جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 17

مرکز تخصصی حمایت از کودکان کار در لارستان راه‌اندازی می‌شود

رئیس اداره بهزیستی لارستان گفت: جهت ارائه خدمات تخصصی‌تر موسسه رویش ترنم مهر تحت نظارت این اداره اقدام به پیگیری راه‌اندازی مرکز روزانه تخصصی حمایت از کودکان کار با محوریت…

رئیس اداره بهزیستی لارستان گفت: جهت ارائه خدمات تخصصی‌تر موسسه رویش ترنم مهر تحت نظارت این اداره اقدام به پیگیری راه‌اندازی مرکز روزانه تخصصی حمایت از کودکان کار با محوریت حمایتی آموزشی کودک و خانواده با ظرفیت ۱۲۰ نفر در لارستان راه‌اندازی می‌شود.

علیرضا بال افکن در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های تمام جوامع در تمام اعصار بوده که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، اظهار داشت: نکته قابل تأمل اینجاست که حل آسیب‌های اجتماعی بدون توجه به زمینه‌ها و چرخه‌های ایجادکننده آن‌ها میسر نخواهد بود و می‌بایست از کلیه ظرفیت‌های جامعه جهت حل این آسیب‌ها استفاده کرد.

وی بابیان اینکه طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی به هر فرد زیر سن ۱۸ سال کودک گفته می‌شود، افزود: به هر فردی که زیر سن ۱۸ سال بوده و اقدام به کار جهت تأمین نیازهای مالی خود و خانواده کند، کودک کار گفته می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی لارستان با اشاره به اینکه کودکان کار یکی از گروه‌های هدف امور آسیب‌ دیدگان اجتماعی این اداره می باشند بیان نمود این کودکان به دلیل فقر اقتصادی، فرهنگ نادرست خانواده، تک والدین بودن، ازکارافتادگی والدین و غیره اقدام به کار می‌کنند. وی تصریح کرد: در لارستان بیش از ۹۰ درصد کودکان کار از اتباع خارجی و غیرایرانی هستند که در این خانواده ها کار کودکان جزء سبک پذیرفته‌شده زندگی آنان است. این موضوع هم روند ارائه خدمات و هم جلب همکاری خانواده های آنان را با مشکل مواجه ساخته است.

وی بابیان اینکه در همین راستا و طی سال‌های اخیر ارائه خدمات به این کودکان از سوی مرکز اورژانس اجتماعی لارستان و مؤسسه رویش ترنم مهر تحت نظارت اداره بهزیستی لارستان صورت پذیرفته است، خاطرنشان کرد: جهت ارائه خدمات تخصصی‌تر موسسه رویش ترنم مهر اقدام به پیگیری راه‌اندازی مرکز روزانه تخصصی حمایت از کودکان کار با محوریت حمایتی آموزشی کودک و خانواده با ظرفیت ۱۲۰ نفر کرده است که به‌زودی پروانه فعالیت آن نیز صادر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مرکز اورژانس اجتماعی‌ لارستان و موسسه رویش ترنم مهر از ابتدای شروع کرونا از طریق مشارکت اداره بهزیستی و خیرین بالغ‌بر ۱۰ مرحله بسته‌های کامل غذایی و بهداشتی را بین کودکان کار و خانواده‌های آن‌ها توزیع کرده است، ادامه داد: با شروع سال تحصیلی نیز ۷۰ بسته لوازم‌التحریر و بهداشتی با حضور مسولین شهر لار و شهر خور به کودکان کار اهداء شده و در آینده نزدیک نیز شاهد توزیع پوشاک و ماسک با حمایت بنیاد نیک اندیشان هاشمی لارستان به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال بین آنان خواهیم بود.

بال افکن با یادآور کردن این موضوع که خدمات مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده و مرکز اورژانس اجتماعی صرفاً متمرکز بر حمایت مالی نبوده و پیگیری وضعیت تحصیلی با مشارکت مدیریت آموزش‌وپرورش لارستان نیز صورت پذیرفته است، عنوان کرد: آموزش خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی و غیره نیز به کودکان کار ارائه‌شده ولی در حال حاضر با توجه به شرایط کرونا خدمات آموزشی به توزیع بروشور و آموزش‌های فردی حضوری از طریق تیم سیار در سطح شهر محدودشده است.

وی ضمن قدردانی از همکاری معاون استانداری فارس و فرمانداری ویژه لارستان، ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان، معاون مدیرکل و مدیر آموزش‌وپرورش لارستان، شورای اسلامی و شهرداریهای لار و خور، دانشکده علوم پزشکی لارستان، بنیاد نیک اندیشان هاشمی و سایر خیرین در راستای اقدامات صورت گرفته، بیان کرد: از آنجایی که کودکان کار مورد حمایت‌های مالی نادرست از سوی عموم مردم در سطح شهر قرارگرفته‌اند باعث شده تا تعداد این کودکان رو به افزایش باشد. برای از بین بردن این معضل اجتماعی نیاز به برنامه ریزیهای مدون و مستمر از فرهنگ سازی عمومی تا همکاری همه جانبه ادارات و نهادهای دخیل در این موضوع می باشد.

ریاست اداره بهزیستی لارستان در پایان اضافه کرد: عموم مردم می‌توانند از طریق تماس با مرکز اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ یا موسسه رویش ترنم مهر شماره ۰۹۳۶۷۹۲۷۲۲۰ ضمن معرفی کودکان کار، کمک‌های مالی و غیرمالی خود را نیز جهت توزیع مناسب و رفع مشکلات اساسی آن‌ها تحویل دهند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین