جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۶ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

سخنرانان در معارفه فرمانده جدید سپاه لارستان چه گفتند؟!

طی آئینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور فرمانده سپاه فجر استان فارس، مقامات نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا، بسیجیان، مسوولان محلی و اقشار مختلف مردم در سالن…

طی آئینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور فرمانده سپاه فجر استان فارس، مقامات نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا، بسیجیان، مسوولان محلی و اقشار مختلف مردم در سالن ۹ دی شهر لار، فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان معرفی شد.

به گزارش میلاد لارستان، طی آئینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور فرمانده سپاه فجر استان فارس، مقامات نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا، بسیجیان، مسوولان محلی و اقشار مختلف مردم در سالن ۹ دی شهر لار، فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان معرفی شد.

در این مراسم، سرهنگ امیر جاهدی فرمانده سابق سپاه ناحیه لارستان در سخنانی با بیان اینکه خداوند را شاکر هستیم که در عصری به ما فرصت حیات و خدمت را داده که اسلام انقلابی در اوج عزت بوده و هیمنه پوشالی تمام ابرقدرت ها در هم شکسته شده است، اظهار داشت: شکرگزاری دیگرم به واسطه خدمت در نهاد مقدسی است که امام مسلمین آن را مولود انقلاب نامید.

وی با بیان اینکه نهادی که امام مسلمین از آن مطالباتی مبنی بر برپاداری از همه ارزشهای انقلاب اسلامی دارد، افزود: نه تنها در چارچوب مرزهای جمهوری اسلامی بلکه فراتر از مرزهای این خطه و شهادت سردار سلیمانی و یاران و هم رزمانش این نوید را می دهد که روز به روز به قله رفیع آخرالزمان نزدیک می شویم.

جاهدی با اشاره به اینکه شکرگزاری دیگر من به واسطه خدمت به مردم عزیز این خطه به خصوص بسیجیان لارستان که امام مسلمین آن را شجره طیبه نامید خواهد بود، تصریح کرد: آثار این شجره طیبه را می توان در سراسر جهان دید و به این واسطه به خودمان می بالیم که خداوند فرصت خدمت در این نهاد انقلابی داده است.

فرمانده سابق سپاه ناحیه لارستان با بیان اینکه مردم لارستان آوازه مبارزه با استعمار و استکبار آنها به بلندای تاریخ است و به پشتوانه یک فقیه مجاهد عَلَم مبارزه را برافراشته اند، خاطر نشان کرد: از همکاری و همیاری همه بسیجیان و مردم سرزمینم تشکر و قدردانی دارم.

وی از فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج، امام جمعه و فرماندار لارستان، تمام ادارات و غیره به منظور همراهی با مجموعه انقلابی سپاه، ادامه داد: آنچه که انجام داده ایم در واقع تکلیف دینی و انقلابی بوده است و شرمنده این هستیم که نتوانستیم بیش از این خدمت کنیم.

در ادامه امام جمعه لارستان نیز در سخنانی با گرامیداشت دهه بصیرت، گفت: غائله فتنه سال ۸۸ که یک برنامه پیچیده بین‌المللی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایجاد شده بود با بصیرت ملت همیشه در صحنه ایران نقش بر آب شد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمختار موسوی‌خرمبا بیان اینکه از زمان تحقق شجره طیبه ایجاد سپاه، مسیر تکاملی عزت آفرین و اقتدار آفرین توسط سپاه طی شده و امروز سپاه نماد عزت و اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی است، افزود: امروز خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حتی محدود در مرزهای دینی ما نیست و حتی توانسته در حیاط خلوت آمریکا هم خدمت رسانی کند.

 

وی با اشاره به اینکه هنر شهید سلیمانی این بود که توانست انقلاب را به بهترین وجه صادر کند که آن در سایه اخلاص این شهید بوده است، تصریح کرد: به واسطه مجاهدت های حماسه سازان بزرگ در مکتب جمهوری اسلامی جبهه حق در یکی از قویترین و مقتدرانه ترین دوران خود به سر می برد.

امام جمعه لارستان خاطر نشان کرد: زمانی در تاریخ داشتیم که اگر امیرالمومنین در دوران خلافت خود موردی را می فرمودند اصحاب ان را گوش نمی کردند اما امروز فرزند خلف این مکتب یعنی رهبری اگر موردی را می فرمایند به عمل خواهد رسید. اگر ایشان می فرمایند سوریه باید ازاد شود این اتفاق می افتد.

وی با تأکید بر اینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر به توصیه های گام دوم انقلاب عمل شود در پایان شاهد تحقق افق تمدن اسلامی خواهیم بود، ادامه داد: این تحقق دارای یک شرط لازم است که ان هم کادرسازی است که باید ما در مسیر کادرسازی و هویت سازی برنامه ریزی و همکاری و همیاری لازم را داشته باشیم.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه وظیفه ماست که بیانیه گام دوم انقلاب را در منطقه خودمان بومی سازی کنیم، یادآور شد: لارستان دارای سابقه درخشانی از گذشته است و ما چاره ای جز هویت سازی و پرورش مدیران با رویکرد جهادی نداریم.

موسوی با تأکید بر اینکه خطه لارستان دارای جوانانی متعهد و متدین است که در هر موضوع انقلابی که نیاز به حضور بوده است حضور پیدا کرده اند، اضافه کرد: وظیفه ما به عنوان مسئول در انقلاب اسلامی این است که این رویکرد را حفظ و تقویت کنیم.

وی اظهار داشت:  در سفری که وزیر وقت اطلاعات حجت الاسلام مصلحی به لارستان داشته اند به ایشان عرض کردیم که اگر در منطقه لارستان برنامه ریزی و به این منطقه اعتماد کنید اطمینان می دهیم که یک لشگر از این منطقه تقدیم انقلاب می شود. و علاوه بر این لشکری توانمند تر و قوی تر نیز در این منطقه وجود دارد و آن لشکر جوانان و متدین و انقلابی و پای کار می باشد که خوش فکر و خوش ذوق هستند و باید به آنها بها دهیم

همچنین در این مراسم، فرماندار ویژه لارستان ضمن گرامیداشت روز ۹ دی، روز بصیرت و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و فرا رسیدن اولین سالگرد سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی در سخنانی با بیان اینکه شهرستان لارستان با ۵ بخش و ۸ شهر از وسیع ترین شهرستان های استان فارس است، افزود: از ویژگی های منحصر به فرد این شهرستان که نه تنها در کشور بلکه در خارج از کشور نام و نشان دارد وجود خیرین و نیکوکاران این منطقه است.

 

جلیل حسنی گفت: رشد و توسعه لارستان بیش از آنکه منابع محور باشد انسان محور است، هدف محور و ناشی از تلاش فراوان افراد خیِر است که همت خود را در راه تلاش برای پیشرفت شهرستان قرار داده اند.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه بخشی از زیرساخت‌های شهرستان ناشی از وجود و حضور خیرین عزیز است، خاطر نشان کرد: چنین مردمی با چنین ویژگیهایی که گفته شد، مشارکت جو هستند و در تمامی عرصه ها از جمله بهداشت و درمان، ساخت مساجد و حسینیه ها، اماکن آموزشی، حتی زیرساخت‌ها در حوزه امنیتی، یار مسئولین هستند، به همان اندازه که در راستای کمک به منافع منطقه گام بر می‌دارند و یار دولت هستند.

وی در ادامه از خدمات چندین ساله سرهنگ امیر جاهدی فرماندهی سابق تشکر کرد و برای سرهنگ عیسی افسری فرماندهی جدید ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان آرزوی موفقیت کرد.

در این مراسم همچنین سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم و همچنین سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: آیت الله سیدعبدالحسین لاری(ره) به پشتوانه مردم لارستان توانست در مقطعی حکومت اسلامی را پایه‌ریزی کند و این اقدام افتخاری برای این سرزمین بزرگ است که باعث شد رهبر معظم انقلاب لقب برجسته‌ترین را مردم این خطه بکار ببرند.

وی با برشمردن رشادت‌های حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس و همچنین مقابله با دسیسه‌های مستکبران عالم علیه کشورهای غرب آسیا، افزود: سردار سلیمانی با اعتقادی راسخ در میدان حاضر شد و توانست با اتکا به خداوند متعال بدون در نظر گرفتن قومیت و مذهب مردم کشورها، به یاری آنان شتافت و بر دشمن غلبه کرد.

 

فرمانده سپاه فجر استان فارس با تمجید از عملکرد ۶ ساله سرهنگ امیر جاهدی فرمانده سابق ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان، ادامه داد: سرهنگ جاهدی فردی خوش‌فکر، پای‌کار، دلسوز، برنامه‌ریز، معتقد به ارزش‌ها و نسبت و به ارائه خدمت به محرومین و محرومیت‌زدایی در خط مقدم قرار داشته است.

بوعلی با اشاره به اینکه سرهنگ جاهدی برای ادامه خدمت به سپاه فجر استان فارس منتقل می‌شود، تصریح کرد: چند قسمت برای وی در نظر گرفته شده که با مشورت خود او به نتیجه خواهیم رسید و اعتقاد دارم سرهنگ جاهدی بتواند با استفاده از تجربیاتش برای کل استان فارس منشاء خیر باشد.

وی با ابراز تأسف نسبت حضور کم نیروهای لارستان در سطح استان، خاطر نشان کرد: نباید افرادی که از خطه لارستان هستند، تعصب داشته باشند که حتما در خود لارستان بمانند و استان فارس متعلق به همه مردم آن دارد و کسانی که در ستاد سپاه استان فارس قرار می‌گیرند باید مربوط به همه استان باشند و از همه ظرفیت مدیریت استان فارس استفاده شود.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه سرهنگ افسری فرمانده جدید سپاه لارستان، از پائین‌ترین رده‌ها کار خود را آغاز کرده است، ادامه داد: سرهنگ افسری فرمانده ناحیه عشایری استان فارس بوده و وی نیز اهل مطالعه، برنامه‌ریز و دارای قدرت تعامل مناسب است.

این فرمانده ارشد سپاه در استان فارس فلسفه تشکیل بسیج را استفاده از ظرفیت همه مردم برشمرد و عنوان کرد: هدف سپاه از استفاده از ظرفیت‌های مردمی، کمک به سازمان‌هایی است که قرار است برای خدمت به مردم فعالیت کنند.

بوعلی با تأکید بر اینکه فرمانده سپاه باید بداند که وجه تمایز سپاه در این است که جنبه معنوی آن برجسته‌تر از جنبه مادی باشد، اضافه کرد: توجه به دین، اسلام و ارزش‌های آن باید در رفتار، تعامل و ارتباط با مردم و جریان‌های مختلف معلوم باشد.

در پایان این مراسم، فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان با برشمردن مهمترین برنامه‌های خود گفت: سازماندهی بسیج مردمی، آموزش و سازماندهی نیروها، تعامل با ادارات فعال در عرصه فرهنگی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی و همچنین ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی از جمله این برنامه‌هاست.

 

سرهنگ عیسی افسری حمایت از تحقق شعار جهش تولید را از دیگر برنامه‌های آتی در سپاه لارستان برشمرد و افزود: سیاست سازمان بسیج جهش تولید در راستای فرمان مقام معظم رهبری است.

وی با تأکید بر لزوم تحقق جهش تولید در راستای مقابله با حربه‌های دشمن در جنگ اقتصادی و همچنین ایجاد اشتغال، تصریح کرد: جای‌جای ایران اسلامی می‌بایست در تراز نام انقلاب اسلامی باشد و زمانی این مهم میسر می‌شود که معضلاتی همچون طلاق، حاشیه‌نشینی، اعتیاد، بیکاری و غیره کم شود.

فرمانده سپاه لارستان اضافه کرد: برای رفع مشکلات با همکاری مسوولان برنامه‌ریزی بومی و منطقه ای داشت.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۵:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “سخنرانان در معارفه فرمانده جدید سپاه لارستان چه گفتند؟!”

  1. ناشناس گفت:

    خدا پشت و پناهت فرمانده دلسوز . امروز که داری میری مردم تازه شما رو شناختن و افسوس میخورن که قدر شناس زحماتت نبودن.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین