جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۰ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

استاندار فارس:اعتبار پروژه راه‌آهن شیراز-جهرم-لار به بندرعباس مختصر و اندک است

استاندار فارس با بیان اینکه راه‌آهن شیراز-جهرم-لار به بندرعباس دارای ردیف و کُد اعتباری است، گفت: با این اعتبار مختصر و اندک نمی‌توان گفت این پروژه فردا شروع می‌شود و…

استاندار فارس با بیان اینکه راه‌آهن شیراز-جهرم-لار به بندرعباس دارای ردیف و کُد اعتباری است، گفت: با این اعتبار مختصر و اندک نمی‌توان گفت این پروژه فردا شروع می‌شود و به نتیجه می‌رسد اما احداث این راه‌آهن در دستور کار قرار گرفته و امید می‌رود در آینده با تخصیص اعتبارات مورد نیاز عملیات اجرایی آن سرعت بخشیده شود.

به گزارش میلاد لارستان، استاندار فارس که به‌منظور افتتاح و کلنگ‌زنی چندین طرح عمرانی به شهرستان‌های لارستان و اوز سفر کرده است، در نخستین برنامه خود در جمع فرمانداران، شهرداران، بخشداران و جمعی از اعضای شوراهای اسلامی شهرستان‌های لارستان و اوز حضور یافت.

در این نشست استاندار فارس با بیان اینکه در طول سالیان اخیر درخصوص احداث جاده لار به جهرم اقدامات مناسبی صورت گرفته است، اظهار داشت: طرح تفصیلی شهر لار مصوب شده و منتظر ابلاغ آن هستیم.

عنایت‌الله رحیمی با اشاره به اینکه درخصوص فاضلاب شهری مطالعات آن انجام شده و کار پیگیری اجرای در سالهای آتی با تأمین منابع مالی به‌طورقطع انجام خواهد شد، تصریح کرد: در زمینه جذب سرمایه‌گذاران شرایط را تسهیل می‌کنیم و به‌طورقطع اختیارات به فرمانداری‌ها به‌خصوص در مناطقی که دارای فرمانداری ویژه هستند، واگذار می‌شود تا بتوان در سطح شهرستان تصمیم‌گیری انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه در زمینه بازآفرینی شهرقدیم لار برنامه‌هایی در دستور کار است، افزود: در سال جاری طبق قانون ۳۰ میلیارد تومان برای جاده لار-جهرم مصوب شده که تاکنون ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن تخصیص داده شده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تأکید بر اینکه با احتساب اعتبارات توازان بیش از ۵۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای این پروژه بودجه اختصاص‌یافته که امید می‌رود اجرای آن سرعت بیشتری پیدا کند، خاطرنشان کرد: برای طرح احداث محور لار به بستک که در قالب پروژه‌های ملی تعریف‌شده، امسال بودجه ۳ میلیارد تومانی در نظر گرفته‌شده، هر چند نیازمند اعتبارات بیشتر است و امید می‌رود با گشایش در درآمدهای دولت، بتوان در آینده شاهد سرعت بخشی اجرای این طرح بود.

وی با بیان اینکه یک میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۲ میلیارد تومان از جهش تولید برای سد خاکی شرفویه اختصاص‌یافته است، ادامه داد: ۱۵ میلیارد تومان برای پست ۱۳۲ کیلوولت عمادشهر  اعتبار منظور شده و همچنین درخصوص حذف گردنه «کهنه» از محل اعتبارات استانی در حال اجراست.

استاندار فارس از اجرای پروژه مخزن ۳ هزار مترمکعبی آب شهری اوز از محل اعتبارات استانی خبر داد و یادآور شد: درخصوص بیمارستان راهپیما شهر اوز پیشنهادات به تأمین اجتماعی داده شده تا بتواند به‌عنوان بیمارستان تخصصی در جنوب استان فارس در زمینه تأمین اجتماعی دیده شود و امید می‌رود که در آینده مجوزهای لازم صورت گیرد.

رحیمی با ابراز خرسندی از مشارکت مردم و خیرین در امور عمرانی و خدماتی، عنوان کرد: درخصوص احداث اوز به بیرم اقداماتی صورت گرفته که نیازمند توجه بیشتر است و اگر نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر است، از سوی اداره کل راه و شهرسازی لارستان با معاون برنامه‌ریزی استان فارس هماهنگ شود و به‌طورقطع در این زمینه کمک می‌کنیم.

وی با اشاره به وجود مشکلات کمبود در نقاط مختلف، گفت: در این زمینه می‌بایست برنامه‌هایی نظیر انتقال آب از دریا و همچنین انتقال آب از سدها توجه شود تا بتوان آب مناطق را تأمین کرد.

استاندار فارس با بیان اینکه در بُعد کمبود آب در بخش‌های بیرم و جویم دچار مشکلاتی هستند، افزود: امید می‌رود با احداث خط جدید این مشکل در کوتاه‌مدت حل شود.

رحیمی با تأکید بر اهمیت موضوع احداث خط راه‌آهن در اذهان عمومی، گفت: اعتقادداریم که حمل‌ونقل هوایی به‌عنوان ایمن‌ترین وسیله جابجایی، حمل‌ونقل ریلی به‌عنوان وسیله‌ای ارزان و ایمن، می‌بایست مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه راه‌آهن شیراز-جهرم-لار به بندرعباس دارای ردیف و کُد اعتباری است، تصریح کرد: با این اعتبار مختصر و اندک نمی‌توان گفت این پروژه فردا شروع می‌شود و به نتیجه می‌رسد اما احداث این راه‌آهن در دستور کار قرارگرفته و امید می‌رود در آینده با تخصیص اعتبارات موردنیاز عملیات اجرایی آن سرعت بخشیده شود.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه راه‌‌آهن بندرعباس-لارستان-جهرم به شیراز برای کشور بسیار مهم است و می‌تواند منطقه جنوب را به مرکز استان و در پی آن به راه‌آهن شیراز به کرمان و گلگهر و همچنین اصفهان به مرکز کشور وصل کند، خاطر نشان کرد: راه‌آهن آنتنی زاهدمحمود به لار در دستور کار قرار دارد که در آینده با تخصیص اعتبارات بتوان به مرحله اجرا رساند.

این مسوول با ابراز خرسندی از وجود مراکز علمی و دانشگاهی در سطح لارستان، ادامه داد: در سال گذشته نیز خوشبختانه زمینه جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان لارستان فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه وجود دانشگاه‌های دولتی، علوم پزشکی و علمی‌کاربردی در لارستان، این منطقه را به یکی از قطب‌های علمی در جنوب استان فارس تبدیل کرده است، بیان کرد: امکان توسعه تحصیلات تکمیلی و کاربردی با توجه به درخواست‌های مردمی و بازار کار وجود دارد که نیاز به پیگیری‌های لازم است تا بتوان رشته‌های پرمتقاضی را با رایزنی مصوب کرد.

رحیمی درخصوص پیگیری مشکلات مطرح شده از سوی مسوولان بخش‌های تابعه لارستان در زمینه‌های سدخاکی بهمن جویم، جاده جویم به فرشته‌جان، ورزشگاه جویم، زمین چمن مصنوعی، شهرک صنعتی جویم قول رسیدگی و پیگیری داد و گفت: پیگیری مجوز بیمارستان در عمادشهر براساس جمعیت، رفع مشکل آب شرب، گازرسانی، استقرار ادارات در بخش صحرای باغ، صدور مجوز نیروگاه برق مولد و غیره اشاره کرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱:۰۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “استاندار فارس:اعتبار پروژه راه‌آهن شیراز-جهرم-لار به بندرعباس مختصر و اندک است”

  1. لارستانی گفت:

    دو صد گفته چون نیم کردار نیست

  2. ناشناس گفت:

    محرومیت ما دلیلی بر استقرار ادارات کل جهت خدمت رسانی است
    .
    میلاد تو هم بااین سانسور کردن کامنت ها شریک عقب ماندگی هستی . تو خبر قبلی کامنت من رو چاپ نکردی

  3. ناشناس گفت:

    سلام اینها فاصله اجتماعی رعایت نکردند مردم هم گوششون بدهکار نیست دو هفته دیگه همه بیچاره ایم.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین