پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۶ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 13

224هزار نفر در 4 شهرستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند؛تمامی خدمات مبتلایان به کرونا با 90% تخفیف در مراکز دولتی در حال انجام است

رئیس اداره بیمه سلامت لارستان با بیان اینکه در موج اول و دوم  دفترچه بیمه سلامت اکثریت متقاضیان به صورت رایگان و یا با نصف سرانه اعلامی تمدید شده از خدمات…

رئیس اداره بیمه سلامت لارستان با بیان اینکه در موج اول و دوم  دفترچه بیمه سلامت اکثریت متقاضیان به صورت رایگان و یا با نصف سرانه اعلامی تمدید شده از خدمات بیماران در ایام کرونایی خبر داده و گفت:تمامی خدمات مبتلایان به کرونا با ۹۰% تخفیف در مراکز دولتی در حال انجام است. رضا احمدی در گفتگو با میلاد لارستان می گوید:

حدود ۲۲۴ هزار نفر در ۴ شهرستان جنوب فارس تحت پوشش بیمه سلامت هستند

اداره بیمه سلامت لارستان در حال حاضر ۴ شهرستان جنوب فارس را تحت پوشش خود قرار داده و بر همین اساس تعداد بیمه شدگان لارستان و اوز : ۱۵۳۵۲۹ نفر، خنج: ۴۲۱۷۸ نفر و گراش: ۲۷۸۲۸ نفر تحت پوشش خدمات بیمه ای هستند. مجموع  آمار بیمه شدگان ۴ شهرستان به طور دقیق برابر با  مجموعا ۲۲۳۵۳۵ نفر تا شش ماهه اول سال جاری بوده است. (توضیح میلاد لارستان: این آمار جدا از بیمه شدگان تامین اجتماعی می باشد)

در موج اول و دوم کرونا دفترچه بیمه سلامت اکثریت متقاضیان به صورت رایگان و یا با نصف سرانه اعلامی تمدید شده است

همزمان با شیوع ویروس کرونا در اواخر سال ۹۸ در کشور سازمان بیمه سلامت در راستای ارج نهادن به بیمه شدگان خود بلافاصله اقدامات پیشگیرانه خود را به مرحله اجرا نهاد. پیرو ابلاغیه سازمان، اداره بیمه سلامت لارستان به عنوان پرجمعیت ترین آمار بیمه شدگان در بین شهرستان های استان فارس،با تمدید خودکار و سیستماتیک دفترچه های بیمه همشهریان تا پایان فروردین ۱۳۹۹ اولین گام را در جهت رفع دغدغه بیمه شدگان انجام داد. در ادامه و پس از آن با شروع موج دوم روند تمدید دفترچه های هموطنان به ویژه دفترچه های اقشار آسیب پذیر( مددجویان کمیته امداد حضرت امام و بهزیستی) و نیز خانواده معزز شهدا و ایثارگران و کارکنان دولت ادامه یافت.

دفترچه بیمه شدگان سایر صندوق ها نیز با در نظر گرفتن شرایط وسع هر خانوار(اکثریت قریب به اتفاق متقاضیان یا به صورت رایگان یا با پرداخت نصف سرانه اعلامی دولت) تا پایان مهرماه سالجاری بدون مراجعه این افراد به صورت خودکار در سامانه بیمه سلامت تمدید گردید و ضمن هماهنگی با مراکز درمانی ارائه پوشش های بیمه ای به صورت الکترونیک و صرفا از طریق سامانه های مربوطه انجام پذیرفت.

در موج سوم کرونا دفترچه بیمه سلامت رایگان بدون ارزیابی وسع در اختیار متقاضیان بیمه قرار می گیرد

با شروع موج سوم بیماری و فراگیرشدن گسترده آن، برطبق مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مرحله سوم تمدید دفاتر بیمه تمامی صندوق ها بدون در نظر گرفتن شرایط وسع افراد به مدت شش ماه(تا پایان فروردین ۱۴۰۰) آغاز گردید و اکنون در حال انجام است. بر همین اساس دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان در دوره شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا بدون الزام به ارزیابی وسع در اختیار مشمولان قرار می‌گیرد.

متقاضیان پوشش بیمه رایگان اعم از صدور اولیه یا تمدید در صورت سکونت در شهر می‌توانند بدون ثبت درخواست ارزیابی وسع از پوشش بیمه پایه سلامت رایگان با اعتبار ۶ ماهه برخوردار شوند.  این گروه از بیمه شدگان مطابق ضوابط جاری صرفا امکان استفاده از خدمات بخش دولتی را خواهند داشت و  برای این افراد دفترچه بیمه ۱۲ برگی صادر و تحویل خواهد شد.

ساکنان روستاها، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و عشایر می‌توانند بدون ارزیابی وسع پوشش بیمه روستاییان رایگان با اعتبار ۶ ماهه دریافت یا پوشش فعلی خود را در صورت اتمام اعتبار تمدید کنند.

مزایای  بیمه سلامت ایرانیان در مقایسه با بیمه سلامت همگانی

در صندوق بیمه سلامت همگانی، شخص بیمه شده بصورت رایگان و بدون پرداخت سرانه از مزایای دفترچه بیمه در مراکز دولتی بهره مند می شود. این در حالی است که در صندوق بیمه سلامت ایرانیان، شخص بیمه شده با پرداخت سرانه بیمه یکساله علاوه بر استفاده از دفترچه در بخش دولتی از مزایای آن در بخش خصوصی طرف قرارداد با سازمان بیمه بهره مند خواهد شد.

بیمه سلامت ایرانیان بر اساس خوداظهاری و پرداخت حق بیمه ای قابل استفاده خواهد بود.

خانوارهای متقاضی پوشش بیمه سلامت ایرانیان به منظور استفاده از خدمات موسسات خصوصی کماکان می‌توانند بر اساس خود اظهاری و پرداخت حق بیمه کامل یا با درخواست ارزیابی وسع و نتیجه آن و با پرداخت ۵۰ یا ۱۰۰درصد حق بیمه و رعایت ضوابط مربوط به دوره انتظار، پوشش بیمه سلامت ایرانیان دریافت کنند. برای این گروه، پس از اعلام نتیجه ارزیابی وسع، امکان اعتراض به نتیجه اعلامی وجود نخواهد داشت.

 بیمه شدگانی که در حال حاضر از پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان برخوردار هستند نیز در صورت تمایل می‌توانند پس از ابطال دفترچه بیمه سلامت، از پوشش بیمه سلامت  ایرانیان برخوردار شوند. البته امکان انصراف و استرداد وجه برای بیمه شدگانی که با پرداخت حق بیمه در دوره انتظار ۱۰ روزه قرار دارند وجود نداشته و برای این افراد در صورت بستری شدن در بیمارستان، صدور معرفی‌نامه بستری امکان‌پذیر است.

متقاضیان پوشش بیمه می‌توانند جهت صدور دفترچه به دفاتر پیشخوان مشخص شده مراجعه واقدام به صدور دفترچه نمایند

تمامی خدمات مبتلایان به کرونا با ۹۰% تخفیف در مراکز دولتی در حال انجام است
در تمامی مراحل مذکور افراد مبتلا به کرونا بلافاصله (و بدون ثبت دوران انتظار ده روزه صدور دفترچه و بدون الزام به ارزیابی وسع) صاحب دفترچه گردیده و در حال حاضر کلیه خدمات درمانی مربوط به این بیماری در مراکز دولتی با ۹۰% تخفیف به بیماران عرضه خواهد شد.

مضافا اینکه افراد فاقد پوشش بیمه ای نیز با تحت پوشش قرارگرفتن در طرح رایگان بیمه پایه سلامت همگانی از مزایای این دفترچه در بخش دولتی به مدت شش ماه بهره خواهند برد.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین