کتابخانه عمومی لار ۷ سال  در انتظار بودجه است تا به پایان برسد. یک بام و دو هوا را چطور به مردم بقبولانیم ؟ یا می بینیم با دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه مبلغ (۱۰۰ میلیارد تومان )به دو شهر لامرد و مهر می دهند و مبلغ کلانی (۴۰۰میلیارد تومان )توسط وزیر صمت به تکمیل آزاد راه لامرد به پارسیان تزریق می شود. اگر نیست، باید برای هیچ جا نباشد و اگر هست باید بالسویه تقسیم گردد . البته توزیع اعتبارات  سازمانی یک روال منطقی دارد و این را بنده می دانم، اما گلایه از اعتباراتی است که در قالب های دیگر و عناوینی مشابه تخصیص می یابد. رای زنی های شما در این زمینه بسیار مهم است .

ارتقای دانشکده به دانشگاه: شاید مهم ترین در خواست مردم، ارتقای دانشکده به دانشگاه باشد ( برخلاف نظر دکتر مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز،که گفتند برای ارتقا به دانشگاه عجله نکنید) چون بااین ظرفیت آمار متخصصین منطقه افزایش خواهد یافت . حضرتعالی مستحضرید که ارتقا حق منطقه است، اما اینکه عده ای مانع شوند پذیرفته نیست.

تاسیس و راه اندازی دانشکده خنج :شهرستان خنج، به دلیل ارتباط با مرکز شهرستان و مراودات تجاری و فرهنگی و داشتن خیرین بنام ، ضرورت تاسیس یک دانشکده در آن احساس می شود، شایسته است با بررسی همه جوانب و نیاز سنجی و جمع آوری مدارک و اسناد معتبر، مکاتبات با مراکز ذیربط را آغاز و رایزنی های لازم با شورای گسترش را صورت دهید تا نظر این شورا نیز تامین شود که با  تحقق آن ، شهرستان ها در شرایط یکسانی قرار خواهند گرفت دعوت از شورای شهر و روابط عمومی شبکه بهداشت خنج می تواند مسیر دستیابی را تسهیل نماید.

تبدیل لارستان به قطب پزشکی جنوب کشور: اخیرا جناب مهندس حسین زاده، نماینده محترم مجلس بر بکار گیری توان دانشکده های لار و گراش و در جهت تامین منافع کل منطقه سخن گفتند. این سخن بسیار قابل توجه است و می توان با اضافه کردن شهرستان های اوز و خنج و نیز بخش های جویم و بیرم و عمادشهر، پایه های قوی پزشکی و درمانی را در این منطقه راه اندازی کرد و با تعامل با شهرستان های دیگر در توسعه توان بهداشتی و درمانی منطقه گام برداشت. این فرصتی استثنایی برای شماست که این ایده را محقق سازید. پتانسیل های موجود در منطقه می تواند شما را در رسیدن به این موقعیت یاری دهد.

استفاده از توان فرودگاه بین المللی لارستان  و ارتباط با بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس ، این ظرفیت را به لارستان می دهد که به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور شناخته شود. لارستانی های شاغل در کشورهای خلیج فارس پشتوانه محکمی برای شما خواهند بود  جناب رضایی، به آینده امیدوار باشید . مقبولیت جنابعالی فرصتی برای تغییر بنیادی در این منطقه است .

افزایش نیروهای متخصص درمانی مورد نیاز:

با ادغام دانشکده های منطقه و تاسیس یک دانشگاه علوم پزشکی بر ظرفیت های پزشکی منطقه افزوده می شود . با بررسی وضعیت فیزیکی بیمارستان های موجود منطقه، می توان به صورت تخصصی دانشکده ها را تقسیم بندی کرد. مثلا ظرفیت های بیمارستان لار – گراش  – اوز و خنج، یک  ظرفیت بسیار خوبی را پیش روی شما می گذارد که در جهت رسیدن به آن پیگیر باشید . در حال حاضر در بعضی رشته ها مثلا رشته های مرتبط با گوارش و داخلی با کمبود نیرو مواجه هستیم، این را با جدیت مطرح کرده و پیگیری نمایید. توزیع متخصصین در بین بیمارستان های منطقه و شهرهای همجوار از اهمیت زیادی برخوردار است .

دعوت از پزشکان لارستانی مقیم شیراز و خارج از کشور : پزشکان لارستانی زیادی در مرکز استان و در رشته های مختلف در حال خدمت هستند که برخی از آنها در طول سال به زادگاه خود می آیند و به مداوای همشهریان خود می پردازند . این مهم می تواند بسیاری از نیازمندی های منطقه را به پزشک متخصص برطرف یا کاهش دهد. شایان ذکر است برخی از پزشکان لارستانی در خارج از کشور حضور دارند که با تشکیل بانک اطلاعاتی می توان از وجود آنها نیز بهره گرفت . نمونه آن دکتر لطافتی متخصص قلب که در آمریکا حضور دارد . بدیهی است معذوریت کرونا ممکن است تحقق خواسته بالا را با کندی روبرو نماید اما به هر حال قابل دسترسی است.

تکمیل طرح های مشارکتی دولتی و خیرین : برخی طرح ها به صورت مشارکتی در حال ساخت می باشد که عمدتا سهم خیر تمام و کمال پرداخت شده است اما سهم دولتی با تاخیر همراه است، رفع این نقیصه می تواند بر ارائه خدمات به مردم منطقه بسیار مفید باشد .

تکمیل بیمارستان جویم :بیمارستان جویم، با توجه به واقع شدن در مسیر جاده لار جهرم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، چرا که از قدیمی ترین بخش های منطقه و ایران است . پس  این مورد را جزو اولویت های کاری خود قرار داده تا در اسرع وقت به سرانجام برسد همچنین تامین کادر های درمانی  خصوصا نیروهای متخصص دیگر مراکز درمانی اعم از خنج جویم ، اوز، و بیرم نیز از اهمیت زیادی برخوردار است .

تمرکز بر کیفی گرایی در دانشکده : شاید یکی از مهم ترین درخواست ها توجه به موضوع مهم «بالا بردن کیفیت سطح آموزش» است که به دانشجویان منتقل می شود به عبارت دیگر اهمیت این موضوع بر کسی پوشیده نیست که شایسته است با دقت پیگیر این موضوع باشید .

تبدیل نیروهای شرکتی به رسمی و پیمانی: تعداد قابل توجهی از نیروهای شاغل در بیمارستان ها و مراکز درمانی منطقه به صورت قرار دادی و شرکتی هستند، اگر مکاتبه ای مستقیم با مرکز صورت گیرد و وضعیت استخدامی آنها به رسمی تغییر یابد راندمان کار بالاتر خواهد رفت .

از خداوند تعالی برای جنابعالی و پرسنل همراهتان موفقیت، سربلندی و سلامتی آرزومندیم.

میلادلارستان، کماکان در انعکاس پاسخگویی دانشکده آمادگی همکاری را دارد.

 

غلامرضا حامدپور

س-۲۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۹:۲۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین