جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۹ق.ظ
::آخرین مطلب 12 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

تغییر روش‌های ترور از ۴۰ سال پیش تاکنون

همزمان با ایام شهادت دکتر محسن فخری زاده و به دلیل استفاده از شیوه خاص ترور آن شهید والامقام باید گفت: روش‌های ترور  مسئولان و افراد تاثیر گذار کشورمان از…

همزمان با ایام شهادت دکتر محسن فخری زاده و به دلیل استفاده از شیوه خاص ترور آن شهید والامقام باید گفت: روش‌های ترور  مسئولان و افراد تاثیر گذار کشورمان از ابتدای انقلاب در  ۴۰ سال پیش تاکنون دچار تغییراتی شده که بد نیست گوشه ای از این شیوه ها را در ادامه مرور نماییم

▪️شلیک مستقیم به نفر
🔹شلیک مستقیم یکی از اولین روش‌های ترور مخصوصا در دهه‌های ۶۰ و۷۰ بود و منافقین از این شیوه در حذف بسیاری از شخصیت‌ها و ترورهای روزانه خود استفاده می‌کردند. شهید صیادشیرازی و لاجوردی قربانی این روش از ترور بودند.

▪️بمب‌گذاری در مراکز مهم
🔹بمب‌گذاری از وحشیانه‌ترین و البته کارسازترین روش‌ها در حذف دسته‌جمعی شخصیت‌ها بود. بمب‌گذاری مقر حزب جمهوری اسلامی و دفتر نخست‌وزیری از این نوع ترور بودند.

▪️بمب‌گذاری در موتور
🔹ترور شهید مسعود علی‌محمدی دانشمند هسته‌ای در قیطریه تهران توسط همین روش بود: بمب در یک موتورسیکلت به فاصله یک متری از درِ خانه او جاسازی شده بود.

▪️بمب‌گذاری با چسباندن بسته انفجاری
🔹این شیوه یک‌ بار توسط تروریست‌ها در شهادت مجید شهریاری استفاده شد و با تقویت دوربین‌های شهری و اشراف اطلاعاتی دیگر تکرار نشد.

▪️عملیات تروریستی با پهپاد
🔹شهید سردار سلیمانی اولین شخصیت ایرانی بود که با استفاده از پهپاد ترور شد. سه پهپاد آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد کاروان حاج قاسم را هدف قرار دادند.

▪️ترور با سلاح اتوماتیک و کنترل از راه دور
🔹شیوه ترور شهید فخری‌زاده جدیدترین روش در این جنایت‌ها بود. از یک دستگاه تیربار اتوماتیک کنترل از راه دور که در نیسانی نصب شده بود، شلیک‌های متعددی به سمت شهید صورت گرفت.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۹:۳۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین