شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۹ق.ظ
::آخرین مطلب 58 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

حسین‌زاده: علاوه بر اداره کل راهداری، اداره کل فنی آب و خاک نیز در منطقه باید ایجاد گردد/ کمبود نیروی انسانی اداره کل راه لارستان مرتفع گردد

نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به ایجاد هماهنگی و همکاری مسوولان در راه توسعه حوزه انتخابیه، گفت: از مدیرکل…

نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به ایجاد هماهنگی و همکاری مسوولان در راه توسعه حوزه انتخابیه، گفت: از مدیرکل جدید تقاضا می شود علاوه بر پیگیری موضوع ایجاد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، پیگیر استقرار  مدیرکل فنی آب و خاک و مکانیک خاک در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان باشد.

به گزارش میلاد لارستان آئین تکریم و معارفه مدیران کل راه و شهرسازی لارستان با حضور نعمت‌الله ترکی معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، فرمانداران شهرستان‌های جنوب فارس، امام جمعه لارستان، مسوولان ادارات و اصحاب رسانه در محل سالن اجتماعات شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد.

در این مراسم نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از خدمات خیرین در این منطقه، اظهار داشت: خیرین بدون هیچ چشمداشتی در همه زمینه ها در منطقه سرمایه گذاری می کنند تا زمینه توسعه منطقه را فراهم کنند.

حسین‌ حسین‌زاده با ابراز امیدواری نسبت به ایجاد هماهنگی و همکاری مسوولان در راه توسعه حوزه انتخابیه، افزود: از مدیرکل جدید تقاضا می شود علاوه بر پیگیری موضوع ایجاد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، پیگیر استقرار  مدیرکل فنی آب و خاک و مکانیک خاک در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان باشد.

وی با تأکید بر اینکه برای توسعه متوازن منطقه نیازمند توسعه راه هستیم و بدون توسعه حوزه راه، توسعه رخ نخواهد داد، تصریح کرد: لارستان کریدور شمال به جنوب است و به دلیل نزدیکی به بنادر جنوبی دارای ویژگی های منحصر به فردی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نخستین آزادراه استان فارس در بین شهرستان‌های لامرد به پارسیان در حال اجراست که در کنار آن پروژه گله دار به دارالمیزان نیز در حال انجام است، خاطر نشان کرد: این مسیر گلوگاه انرژی و توسعه گاز منطقه خواهد بود و پارسیان را به شیراز متصل می کند.

حسین‌زاده از برون‌سپاری تمام قطعات پروژه دوبانده‌کردن محور لار به جهرم و همچنین اجرای ۳۲ کیلومتر از مجموع ۶۲ کیلومتر جاده لار به بندرعباس خبر داد و با اشاره به جلسه با اخیر وزیر راه و شهرسازی، گفت: ۳۰ کیلومتر مابقی این محور در هفته آینده پاکت مناقصه آن باز می شود.

وی با بیان اینکه محورهایی در منطقه بیرم وجود دارد که فقط با احداث ۴ کیلومتر می توان چندین روستا را به هم متصل کرد، ادامه داد: محور «چک چک» در شهرستان گراش در حال احداث بوده و تنها محوری است که با بخش مرکزی خود ارتباط ندارد.

نماینده مردم ۴ شهرستان جنوب فارس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید تلاش کرد تا بتوان لارستان را به محور شریانی جنوب به شمال تبدیل کرد، یادآور شد: در حوزه راه آهن بحث راه آهن زاهدمحمود به سمت لامرد و عسلویه مطرح شده است.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه امید می‌رود با احداث راه‌‌آهن شیراز-جهرم-لار- بندرعباس  در مسیر توسعه قدم برداشته شود، تصریح کرد: با توجه به ارتقا راه و شهرسازی لارستان به اداره کل از سال ۶۲ به بعد ما شاهد ارتقا اداری بوده ایم اما جذب نیروی انسانی بصورت متوازن نداشته ایم و کمبود نیروی انسانی یکی از چالش های اداره کل راه و شهرسازی لارستان است که باید حل بشود.

این نماینده عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مجلس جهش تولید مسکن کلید خورده است زیرا یکی از اولویت های افراد ایجاد و تامین مسکن در جهت آرامش روحی و روانی است، افزود: مسکن یکی از پیشران های توسعه اقتصادی است که بیش از ۱۰۰ صنعت را در گیر خود می کند.

وی یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن را عدم تعادل بین عرضه و تقاضا دانست و ادامه داد:  سالی ۹۰۰ هزار واحد مسکونی مورد نیاز است اما در ۷ سال اخیر فقط ۳۰۰ هزار واحد ساخته شده است.

حسین‌زاده با ابراز تأسف نسبت به اینکه از هزاران میلیارد منابع بانکی موجود فقط ۷ درصد به سمت مسکن سوق داده شده است، عنوان کرد: این مقدار باید ۲۰ تا ۲۵ درصد شود تا ساخت مسکن رشد پیدا کند.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حدود ۲ و نیم میلیون نفر جوان بالای ۳۲ سال مجرد در کشور وجود دارد، خاطر نشان کرد: ۶ میلیون نفر مستاجر و ۱۳ میلیون حاشیه نشین شهرها در کشور وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید به حوزه ساخت مسکن توجه و ایجاد شهرهای جدید و شهرک ها مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: بنا به مصوبه هیئت وزیران باید زمین با هزینه کمتر در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد و مسکن ساخته شود.

حسین‌زاده با بیان اینکه تفاوت مسکن مهر با مسکن ملی در همین است که مسکن ملی توسط سرمایه گذار اما با حمایت دولت ساخته می شود، گفت: می توان از ظرفیت خیرین و سرمایه گذاران در حوزه مسکن استفاده کنیم تا قیمت مسکن کاهش یابد و جوانان با توجه به وضعیت بد اقتصادی بتوانند نسبت به آینده امیدوار بمانند.

ح ۳۱۳/ ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۵:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین