یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۹ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

بهره‌گیری از ظرفیت‌های «بنیاد برکت»، «ستاد اجرایی فرمان امام» و «بسیج سازندگی» در لارستان

در نشست رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در لارستان با اعضای شورای اسلامی شهرستان لارستان بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های «بنیاد برکت»، «ستاد اجرایی فرمان امام» و…

در نشست رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در لارستان با اعضای شورای اسلامی شهرستان لارستان بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های «بنیاد برکت»، «ستاد اجرایی فرمان امام» و «بسیج سازندگی» برای پیشبرد بهتر کارها تاکید شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان لارستان، در ادامه‌ بیست و هشتمین جلسه شورای شهرستان لارستان که در مجموع حدود ۳ ساعت و نیم طول کشید، مهندس علیشیر مسئول دفتر نماینده مجلس در لارستان و همچنین آقای نامدار رییس شورای شهر لار مهمان اعضای پارلمان محلی لارستان بودند.

در این بخش، رام برزین رئیس شورای اسلامی شهرستان لارستان ضمن خوشامدگویی به این دو مهمان، اهمیت و جایگاه شورای اسلامی شهرستان را برشمرد و بر ضرورت همدلی و همکاری بیشتر برای بهبود شرایط منطقه تأکید کرد.

رییس این شورای فرادست بر لزوم تشکیل کارگروه «شوراها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها» به عنوان بازوی کمکی نماینده محترم مجلس تأکید کرد و نخستین خواسته اعضای شورای شهرستان را برگزاری نشست مشترک ۴ شورای فرادست در حوزه انتخابیه با مهندس حسین زاده دانست.

خلیل نامدار رییس شورای اسلامی شهر لار در ادامه جلسه، ضمن قدردانی از اقدامات و برنامه‌های شورای شهرستان، وحدت، همدلی و انسجام را بهترین راهکار برای پیشرفت حقیقی لارستان خواند و تأکید کرد: لازم است چنین جلساتی مشترکی میان شورای فرادست، شوراهای شهر و بخش و نماینده محترم تداوم داشته باشد که البته نیاز به ارائه راهکارهای مناسب برای همه مسائل است.

پس از آن تعدادی از اعضا نیز مسائل و دغدغه‌های خود را مطرح کردند. نمایندگان شوراهای بخش و شهر در کنار قدردانی از اقدامات نماینده لارستان بزرگ در مجلس یازدهم به‌ویژه حضور مداوم در روستاها و شهرها، چند موضوع مهم را به عنوان گلایه بیان کردند.

یکجانبه‌نگری و انحصارگرایی در میان برخی مدیران مرکز شهرستان، بی‌توجهی به بعضی معضلات بخش‌ها از جمله تکمیل نشدن پروژه بیمارستانی جویم، راه‌های روستایی بخش صحرای باغ و محرومیت تعداد زیادی از روستاهای بخش مرکزی لارستان، اصلی‌ترین گلایه اعضای حاضر در جلسه بود.

چند موضوع دیگر نیز در سخنان اعضای شورا مطرح شد که مسئول دفتر نماینده قول بررسی و پیگیری آنها را داد؛ از جمله لزوم تعیین تکلیف ارتقای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، انتقاد از مصوبه‌ی پیوستنِ بانک ملی بیرم به لارستان و محرومیت بخش بیرم از حق آلایندگی به‌رغم نزدیکی به صنایع انرژی‌بر لامرد

در این میان نماینده شورای شهر بیرم با تشکر از مهندس حسین زاده نماینده مردم و مسئول دفتر ایشان، از پیگیری‌های جدیِ ”یحیی صفرنژاد“ از فعالان اجتماعی شهر بیرم و همکاری با نماینده در رفع برخی معضلات این شهر قدردانی کرد.

رییس و اعضای شورای شهرستان در حضور رییس شورای شهر لار خواستار تعامل بیشتر با این شورا و بهره‌گیری از تجربیات مرکز شهرستان به‌منظور پیشبرد برنامه‌ها در دیگر شهرهای لارستان شدند.

مصیب علیشیر مسئول دفتر نماینده مردم در مجلس هم مطالبی در پاسخ اعضای شورا مطرح کرد که مهم‌ترین محورهای آن به این شرح است:

اذعان به بالا بودن سطح محرومیت در روستاها و شهرها، در کنار وسعت زیاد حوزه انتخابیه

اهمیت و کارکردِ تشکیل کارگروه‌های مختلف و تخصصی در ۴ شهرستان و بهره‌مندی از نمایندگان همه بخش‌ها

تأکید بر ضعفِ نیروسازی در بدنه اداری استان و کشور از سوی لارستانی ها

درخواست از جامعه شورایی لارستان با محوریت شورای شهرستان برای حضور در کنار نماینده و پیگیری امور دفترها

تأکید بر تداوم سفرهای منظم و هدفمند نماینده به شهرها و روستاهای لارستان

بهره‌گیری از ظرفیت‌های «بنیاد برکت»، «ستاد اجرایی فرمان امام» و «بسیج سازندگی» برای پیشبرد بهتر کارها

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۸:۳۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “بهره‌گیری از ظرفیت‌های «بنیاد برکت»، «ستاد اجرایی فرمان امام» و «بسیج سازندگی» در لارستان”

  1. ناشناس گفت:

    کار بسیار خوبیست بهره گیری از ظرفیت «بنیاد برکت»، «ستاد اجرایی فرمان امام میتواند جهت دو بانده کردن محور جهرم-لار-بندرعباس و همچنین منطقه ویژه و بندرخشک لارستان و نیز تعیین تکلیف ادارات کل راهداری،صنعت و معدن و جهادکشاورزی بهره برد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین