جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۵ب.ظ
::آخرین مطلب 18 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

2 ذخیره گاه جنگلی در لارستان و خنج شناسایی شد

مدیرکل منابع طبیعی فارس گفت: در راستای حفاظت از ذخائر ارزشمند جنگلی، تعداد ۸ ذخیره گاه جنگلی در محدوده ۵ شهرستان استان شناسایی و ثبت شد. به گزارش میلاد لارستان…

مدیرکل منابع طبیعی فارس گفت: در راستای حفاظت از ذخائر ارزشمند جنگلی، تعداد ۸ ذخیره گاه جنگلی در محدوده ۵ شهرستان استان شناسایی و ثبت شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری مهر، عبدالحسن صمد نژاد افزود: این اقدام در راستای اهداف جهش عملکردی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و طرح ۹ در ۹۹ و نیز بر اساس ماده ۵۰ قانون حفاظت و بهره برداری از عرصه‌های جنگلی و مرتعی انجام گرفته است.

وی مساحت این ذخیره‌گاه ها را ۱۰ هزار و ۴۷۲ هکتار عنوان کرد و افزود: مناطق پایینو، تودج و کوه خُم در شهرستان استهبان، منطقه غنیمی سروستان، منطقه بن دشت زرین دشت، کورده خنج و کوه پردیس لار از جمله ذخیرگاه‌های شناسایی شده جدید می‌باشند.

صمد نژاد گفت: گونه‌های موجود در این ذخیره گاه‌ها عمدتاً شامل درختان جنگلی اُرس، بَنه، کَهور و درختچه ارژن است.

وی با اشاره به اینکه از سال‌های گذشت شش ذخیره گاه جنگلی در شهرستان‌های استهبان، قیر، ممسنی و فیروزآباد وجود داشته است افزود: محدوده ذخیره‌گاه‌های جدید نیز پس از بررسی و تأیید در کمیته فنی در روزنامه‌های کثیرالانتشار استان آگهی و ابلاغ عمومی گردید.

مدیر کل منابع طبیعی استان ضمن اشاره به افزایش ضرایب حفاظتی گونه‌های جنگلی و جلوگیری از تخریب این رویشگاه‌های ارزشمند گفت: با برنامه ریزی های انجام شده جهت جلوگیری از انقراض و یا تهدید این گونه‌های خاص، تمامی ذخیره گاه‌های جنگلی شناسایی شده در عرصه‌های منابع طبیعی استان فارس با اقدامات و تدابیر حفاظتی تحت مراقبت ویژه قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به حفاظت بیشتر از این ذخیره‌گاه ها اظهار داشت: محافظت از رویشگاه‌های طبیعی با گونه‌های های نادر گیاهی و در حال انقراض با مشارکت هرچه بیشتر مردم امکان پذیر است و با حفاظت از این گنجینه سبز گیاهی تا حد قابل توجهی از خطر انقراض این گونه‌ها و یا تخریب رویشگاه‌ها جلوگیری خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در ادامه اظهار داشت: اجرای عملیات اصلاحی و بهداشتی، قرق، نهال کاری و بذرکاری، ایجاد آتش بر و جلوگیری از حریق از جمله اقدامات پیش بینی شده برای حفاظت از ذخیره گاه‌های ارزشمند جنگلی است.

صمدنژاد در پایان با بیان اینکه گونه‌های جنگلی از ظرفیت‌های ارزشمند حیات بشری و نمادی کهن از سرمایه‌های طبیعی به شمار می‌روند، از دامداران، مرتع داران، گروه‌های مردمی، تشکل‌ها و سمن‌های زیست محیطی خواست در حفاظت و توسعه این ذخیره گاه با منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۷:۳۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین