پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۲ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

چندین طرح عمرانی و صنعتی در لارستان به بهره برداری می رسد

میلاد لارستان: چندین طرح عمرانی و صنعتی در لارستان به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.

چندین طرح عمرانی و صنعتی در لارستان به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس؛ علی صداقت‌پور بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای بهره‌برداری از طرح‌هایی که در دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: از مجموع طرح‌های قابل‌ افتتاح ۳۸ طرح عمرانی و ۹ طرح نیز واحد تولیدی صنعتی بوده که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مختلف این استان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه طرح‌های عمرانی در راستای توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس اجرا شده است گفت: این طرح‌ها در بخش‌های توسعه شبکه‌های برق‌رسانی، آب‌رسانی و همچنین زیرسازی و آسفالت معابر با اعتباری افزون‌ بر ۱۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اجرا شده است.

وی با اشاره به اجرای ۱۶ طرح در حوزه تأمین آب و آب‌رسانی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان، از مهم‌ترین طرح‌های این بخش را اجرای طرح مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار و مخزن ۳۰۰ مترمکعبی سپیدان و همچنین هفت طرح اجرای خط انتقال و شبکه توزیع آب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خنج، لار، داراب، کازرون و مهرو و سه طرح احداث چاه آب در شهرک‌های صنعتی لار، قیروکارزین و اقلید دانست و افزود: این پروژه‌ها با توجه به اهمیت تأمین پایدار آب برای صنایع مستقر اجرایی شده است.

صداقت‌پور طرح ایجاد شبکه روشنایی شهرک‌های صنعتی آباده و فیروزآباد، شبکه داخلی برق شهرک خنج و خط انتقال برق کازرون را نیز از طرح‌های مهم برق‌رسانی اعلام کرد که آماده بهره‌برداری است.

وی همچنین به اجرای دو طرح تصفیه‌خانه شهرک صنعتی ملوسجان با ۱۲ میلیارد ریال اعتبار و پکیج تصفیه‌خانه اقلید با ۶ میلیارد ریال اعتبار اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها نیز به میمنت این ایام به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به بهره‌برداری از ۹ طرح صنعتی گفت: از این تعداد چهار طرح در شهرک صنعتی شیراز، دو طرح در شهرک صنعتی لار و بقیه نیز در شهرک‌های صنعتی داراب، سروستان و بوانات است که با سرمایه‌گذاری ۳۷۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی راه‌اندازی شده و با بهره‌برداری از آن‌ها برای ۱۶۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی از جمله مهم‌ترین این طرح‌ها را کارخانه پیشرفته و مجهز تولید چای سرد با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی بزرگ شیراز اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از این کارخانه برای ۳۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.

صداقت‌پور همچنین از بهره‌برداری سردخانه دومداره در شهرک صنعتی بزرگ شیراز در دهه مبارک فجر امسال خبر داد و گفت: برای بهره‌برداری از این سردخانه مجهز نیز حدود ۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و با بهره‌برداری از آن برای ۳۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی افزود: بهره‌برداری از کارخانه تولید دانه‌های شیشه‌ای گلاسبید با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی ۳۲ نفری در سروستان،‌ کارخانه تولید دستمال کاغذی با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۱۴ نفری در لار و واحد مجهز سنگ‌بری با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۱۵ نفری در بوانات، واحد بسته‌بندی خشکبار و قند و شکر با سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی ۱۵ نفری در داراب و کارخانه تولید ورق فلزی با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی هشت نفر در لار و واحد تولید قند کله با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی ۱۰ نفری در شیراز از دیگر طرح‌هایی است که در این ایام فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز خواهند کرد.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۶:۵۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین