جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۰ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

دردسرهای کرونایی برای استخرها/ضررهای مالی تعطیلی یکساله‌ استخرهای لارستان

تعطیلی استخرهای لارستان طی یکسال اخیر به جهت شیوع ویروس کرونا، موجب ضرر و زیان‌های زیاد برای متولیان آن و فعالان در رشته شنا شده و مدیران مجموعه‌های ورزشی آبی…

تعطیلی استخرهای لارستان طی یکسال اخیر به جهت شیوع ویروس کرونا، موجب ضرر و زیان‌های زیاد برای متولیان آن و فعالان در رشته شنا شده و مدیران مجموعه‌های ورزشی آبی در لارستان از عدم حمایت مالی از سوی مسوولان گلایه‌مند هستند.

به گزارش میلاد لارستان، با شیوع کرونا یک مشکل بسیار بزرگ برای رشته‌های آبی نه تنها در ایران بلکه در همه جای دنیا به وجود آمده است. در خصوص بازگشایی استخرهای سرپوشیده هنوز مجوز بازگشایی ندارند و نمی‌توان پیش بینی هم کرد که چه زمانی این اتفاق رخ خواهد داد.

تعطیلی استخرها که از ماه‌ها پیش به سبب ویروس کووید ۱۹ و پیشگیری از شیوع آن آغاز شده، متأسفانه موجب آسیب اقتصادی صاحبان استخرها، نجات‌غریقان، مربیان و غیره شده است و انتظار می‌رود مسئولان مربوطه برای حل مشکلات آنان چاره‌ای بیاندیشند.

در این زمینه، محمود لادنی مسئول مجموعه ورزشی عطائی، وابسته به شهرداری لار، در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه مجموعه عطایی که شامل چند رشته  ورزشی در بخش‌های زمین چمن، زمین اسکیت، سالن چند منظوره، سالن بدنسازی و مجموعه استخر سونا و جکوزی که هر کدام فعالیت‌های متنوع در آن برگزار می‌شود، اظهار داشت: تا پیش از شیوع کرونا، در این مجموعه فرهنگی ورزشی در بخش آقایان و بانوان، ۳۰ نفر مشغول به کار بوده اند.

وی با اشاره به اینکه به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا، اغلب رشته‌های ورزشی فعال در مجموعه ورزشی عطائی شهر لار از جمله استخر از تاریخ ۲ بهمن ماه ۹۸ تا به امروز تعطیل است، تصریح کرد: این استخر علاوه بر استفاده عموم در بخش آموزش شنا برای گروه‌های سنی کودکان و بزرگسالان به طور مستمر فعالیت داشته است.

لادنی با بیان اینکه علاوه بر این، تمرینات تیم شنا جهت اعزام به مسابقات در استخر عطائی شهر لار انجام می‌شد که با تعطیلی آن، بزرگترین لطمه به ورزشکاران رشته شنا وارد کرد، ادامه داد: تمرینات تیم مدرسه نجات غریق برای کودکان و نوجوانان نیز به جهت تعطیلی استخر به حالت تعلیق در آمده است.

دبیر هیأت شنا لارستان با اذعان به اینکه بیماران و افراد نیازمند به آب درمانی بیشترین پیگیری را جهت بازگشایی استخر دارند، خاطر نشان کرد: بخشی از مراحل درمان دردهای ناشی از عضلات و آرامش افراد رده سنی میانسالان و سالمندان به کمک تمرینات در آب درمان می‌شود.

وی با ابراز تأسف نسبت به اینکه درآمد مجموعه ورزشی عطائی شهر لار که بخش اصلی آن از استخر تأمیت می‌شد، به دلیل تعطیلی به صفر رسیده، عنوان کرد: تأسیسات استخر جهت پیشگیری از فرسودگی روشن است و هزینه‌های جاری مثل همیشه برای ما محاسبه می‌شود.

مدیر مجموعه ورزشی عطائی شهر لار با بیان اینکه تاکنون هیچ تسهیلاتی برای حمایت از این مجموعه دریافت نشده، تصریح کرد: با توجه به اینکه ناجیان و مربیان به صورت ساعتی در اختیار مجموعه بوده اند و در حال حاضر بخاطر تعطیلی استخر هیچگونه حق الزحمه ای دریافت نمی‌کنند.

این فعال ورزشی لارستان با ابراز این گلایه از مسوولان مبنی بر اینکه بازگشایی استخر تنها شغلی است که مجوز فعالیت داده نشده است، افزود: فقط یک سوال از مسوولین مطرح است که با توجه به اعلام بازگشایی استخرهای روباز کل کشور از خردادماه ۹۹، آیا صحیح است بگوییم آب استخر با توجه به داشتن کلر باعث انتقال ویروس می‌شود؟

لادنی با تأکید بر اینکه اگر مشکل ما فضای محوطه استخر است پس چرا همه  سالن‌های ورزشی مجوز فعالیت داشته و همچنین تمامی فعالیت‌های اجتماعی با رعایت پروتکل بهداشتی در مکان‌های بسته انجام می‌شود، اضافه کرد: با توجه به کمرنگ شدن ویروس کرونا و اعلام رئیس فدراسیون شنا جهت بازگشایی تمام استخرهای استان اصفهان و خراسان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همچنان منتظر بازگشایی استخرها هستیم تا این رشته مادر دوباره فعالیت خود را از سر بگیرد.

در ادامه این پیگیری‌ها، صدری سدره‌نشین مدیر استخر محمدی وابسته به هلال‌احمر لارستان در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با اشاره به اینکه حدود ۳۰ نفر در این استخر مشغول به کار بوده‌اند، اظهار داشت: با عنایت به اینکه مربیان و ناجیان و پرسنل ثابت استخر محمدی بیمه تامین اجتماعی بوده اند، فقط از مزایای بیمه که به کارگران بیکار تعلق گرفته آن هم به صورت محدود و برای چند ماه استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر اجاره‌بها استخر در دوران بیماری کرونا را به مستاجرش بخشیده و قرار شده در تمدید قرارداد تمهیداتی برای آنها منظور شود، افزود: هیچگونه تسهیلات و کمکی از طرف متولیان امور ورزش لارستان و استان فارس به استخر محمدی نشده است.

سدره‌نشین اضافه کرد: با توجه به تعداد زیاد باشگاه‌های بدنسازی در لارستان زیاد می باشد و آنها در این دوره زیان زیادی متحمل شده اند.

در این خصوص رئیس اداره ورزش و جوانان لارستان در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه ۲ استخر در شهر لار وجود دارد که هیچکدام متعلق به اداره ورزش نیست، اظهار داشت: تعداد مربیان و نجات‌غریقان در این مجموعه‌ها ۲۰ نفر است.

محمدحسن طیبی درخصوص حمایت از استخرها، افزود: چون استخرها وابسته به ارگان‌های هلال احمر و شهرداری هستند، به نظر می‌آید که تاکنون حمایت نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه وام‌هایی که سوی وزارت ورزش و جوانان اعلام شده، تا کنون از سوی استخرهای لارستان دریافت نشده است، تصریح کرد: علت پرداخت نشدن این تسهیلات، بدلیل عدم تشکیل پرونده یا نداشتن شرایط تسهیلات بوده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان لارستان با بیان اینکه مکاتبات زیادی با فرمانداری و اداره  کل ورزش و جوانان جهت حمایت از رشته‌های ورزشی، اماکن ورزشی، مربیان و به ویژه استخرها اقدام شود ، خاطر نشان کرد: با توجه  به بخشنامه ها و قوانین تسهیلات بانکی، به نظر می‌رسد بسیاری از افراد ثبت نام کرده‌اند اما بدلیل نداشتن شرایط ویژه تسهیلات یا قوانین سخت، تاکنون موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین