جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۴ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اجرای طرح تغذیه کلزا در مزارع لارستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان از اجرای طرح تغذیه کلزا در مزارع بخشهای بنارویه و بیرم این شهرستان خبر داد . به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی…

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان از اجرای طرح تغذیه کلزا در مزارع بخشهای بنارویه و بیرم این شهرستان خبر داد .

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان ، محمدجواد مظفری هدف از اجرای این طرح را مدیریت موثر تولید بیان کرد.

وی افزود: رقم کشت شده در مزارع مورد بررسی از نوع هایولا ۵۰ و تاریخ کاشت کلزا از تاریخ ۲۲ مهرماه تا ۲۰ آبان ماه سال جاری بوده است که مرحله رشدی گیاهان مورد آزمایش مرحله روزت تا اوایل ساقه دهی است .

این مقام مسئول اظهار کرد: در این نمونه برداری که مراحل سمپاشی علیه علف های هرز و تغذیه سرک اول را به خوبی پشت سر گذاشته است ، بوته ها با استفاده از کادر انتخاب و طول و قطر ریشه ، وزن تر بوته ها ، تعداد بوته ها در مترمربع ، تعداد علف هرز نازک برگ و پهن برگ در مترمربع اندازه گیری و بوته ها به منظور انجام آزمایش برگی به آزمایش منتقل شد .

مظفری بیان کرد : سطح زیر کشت کلزا در بخش بنارویه ۵۱۴ هکتار است که این آزمایش در مزرعه پایلوت منطقه شرفویه در سطح ۵ هکتار و با نمونه گیری ۱۰ بوته انجام شد .

به گفته وی در بخش بیرم نیز با سطح زیر کشت ۴۸۰ هکتار کلزا نمونه برداری از ۳ مزرعه در سطح ۲۸ هکتار در روستاهای بالاده، محمدقاسمی و بیرم انجام شده است .

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۹:۳۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین