پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۸ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

آغاز عملیات احداث بیمارستان جدید تأمین اجتماعی در شیراز

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، با اشاره به آغاز عملیات احداث بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی جدید تامین اجتماعی شیراز واقع در بزرگراه حسینی‌الهاشمی این شهر گفت: این بیمارستان با…

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، با اشاره به آغاز عملیات احداث بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی جدید تامین اجتماعی شیراز واقع در بزرگراه حسینی‌الهاشمی این شهر گفت: این بیمارستان با توجه به موقعیت مکانی آن عملکرد فرا منطقه‌ای خواهد داشت.

به گزارش میلاد لارستان، محمود رضایی کوچی، در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه تعداد افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان عدد بالایی است و به نسبت سرانه تخت بیمارستانی، فارس نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر فاصله قابل ملاحظه‌ای داشته است، هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم گرفتند برای جبران این کمبود یک بیمارستان جدید در این استان احداث کنند.

وی، زیربنای این بیمارستان را ۵۰ هزار متر مربع برشمرد و افزود: این پروژه بیمارستانی که عملیات اجرایی آن از ابتدای همین هفته توسط پیمانکار آغاز شده طی مدت زمان حدود چهار سال و با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اجرا خواهد شد که در گام نخست پیمانکار موظف است ظرف مدت ۱۸ ماه اسکلت ساختمان را احداث کند.

او افزود: این بیمارستان با ظرفیت جدید در کنار بیمارستان شهید بهشتی شیراز بخش عمده‌ای از خدمات درمانی در حوزه تامین اجتماعی را پوشش خواهد داد.

معاون استانداری فارس اظهار داشت: به رغم اینکه تامین اجتماعی در اکثر مراکز شهرستان‌های استان درمانگاه‌های پیشرفته و تخصیصی احداث کرده که خدمات درمانی را به فراخور جمعیت منطقه ارائه می‌دهند اما نیاز بود که یک بیمارستان با عملکرد منطقه‌ای داشته باشد و احداث شود که بیمارستان بزرگ تامین اجتماعی با توجه به افقی که در طرح دیده شده می‌تواند علاوه بر پاسخگویی به نیازهای درمانی افراد تحت پوشش در استان، استان‌های جنوبی را هم پوشش دهد.

رضایی کوچی افزود: مکان احداث این بیمارستان که یک بیمارستان عمومی با تمام حوزه‌های تخصصی است در محل تلاقی راه‌های ورودی به کلانشهر شیراز از سمت خوزستان و بوشهر واقع شده با توجه به این موقعیت و اینکه در آینده ادامه آزادراه شیراز – اصفهان به سمت بوشهر از همین نقطه عبور می‌کند می‌تواند خدمات فرا استانی هم ارائه دهد.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های استاندار فارس و همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان استان از جمله شهرداری شیراز و حوزه استانداری روند آغاز عملیات اجرایی این پروژه سرعت گرفت.

او گفت: زمین پیش‌بینی شده برای احداث این بیمارستان که از اراضی دولتی است در حدود ۱۴ هکتار است اما با توجه به زمین مناسبی که در اختیار است امکان توسعه آن نیز وجود دارد.

شیراز اینک یک بیمارستان تامین اجتماعی به نام بیمارستان شهید بهشتی در دروازه سعدی دارد که دارای ۳۰۰ تخت بیمارستانی است و در سال ۱۳۵۷ تاسیس شده است. این بیمارستان وابسته به سازمان تامین اجتماعی و تحت نظارت مدیریت درمان تامین اجتماعی استان فارس فعالیت می‌کند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۸:۲۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین