یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۲ق.ظ
::آخرین مطلب 19 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

نخستین عمل جراحی تعویض مفصل زانو در خنج انجام شد

نخستین عمل جراحی تعویض مفصل زانو در بیمارستان نبی اکرم خنج در جنوب استان فارس انجام شد که پزشک جراح این عمل آن را موفقیت آمیز دانست. به گزارش میلاد…

نخستین عمل جراحی تعویض مفصل زانو در بیمارستان نبی اکرم خنج در جنوب استان فارس انجام شد که پزشک جراح این عمل آن را موفقیت آمیز دانست.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا، محمد امین احمدی جراح و متخصص ارتوپد بیمارستان نبی اکرم که جراح این عمل بود یکشنبه به ایرنا گفت: این عمل دیروز برای زنی ۶۸ ساله که درد مصل زانو داشت انجام شد.

وی اضافه کرد: این عمل جراحی ۲ ساعته با همراهی متخصص بیهوشی و تیم پزشکی وکادر اتاق عمل صورت گرفت و بیمار در حال حاضر با حال عمومی مساعد تحت مراقبت قرار دارد و در بیمارستان بستری است.

این پزشک گفت:‌ مهمترین هدف تعویض زانو از بین بردن دردی است که در اثر ساییدگی، آرتروز و رماتیسم یا تخریب سطح مفصلی ایجاد می‌شود و به دست آرودن دامنه حرکتی مطلوب در سطح مفصل زانو و اصلاح تغییر شکل ایجاد شده در زانو از دیگر نتایج آن است.

احمدی اضافه کرد: وقتی غضروف مفصل زانو به هر علتی تخریب شود، حرکت مفصل زانو دردناک و مفصل دچار خشکی و محدودیت حرکتی می‌شود؛ مهمترین عامل برای تصمیم‌گیری در خصوص این جراحی، شدت درد بیمار و ناتوانی در انجام امور روزمره زندگی است.

جراح و متخصص ارتوپدی بیان کرد: در این عمل جراحی، سطح مفصل استخوان‌های زانو با یک سطح مصنوعی جایگزین شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین