سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۹ب.ظ
::آخرین مطلب 51 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 27

آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ شکست‌های متعدد متحمل شده است

امام جمعه لارستان با یادآوری برخی از راهبردهای غلط ۴ سال اخیر کشور آمریکا، گفت: آمریکا طی ۴ سال دوران ریاست جمهوری ترامپ شکست‌های متعدد متحمل شده است به گزارش…

امام جمعه لارستان با یادآوری برخی از راهبردهای غلط ۴ سال اخیر کشور آمریکا، گفت: آمریکا طی ۴ سال دوران ریاست جمهوری ترامپ شکست‌های متعدد متحمل شده است

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با بازخوانی برخی از وقایع انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا، اظهار داشت: آمریکا با همه ادعاهایی که دارد، انتخابات را در هفته اخیر برگزار کرد و نتایج اعلام شد و عکس‌العمل‌های پس‌ازآن نیز همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه فارغ از نتیجه انتخابات در آمریکا، بیشتر نشان‌دهنده سیاست‌های این کشور بود، افزود: حقیقت این انتخاب حکایتی روشن از افول آمریکاست.

امام جمعه لارستان با یادآوری نقش‌آفرینی آمریکایی‌ها در فتنه ۸۸ ایران و ایجاد هجمه سنگین بین‌المللی علیه کشورمان و مطرح کردن بحث تقلب از سوی آنان، تصریح کرد: خداوند، اکنون این مکر و حیله را با صبر و استقامت ملت ایران به خود آمریکایی‌ها بازگرداند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه نباید در غوغای نتیجه انتخابات که آیا «ترامپ» برنده می‌شود یا «بایدن» از موضوع زوال آمریکا غافل شد، خاطر نشان کرد: آمریکا اگر تاکنون خود را سرپا نگه داشته، با زور تفنگ، فشار و ضرب‌وزور دلارهای خود بوده است.

وی با اشاره به فاصله‌گیری کشورهای مختلف دنیا از رویکردهای ۴ سال اخیر کشور آمریکا، ادامه داد: در ۴ سال گذشته، آمریکا یک یاغی‌گری بین‌المللی را به نمایش گذاشت و چهره واقعی سردمداری را نشان داد.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه در ۴ سال گذشته شاهد شکست‌های سیاست‌های آمریکا در عرصه‌های مختلف بین‌المللی بوده‌ایم، عنوان کرد: شکست توطئه امریکا در سرنگونی حکومت‌های مردمی ونزوئلا، بولیوی و سوریه با استقامت مردم و حمایت ایران، شکست در ایجاد گروهای بدلی نظیر داعش و النصره برای ضربه زدن به جریان مقاومت، شکست در اختلاف‌اندازی بین گروهای مقاومت در فلسطین که نتیجه عکس داشت و منجر به اتحاد آنان شد، شکست در مقابل افکار عمومی لبنان در برابر حزب‌الله، شکست در تحقق سیاست‌های کامل استکباری در لیبی، سوریه، عراق، لبنان و فلسطین، شکست تاریخی در یمن باوجود ایجاد ائتلاف منطقه‌ای، شکست در ایجاد ائتلاف دریایی علیه ایران را ازجمله شکست‌های سالیان اخیر آمریکایی‌هاست.

امام جمعه لارستان ادامه داد: شکست در فتنه‌انگیزی و ایجاد آشوب در سال‌های ۹۶ و ۹۸ در ایران، شکست در راهبرد فشار حداکثری اقتصادی و جنگ تمام عیار اقتصادی در ایران، افتضاح سقوط پهپاد امریکایی و ناتوانی از پاسخگویی، شکست در ترساندن و عقب‌نشینی ایران با ترور بزدلانه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، شکست هیمه ۷۰ ساله امریکا در پاسخگویی و هدف قراردادن پایگاه عین الاسد، شکست در اجماع‌سازی در شورای امنیت و سازمان ملل علیه ایران، شکست در مدیریت کرونا در آمریکا، شکست هم‌پیمانان منطقه‌ای امریکا مانند عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی در تحقق سیاست‌های آمریکا، نمونه‌ای از شکست‌های راهبردی آمریکا طی ۴ سال گذشته است.

وی با تأکید بر نقش مؤثر جمهوری اسلامی ایران برای برملا کردن دسیسه‌های آمریکا، بیان کرد: در ۴ سال اخیر، ترامپ بارها اعلام کرد که منتظر تماس مسئولان ایرانی بود اما ریاست جمهوری‌اش به اتمام رسید و این آرزو بر دل ترامپ ماند.

حجت‌الاسلام موسوی با تمجید از استقامت ملت ایران طی سالیان اخیر، اضافه کرد: همه این‌ها با ولایتمداری ملت ایران و صبر و تحمل توأم با ایمان مردم رقم خورده و ادامه خواهد داشت.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۵:۴۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین