جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۴ب.ظ
::آخرین مطلب 37 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

رفع تصرف ۶۰ هزار متر مربع از اراضی ملی در لارستان

با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لارستان ۶ هکتار از اراضی ملی این شهرستان از دست متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل…

با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لارستان ۶ هکتار از اراضی ملی این شهرستان از دست متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منصور رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان ، گفت: حکم رفع تصرف عدوانی در این اراضی به استناد ماده ٦٩٠ قانون مجازات اسلامی و ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع و با حضور قاضی دادگاه، عوامل انتظامی، یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی لارستان و یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اجرا شد.

او، با اشاره به اینکه عرصه‌های منابع طبیعی جزو ثروت‌های عمومی و انفال محسوب می‌شوند، بیان کرد: حفظ و صیانت از این عرصه‌های منابع طبیعی وظیفه ملی و همگانی به شمار می‌آید و پیشگیری از وقوع جرم در این عرصه‌ها، مهم‌ترین اصل در امر حفاظت از آن‌ها است.

رضایی، با تاکید بر سوء استفاده برخی افراد سود جو و فرصت طلب در تخریب و تصرف این عرصه‌ها تصریح کرد: عرصه‌های منابع طبیعی بخش مهمی از سرمایه ملی و متعلق به همه نسل‌ها است و حفاظت مستمر و دایمی از این عرصه‌ها از وظایف و تکالیف ذاتی منابع طبیعی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان، ادامه داد: شماره تلفن شبانه روزی ۱۵۰۴ به عنوان خط ارتباطی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری با مردم آماده دریافت گزارشات مردمی در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی است و مردم می‌توانند هرگونه وقوع حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، و تخریب و تصرف اراضی ملی نظیر قطع درختان، بوته کنی، ساخت و ساز و برداشت غیر مجاز در این عرصه‌ها را از این طریق اطلاع دهند.

او، از مردم و نهاد‌های مسئول شهرستان درخواست کرد قبل از شروع به هرگونه ساخت و ساز، از طریق دهیاری‌ها، شورا‌های اسلامی روستا‌ها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دیگر نهاد‌های مسئول برای اطلاع از وضعیت ملی بودن اراضی مورد نظر خود و جلوگیری از مشکلات پیش رو، استعلامات لازم را اخذ کنند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۸:۳۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین