شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۵ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 13

چهاردهمین آبشخور حیات وحش در لارستان ساخته شد

یک آبشخور ۵۴ هزار لیتری برای حیات وحش در منطقه حفاظت شده هرمود به همت انجمن خیرین (سبزاندیشان) شهر خور شهرستان لارستان فارس ساخته شد که تعداد این نوع آبشخورها…

یک آبشخور ۵۴ هزار لیتری برای حیات وحش در منطقه حفاظت شده هرمود به همت انجمن خیرین (سبزاندیشان) شهر خور شهرستان لارستان فارس ساخته شد که تعداد این نوع آبشخورها در این شهرستان به ۱۴ مورد رسید.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا، رئیس اداره حفاظت حفاظت محیط زیست لارستان گفت: انجمن سبزاندیشان شهر خوربا ایجاد و ساخت آبشخورهایی در دل کوه و مناطق سخت گذر حفاظت شده ، پرندگان و گونه های جانوری و حیات وحش این مناطق را از خطر تشنگی و کم آبی نجات می دهد.

خدانظر انصاری،اظهار داشت: این آبشخور در منطقه هرمود بزرگترین آبشخور در شهرستان لارستان است که تمام هزینه های ساخت آن را خیرین و انجمن سبزاندیشان پرداختند.

وی افزود: این آبشخور در انتهای تخته سنگی صاف احداث شده که به توجه به آبگیر مناسب آن روزانه بیش از ۱۵ راس حیات وحش منطقه هرمود از این آبشخور سیراب خواهند شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لارستان گفت: همچنین در۲سال گذشته ۲ آبشخور هر یک به ظرفیت چهار هزار لیتر توسط اعضای این انجمن در منطقه حفاظت شده احداث شد و روزانه بیش از ۵۰راس از حیات وحش چهارپا و ۵۰۰ قطعه پرنده نیز سیراب می شوند.

انصاری افزود: آبشخورهای منطقه هرمود روزانه توسط محیط بانان پایش می شود و هفته ای یکبار آبرسانی می شوند.

وی گفت: ضدعفونی و محلول پاشی و لایروبی از دیگر اقداماتی است که توسط محیط بانان در آبشخورهای مناطق شکار ممنوع و با هدف پیشگیری از انتقال انواع بیماری های مشترک بین دام اهلی و حیات وحش انجام می دهند.

به گفته انصاری منطقه حفاظت شده هرمود لارستان ۲۰۷ هزار هکتار وسعت دارد و در این منطقه انواع پستانداران شامل: کل و بز، قوچ و میش لارستان، کفتار، روباه، شاه روباه، شغال و انواع گربه وحشی زندگی می کنند.

شهر خور با جمعیتی حدود ۹ هزار نفر یکی از شهرهای باستانی و در فاصله چهارکیلومتری و همجوار با شهر قدیم لار است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۵:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین