چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۵ب.ظ
::آخرین مطلب 39 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 11

ارتقای دستگاه “فتوتراپی نوزادان” و تعمیر “اکسیژن ساز کرونایی ها” توسط مهندسین بیمارستان لار

با ابتکار و خلاقیت مهندسین فنی و تجهیزات پزشکی مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) لارستان ، دستگاه‌های فتوتراپی بخش اطفال ارتقا و بخشی از اکسیژن ساز این مرکز تعمیر شد. به…

با ابتکار و خلاقیت مهندسین فنی و تجهیزات پزشکی مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) لارستان ، دستگاه‌های فتوتراپی بخش اطفال ارتقا و بخشی از اکسیژن ساز این مرکز تعمیر شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از دانشکده علوم پزشکی لارستان دکتر امین والی پور سرپرست بیمارستان با اعلام این خبر افزود: با خلاقیت و ابتکار مهندسین تجهیزات پزشکی این مرکز دستگاه‌های فتوتراپی ساده بخش اطفال که تا کنون به دلیل داشتن لامپهای ساده عمر کوتاهتری داشتند با تغییر در لامپهای موجود به لامپهای ال ای دی علاوه بر عمر بالاتر، عوارض کمتری را نیز برای نوزادان به همراه دارند.

وی ضمن بیان این نکته که دستگاه فتوتراپی برای درمان نوزادانی است که با مشکل زردی روبرو هستند، در خصوص مزایای دستگاه ارتقا یافته اذعان داشت: طول عمر ۱۰ برابری لامپ های این دستگاه، موثر بودن آن جهت پایین آوردن زردی نوزاد در مدت زمان کوتاه‌تر و مناسب بودن دمای داخل کابین نوزاد همچنین جلوگیری از گرمای بیش از حد از جمله محاسنی است که دستگاه فتوتراپی با لامپهای ال ای دی دارد.

دکتر والی پورادامه داد: دستگاه اکسیژن ساز قدیمی که به کمک دستگاه اکسیژن ساز جدید در بیمارستان، اکسیژن مورد نیاز بخش های مختلف خصوصاً بخش کرونا را تامین می کند، با کاهش خلوص اکسیژن تولیدی روبرو شد. در اولین گام خروج دستگاه از مدار تولید و تعمیر آن مد نظر قرار گرفت. اما با توجه به زمانبر بودن این کار و نیاز فوری به دستگاه برای تامین اکسیژن، تیم فنی و تجهیزات پزشکی وارد عمل شده و با توجه به دوره های آموزش دیده گذشته در حضور متخصصین مربوطه در مراجعات قبلی آنان، اقدام به تعمیر دستگاه و بازگرداندن آن به چرخه تولید اکسیژن نمودند.

سرپرست بیمارستان در انتها افزود: در شرایط فعلی که کاهش هزینه ها در جهت ارائه خدمات بهتر در بخش های مختلف می تواند کمک بسزایی به پیشبرد اهداف مجموعه نماید، تلاش مهندسین بومی این مرکز قابل ستایش است و امیدواریم بتوانیم در بخش های دیگر نیز به چنین دست آوردهایی دست یابیم.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۸:۰۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین