پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 38

اقدامات جالب یک خشکبارفروشی شهر لار در جنگ با کرونا+تصاویر

رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی در یک فروشگاه خشکبار فروشی در شهر لار در این روزهای کرونایی بسیار جالب و البته آموزنده برای سایر کسبه است. به گزارش میلاد…

رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی در یک فروشگاه خشکبار فروشی در شهر لار در این روزهای کرونایی بسیار جالب و البته آموزنده برای سایر کسبه است.

به گزارش میلاد لارستان در این روزهای کرونایی که تقریباَ همه نقاط دنیا و کشور ایران و همچنین استان پهناور فارس را فراگرفته در لارستان به تبع آموزش‌ها و فرهنگ‌سازی‌های مناسب و از آن مهمتر همکاری دقیق و بی‌چون و چرای مردم منجر به کاهش بیش از پیش این بیماری شده است.

خوشبختانه طی هفته‌های اخیر میزان مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی در سطح لارستان به کمترین میزان خود رسیده و باعث شده برخلاف سایر نقاط کشور، در لارستان تقریباَ وضعیت سفید را شاهد باشیم.

در این میان انجام برخی اقدامات از سوی شهروندان لاری نوع خود جالب توجه و البته آموزنده و قابل تعمیم به سایر نقاط کشور است. در یکی از این موراد، یک مغازه خشکبارفروشی با اتخاذ راهکارهایی ساده و مبتکرانه توانسته است علاوه بر رعایت نکات کامل بهداشتی، مشتریان را از نسبت به ایزوله بودن اجناس مطمئن سازد و در پی آن مشتریان را به سمت خود جذب کند.

از جمله این موارد، کشیدن زنجیر در جلوی درب مغازه و جلوگیری از ورود مشتریان به مغازه است. این مغازه‌دار با نصب یک بنر هشداردهنده بر روی ویترین و همچنین تعیین علامتهایی در پیاده‌رو، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را یادآوری کرده است.

یک کار دیگر جالب توجه این کسبه لاری، تهیه و نصب یک سُرسُره از درب ورودی تا کنار مشتریان است که اجناس پس از سفارش از طریق آن تحویل مشتری می شود.

اجناس داخل مغازه کاملا بسته‌بندی شده و هیچ تماسی با دست افراد خدمات‌دهنده وجود ندارد.

مشتریان کالاهای درخواستی را به مقدار مورد نیاز سفارش می دهند و از طرف مغازه‌داران در اختیار مشتری قرار می گیرد. اگر بسته‌ای به دست مشتری رسید و درخواست‌کننده از خرید منصرف شد، بسته برگشتی در ظرفی جداگانه به نام قرنطیه نگهداری می شود و پس از ضدعفونی به چرخه فروش برمی‌گردد.

اقدام دیگری که بسیار تحسین‌برانگیز و جالب توجه است، فروشنده با یک تور ماهی‌گیری کوچک کارت‌های بانکی را از مشتریان تحویل می گیرد و پس از ضدعفونی، پول اجناس کسر می شود و سپس ضدعفونی مجدد صورت می گیرد و کارت در یک نایلون تمیز به دست مشتری برمی گردد.

اگر یک مشتری به درب مغازه مراجعه کرد و ماسک به همراه نداشت و طبق قانون نبایستی خدمات دریافت کند، این مغازه‌دار در قالب بسته‌ای ماسک رایگان در اختیار مشتری قرار می دهد.

تمام کارکنان حاضر در مغازه تمامی پروتکل های بهداشتی نظیر لباس، کلاه، دستکش و ماسک پوشیده اند و از طرفی ماده ضدعفونی‌کننده نیز برای مشتریان در نظر گرفته شده است.

این مغازه‌دار تاکنون چند بار از سوی نهادهای مختلف به جهت اقدامات مناسب و هوشمندانه مورد تقدیر قرار گرفته است.

انجام اینگونه کارها هر چند ساده و کم‌هزینه است اما می تواند جان جامعه را از بلایی همچون کرونا نجات دهد. به امید آنکه با یک انسجام همگانی در تمام نقاط ایران، همچون لارستان بتوان کرونا را به مرز شکست نهایی کشاند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین